Contact via PC met 3 verschillende locaties?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Contact via PC met 3 verschillende locaties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 14:27

Bokt-computer-nerds, waar zijn jullie? Ik heb jullie kennis even nodig denk ik.... Ik zoek een mogelijkheid om ons gezin via laptop/ smartphone te verbinden met elkaar inclusief beeld en geluid. Soort vergadering via laptop/ smartphone dus, maar dan met gezin. Het gaat om mijn ouders in Steenwijk, mijn broer & schoonzus in Zwitserland en mijzelve in Zwolle.

Waarom? Nou hierom: half mei zijn mijn ouders 40 jaar getrouwd. Normaliter zou ik daar op hun trouwdag of het dichtstbijzijnde weekend even naar toe om ze bloemetje/ cadeautje te brengen namens mij en mijn broer & schoonzus. Dit combineren we dan even met wat kletsen via Skype of WhatsApp videobellen. Ouders en ik via laptop of gsm aan de ene kant, zij aan de andere kant. Dit jaar zal dat anders worden. Vanwege die corona-crisis kunnen we als gezin dan niet bij elkaar zijn, helaas. Bloemen laat ik wel via bloemist bezorgen, cadeautje krijgen ze op later moment alsnog.

Maar nou leek het mij wel leuk om toch via laptop of smartphone even contact te hebben met alle drie bij elkaar, alleen is de vraag: "Hoe?". Ooit heb ik bij vrijwilligerswerk een soort online vergadering gehad met mensen op diverse locaties die elkaar via een bepaald programma op laptop in combinatie met webcam allemaal goed kon zien en horen. Heb alleen geen idee meer hoe dat programma heette. Zoiets zou ik dus willen, maar dan om in gezinssituatie te gebruiken. We zijn allen best wel handig met computers (ook mijn pa), alleen ingewikkelde installaties van dure programma's zitten we niet op te wachten. Bovendien moet dit een beetje een verrassing zijn voor mijn ouders, dus mocht er zoiets op Skype of whatsapp mogelijk zijn, dan is dat natuurlijk helemaal leuk.

Welke bokt-digitale-snelweg-deskundige weet wat ik zoek en waar ik dit moet zoeken?

Marleen_L

Re: Contact via PC met 3 verschillende locaties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:32

Je kan via Whatsapp met een groep beeldbellen, volgens mij tot max 4 deelnemers. Verder kan je Skype met een groep gebruiken, of Zoom.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:33

Je kan met whatsapp ook met meer personen facetimen.

Je kan via hangouts videobellen. Dat doe ik via gmail. Maar je hebt ook een app voor op de telefoon.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:34

Hier zijn echt een heleboel verschillende programma's voor. Teams, Zoom, Houseparty, om er een paar te noemen. Die heb ik alledrie op m'n telefoon staan. Er zijn er nog veel meer. Zeker in deze tijd zijn ze ook makkelijk te vinden. Even googlen op conference app, vergader app, video meeting, dat soort termen.
Succes!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:35

Zoom hoor ik goede verhalen over.

VivianHesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:38

Er zijn momenteel best wel wat groeps-video bel apps. Zo is er bijvoorbeeld Zoom, Houseparty of als je een google account hebt kun je eens kijken naar Google Meet.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:40

Zoom en Houseparty zijn beide niet heel denderend betreft privacy, maar andere zijn inderdaad Teams (weet niet of dat ook zonder een zakelijke account kan), Skype of Discord. Discord gebruikte wij altijd om met vrienden op afstand samen te gamen, dus dat is nu helemaal ideaal. Maximaal 25 mensen voor videochat en het werkt heel goed! :j

Met de familie gebruiken we trouwens gewoon WhatsApp, werkt op zich wel prima. Helemaal makkelijk omdat het toch al op je telefoon staat

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:42

Hoewel ik Zoom gebruik voor mijn werk, en dat top software is, kun je met de gratis versie maar 40 minuten met elkaar in contact zijn.

Dan is Google meet of Skype een betere optie verwacht ik .

Even naar de website en dan wijst het zich eigenlijk wel vanzelf.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:43

van de week nog met een groep via Skype gedaan, ging perfect

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:07

Als whatsapp voorhanden is zou ik daarvoor gaan. Het makkelijkste is denk ik vanuit een gezamenlijke groep een video gesprek beginnen, maar je kan na begin van het gesprek ook nog mensen toevoegen. Kan me voorstellen dat het leuk is als jullie al online zijn en dan als laatste je ouders toevoegen. Krijgen ze meteen iedereen in beeld zodra ze verbinding hebben.

Wij hebben gisteren onze quiltbee digitaal gehouden via de whatsapp. Ging super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:11

Via Whatsapp kan je alleen niet op je computer beeldbellen, dat kan alleen met je telefoon. Ze werken wel aan beeldbellen via laptop/computer maar vooralsnog werkt dat niet.

Skype is denk ik je beste optie. Makkelijk en gratis. Microsoft Teams werkt trouwens ook heel fijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-04-20 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

miccamaaike

Als t om max 4 mensen gaat, zou ik eens proberen via Whatsapp. Moet idd wel op je telefoon.

Zoom werkt ook heel fijn, maar is max 40 minuten bij een onbetaald account.

Vandaag Teams gebruikt van Microsoft, dat werkt ook prima.

En natuurlijk is Skype ook altijd een optie.
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 16-04-20 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

MarliesV schreef:
Zoom hoor ik goede verhalen over.

Zoom is absoluut niet veilig.

Gewoon skypen?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:15

Gewoon via skype, dan kan je mensen toevoegen.
Al 3 keer met de hele familie geskypt dan zijn 4 aparte contacten.
Ik via de pc, een android tablet, 1 ipad en 1 telefoon.

Zoom zou ik ook links laten liggen. Die mogen eerst hun privacy enz. op orde krijgen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:16

Signal staat bekend als heel erg veilig, maar ik weet niet of je meerdere mensen tegelijk kunt bellen?

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:18

Wij video bellen ook via Facebook Messenger met 4 tot 6 telefoons. Weet niet of dat gat op de pc.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:20

Zoom heeft afgelopen weken heel veel security updates doorgevoerd!
Fijnste vergader applicatie ( en ik moet ze voor m'n werk zo goed als allemaal wel gebruiken)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 15:41

WhatsApp en Skype zijn idd goede oplossingen, die hebben we allemaal al ja. Hoe zit je dan met vertraging op de lijn en geluidskwaliteit? Vooral dat laatste is even belangrijk gezien mijn moeder behoorlijk slechthorend is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:43

Hangt van je internetsnelheid af, niet van het programma dat je gebruikt.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 15:46

Ok, mijn pa zijn computer is én oud én retetraag, dus dat is dan een probleempje denk ik... Ik zit nu even te snuffelen in mijn WHatsApp en heb de familegroep geopend. Zie nu alle chatberichten en foto's etc en rechtsboven een telefoonicoontje. Als ik daar op duw, heb ik dan gelijk alle groepsleden gebeld? Of werkt zo'n groepsgesprek in WhatsApp anders?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:06

Nee dat klopt

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:07

Zoom en Houseparty waren volgens mij niet zo goed/veilig.

Je hebt naast WhatsApp ook nog Duo en Hangouts. Die zijn ook allebei voor meerdere personen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:08

Qua beeld- en geluid vind ik Duo/Hangouts wel beter dan Whatsapp.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:09

Wij gebruiken op het werk Jitsi, die doet zijn werk ook uitstekend.

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:13

JPitty schreef:
Ok, mijn pa zijn computer is én oud én retetraag, dus dat is dan een probleempje denk ik... Ik zit nu even te snuffelen in mijn WHatsApp en heb de familegroep geopend. Zie nu alle chatberichten en foto's etc en rechtsboven een telefoonicoontje. Als ik daar op duw, heb ik dan gelijk alle groepsleden gebeld? Of werkt zo'n groepsgesprek in WhatsApp anders?

Als je daar op klikt krijg je de namen te zien die je kan selecteren waarmee je wilt bellen.