Autolampen gaan uit zichzelf aan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xLiez

Autolampen gaan uit zichzelf aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-20 15:00

Oke, ik denk dat mijn auto ondertussen zijn eigen leven is gaan lijden.
Gisterochtend wou ik mijn auto starten maar hij deed helemaal niks. Met startmotor weer aan gekregen en naar garage gereden. Nieuwe accu er in en klaar, dacht ik.

Kom ik thuis zegt mijn buurvrouw dat mijn autolampen de hele nacht aan geweest zijn. Ik weet 100% zeker dat ik de autolampen uit gedaan heb (hij piept ook als ik het vergeet). Niks achter gezocht. Vanochtend zou ik weg met de auto en is de accu weer leeg. Radio doet het wel, lampen ook en lampjes op dashboard doen het ook. Nu komt een andere buurvrouw naar me toe dat vannacht weer de autolampen aan geweest zijn. Alle schakelaars staan op off. Hij doet het alleen midden in de nacht, hoe bizar. Ik ben gisteravond laat gaan slapen, na 12 uur en de lampen zijn de hele avond uit geweest.

Zonet hebben we de auto uitgelezen maar hij geeft nergens storingen. Garages zijn nu ook niet open dus kan hem nergens heen brengen helaas. Dinsdag pas.

Iemand een idee wat dit is? Is mijn auto stiekem de wereld aan het over nemen of is er nog hoop? Het gaat trouwens om een suzuki swift. Auto is van 2008.

Kobus17

Re: Autolampen gaan uit zichzelf aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:25

Wij hebben zoiets soortgelijks meegemaakt met onze Audi. Het bleek dat bij ons de remlichten spontaan aangingen in de nacht, dat bleek uiteindelijk een veer van het rempedaal te zijn, die kapot was, het pedaal zakte 's-nachts naar beneden waardoor de auto "dacht" dat er geremd werd waardoor dus de remlichten aangingen en de hele nacht aanbleven.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:32

Mijn schoonouders hebben een Citroen gehad die de accu leeg trok.
Nieuwe accu bracht geen verandering. Garage kon het euvel niet vinden.
Auto is verkocht/ingeruild.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-20 15:37

Kobus17 schreef:
Wij hebben zoiets soortgelijks meegemaakt met onze Audi. Het bleek dat bij ons de remlichten spontaan aangingen in de nacht, dat bleek uiteindelijk een veer van het rempedaal te zijn, die kapot was, het pedaal zakte 's-nachts naar beneden waardoor de auto "dacht" dat er geremd werd waardoor dus de remlichten aangingen en de hele nacht aanbleven.

Bijzonder dat dat allemaal kan haha. Ik hoop ook dat het een onschuldig probleem is wat makkelijk op te lossen is. Bizar dat een auto gewoon uit het niks de lampen aan doet

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:38

Is er geen mobiliteitsnummer vanuit de dealer waar je in onderhoud bent/Suzuki zelf, die je kan bellen?

Dan zou je het even kunnen overleggen.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:43

Ja, laat je je auto onderhouden bij een suzuki-garage? Dan heb je een mobiteitspas als het goed is. Het nummer daarop kun je bellen.

Een vriend van mij sleutelt regelmatig aan Suzuki's. Over het algemeen zijn het dingen die makkelijk/relatief goedkoop zijn op te lossen, zoals bijvoorbeeld een stomme veer onder een pedaal

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:47

xLiez schreef:
Kobus17 schreef:

Bijzonder dat dat allemaal kan haha. Ik hoop ook dat het een onschuldig probleem is wat makkelijk op te lossen is. Bizar dat een auto gewoon uit het niks de lampen aan doet

Ja,nogal :+
overigens duurde het bij ons wel even voordat het gevonden was wat het nu precies was. Omdat onze auto ook verder geen storingen aangaf bij het uilezen. Totdat iemand op mn werk het opperde, en daarmee toen naar de garage geweest en die veer vervangen en toen was het idd over. Maar de garage (officiële audi dealer, was hier zelf niet achter gekomen).

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:52

Heb overigens ook met een fiat Panda gehad dat de radio midden in de nacht , keihard spontaan aanging :') . Dan sta je ook even raar te kijken, uiteindelijk is de radio opgestuurd naar de fabriek, en heb toen een andere terug gekregen en was het probleem ook weg.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 16:00

Ik heb een chrysler voyager gehad waarvan de lichten spontaan aan/uit gingen.
Binnenverlichting ging vanzelf aan.
Dachten dat het aan een deursensor zou liggen (dat hij denkt dat een deur open is) maar niks gevonden.
Zelfs met die zekering eruit bleef de lichten spontaan aangaan (ook tijdens het rijden).
Hebben hem weggebracht, de nieuwe eigenaren hebben er veel tijd aan gespendeerd en na een half jaar van ellende toch weer eruit gegooid.

Het moeilijke is dat elektrische fouten die af en toe optreden heel moeilijk te vinden zijn.

Kan van alles zijn, ergens zit er een kortsluiting:
https://suzukiclubnederland.nl/forum/sh ... p?tid=6544

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 16:04

Ik heb een suzuki swift uit 2006 en ga haar nu scherp in de gaten houden :+

Mijn eerste gedachte: is de elektronica nagelopen?

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-20 16:08

mirriezz schreef:
Ja, laat je je auto onderhouden bij een suzuki-garage? Dan heb je een mobiteitspas als het goed is. Het nummer daarop kun je bellen.

Een vriend van mij sleutelt regelmatig aan Suzuki's. Over het algemeen zijn het dingen die makkelijk/relatief goedkoop zijn op te lossen, zoals bijvoorbeeld een stomme veer onder een pedaal

Nee hij is in onderhoud bij een garage in het dorp! Laten we hopen dat het een onschuldig probleem is, de auto is net uitgelezen maar geen storingen

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:04

Hahah jemig ik krijg een waarschuwing voor mijn 5g opmerking omdat die het topic negatief beinvloed :') nou bij deze mijn excuses en bel een garage :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 18:06

Seriously?
#waarismijnaluminiumhoedje -:)

@ts:
Heeft de auto de functie van lichten automatisch aan wanneer het donker wordt? Misschien is die sensor of die functieknop kapot?

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-20 18:14

MamaMiesje schreef:
Seriously?
#waarismijnaluminiumhoedje -:)

@ts:
Heeft de auto de functie van lichten automatisch aan wanneer het donker wordt? Misschien is die sensor of die functieknop kapot?

Nee die heeft hij niet!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 18:17

Welke autolampen zijn het precies? Mistlampen?

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-20 18:38

Cayenne schreef:

De normale koplampen voor zover ik weet van de buren!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 18:43

xLiez schreef:
Cayenne schreef:

De normale koplampen voor zover ik weet van de buren!

Die gaan bij mij juist uit als ik uitstap en de auto afsluit. Stuk handiger :')

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:07

Kobus17 schreef:

Hoe kan dat zonder dat het contact aanstaat?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:08

Balenciaga schreef:

Er zijn auto's waarvan de remlichten en knipperlichten het gewoon doen zonder contact.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-20 19:12

Balenciaga schreef:
Kobus17 schreef:

Ja dat vind ik ook bijzonder maar blijkbaar kan het. Mijn auto doet uit zichzelf de lichten aan, dat hoort ook niet te kunnen

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:13

Balenciaga schreef:
Kobus17 schreef:

Je kan toch ook een parkeerlicht aanzetten, zonder contact?

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:18

Renlicht doet het vrijwel altijd zonder contact.

Ik zou toch de dealer even bellen. Ook al ben je er niet in onderhoud ze zijn als het goed is gewoon aan het werk.
De enige lampen die je accu zodanig leeg kunnen trekken moeten ook al je dimlichten zijn. En die gaan ook zonder contact aan. Heb je een swift met keyless start?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:20

Kobus17 schreef:
Balenciaga schreef:

Je kan toch ook een parkeerlicht aanzetten, zonder contact?

Had ik echt geen flauw idee van :+

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-20 19:22

hoikimmmy schreef:
Renlicht doet het vrijwel altijd zonder contact.

Ik zou toch de dealer even bellen. Ook al ben je er niet in onderhoud ze zijn als het goed is gewoon aan het werk.
De enige lampen die je accu zodanig leeg kunnen trekken moeten ook al je dimlichten zijn. En die gaan ook zonder contact aan. Heb je een swift met keyless start?

Ja!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:28

Voorlopig zou je ‘gewoon’ de zekering van de koplampen er uit kunnen trekken als je ‘m ‘s avonds weg zet, dan zit je iig niet meer met een lege accu. Hier een auto gehad die een eigen leven ging leiden maar met de faren (de grootlichten.)
Besloot ie ineens in de avond op weg naar huis aan te doen en we kregen die dingen maar niet uit. :x tegenliggers waren daar ook niet happy mee natuurlijk. Uiteindelijk de zekering er uit getrokken. Het ging van kwaad naar erger, claxon (toeter) die om 1 uur in de nacht ineens ging. >;) ruitenwissers die te pas en te onpas aan gingen... uiteindelijk bleek die vocht in het zekeringkastje gekregen te hebben. Er is een punt gekomen dat we de batterij af koppelde. :=