Hoi allemaal ik heb even een vraag en ik weet niet zo goed hoe ik dit op moet lossen.
Wij hebben een huis van ongeveer 10 meter breed en aan de rechterkant van het huis staat ons router ding (heet dat router? In ieder geval dat punt waar internet binnenkomt en waar het signaal vandaan komt). Links van ons huis hebben we een pad naar achteren lopen. Binnen heb ik op dat punt nog bereik maar buiten helaas niet. Dat pad is ongeveer 90 meter lang en aan het begin en aan het einde van dat pad zitten stopcontacten. Kan ik twee WiFi versterkers gebruiken om zo het WiFi van binnenuit buiten te krijgen? 1 binnen in de hoek van het huis aan de linkerkant en 1 op het hek? En dan een draadloze camera met WiFi ontvanger bij de bak? (Ik wil WiFi om een camera te plaatsen?)
Pikeur
Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-20 18:31
Ik heb dit ding nog gevonden in huis. Weet iemand of ik hier wat mee kan?
Ja, dat werkt goed, zo brengen wij internet naar stal voor de camera en thuis gebruiken wij het voor WiFi achterin de tuin en in de werkplaats. Je hebt er die geen WiFi uitzenden en je hebt er die wel WiFi uitzenden, wel even op letten dus.
Zou kunnen werken, maar dan moet alles op hetzelfde stroomcircuit staan
__Leonie
Geplaatst: 07-04-20 22:13
Kmbrly schreef:
Zou kunnen werken, maar dan moet alles op hetzelfde stroomcircuit staan
Dat inderdaad en 90m wordt een lastig verhaal om via die stopcontact boosters te doen. Zeker omdat de eerste adapter zo dicht mogelijk bij het modem aangesloten moet worden. Je kan het altijd proberen natuurlijk.
Dit is geen booster maar een power extender, daarmee verlies je geen signaal omdat in feite je elektriciteit leiding gebruikt wordt als kabel. Wat je zegt Leonie klopt dus niet.
Booster kan ook gezien worden als verzamelnaam. Bij ons op het werknoemen ze het een wifibooster. En daar valt een wifipowerline onder en een accespoint.
Je zou ook kunnen kijken naar een apparaat waar een simkaart in kan. Wat zou dan een wifi signaal kan uitgeven.
Pikeur
Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-20 04:37
Bedankt ik ga morgen maar eens proberen of het hiermee lukt en anders moet ik even verder kijken naar de andere opties. Ik dacht altijd dat het op dezelfde groep moest maar hetzelfde circuit betekent weer wat anders dan volgens mij. Dat is het wel denk, de stroom achter komt binnen uit het huis uit de meterkast vandaan.
En als het helemaal niet lukt hang in in ieder geval de camera maar vast op, en dat ik daarna maar eens na ga denken hoe ik inderdaad een kabel naar achteren ga krijgen, misschien dat dat ook al afschrikt als ze denken dat er gefilmd wordt. Heb de paarden in de nacht op stal staan die tegen ons huis is maar ze staan de rest van de dag buiten waar ik vanuit huis wat minder overzicht heb, maar heb ontzettend veel overlast van kinderen. Ik stuur ze al weken lang elke keer weg maar ze blijven maar terug komen, en nu is het zelfs al zo dat ze wegschieten zodra ze me aan zien lopen dus ze weten heel goed dat het niet mag. Eerst was het alleen af en toe op zaterdag maar nu met die Corona crisis zitten ze zich natuurlijk allemaal te vervelen
wortel115
Blogger
Geplaatst: 08-04-20 07:12
Wij hebben een portable wifi kastje. Wanneer het opgeladen is gaat hij ongeveer 10 uur mee. Ik neem hem overal mee naar toe. Dus je rijbaan zou ook kunnen. Kastje is kleiner als je telefoon dus past prima in je zak.
Jij bedoelt mifi wortel115? Ook daar is een simkaart voor nodig, allemaal extra abonnementen en kosten terwijl er al internet op dat adres is.
Pikeur, het is inderdaad hetzelfde circuit en niet dezelfde groep. Wel moet het op dezelfde fase zitten. Hoewel ik op stal dit ook gebruik en het niet dezelfde fase is, en daar werkt het ook.
Neonlight ik weet niet hoe het in Nederland heet sorry. Maar heeft inderdaad een simkaart en abonnement nodig. Voor ons een goede optie want de schotel heeft de helft van de tijd geen bereik.
Ik weet niet of het een goede optie is voor ts maar wilde toch de optie benoemen.
Anoniem
Geplaatst: 08-04-20 18:10
Ik las wifi in de bak, als in ' wifi in de gevangenis'
Sorry, nutteloze post
Pikeur
Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-20 16:10
Nielojram schreef:
Ik las wifi in de bak, als in ' wifi in de gevangenis'
Sorry, nutteloze post
HAhahaha zo erg is het gelukkig nog niet
Er is 1 stopcontact waar dat ding op werkt maar niet op het punt/stopcontact waar ik het wilde dus ik moet nu nog even een kabel kopen die daar naartoe loopt en dan is het hopelijk gelukt
Er zit onderin dat ding wat in het stopcontact moet een lan poort (excuses als ik alles precies fout zeg) en er zit wel een kabel bij om hem aan de camera te koppelen alleen die is maar een meter ofzo. Je hebt die stopcontact dingen ook met WiFi maar ik denk dat die ook geen 20 meter bereik redt