Gratis website maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Gratis website maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 10:26

Goedemorgen,

Ik wou voor de hobby een website maken, maar wat zijn daar goede sites voor? Wat ik graag wil is een website met bijvoorbeeld een kop reizen en een kop moestuinieren en dat als je er op klikt je de betreffende blogs te zien krijgt.

8nnemiek

Re: Gratis website maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:30

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:37

Helemaal gratis kan alleen niet, je hebt toch kosten voor je hosting en domein, plus als je echt een goede, mooie WP template wilt dan kost die ook wel wat. Er zijn gratis varianten, maar daar ben ik geen fan van. Maar low budget kan wel heel goed.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 10:43

Kijk stel dat ik zie dat het veel bekeken word en er is een mogelijkheid om dan over te gaan tot betalen voor meer opties dan vind ik dat prima, maar stel dat niemand het leest vindt ik het toch zonde dat het me geld kost :o en aan hoeveel moet je denken bij low budget?

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:48

Wordpress kost volgensmij 3€ per maand voor een basis website. Je kan ze ook volledig gratis hosten maar dan heb je gelimiteerde mogelijkheden met pagina’s etc. Ook krijg je dan niet je eigen domein, dan komt er bijv .wordpress.com achter je gekozen domeinnaam te staan. Je moet maar even kijken wat het beste voor je werkt, in principe is het gratis houden van de website prima te doen tenzij je zelf tegen problemen aan gaat lopen met een limieten in pagina gebruik etc.

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:50

Ik gebruikte vroeger altijd Weebly om websites te maken voor dingen van De Sims. Werkte erg fijn. Sommige onderdelen zijn betaald, maar ik kocht nooit wat en kon toch redelijk goede websites maken.

Nirvana_

Ik zou Wordpress niet aanraden, is best ingewikkeld als beginner. Ik zou gaan voor een site als Wix. Dat kan ook gratis, zie je wel het Wix logo en je hebt geen eigen URL (dan komt er naam.wix.com te staan, bijvoorbeeld).

Een eigen URL heb je voor een paar euro en de hosting is een paar euro per maand, zie dat Wix een abbo heeft voor 4,50 p/m.

ClaudiaDer

Ik gebruik zelf Jimdo, die hebben makkelijke templates en is op veel manieren aan te passen :D. Ook daar kan je gratis gebruik maken of kiezen voor een betaalde versie :D

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:53

Wix kun je volgens mij nog wel een gratis site aanmaken,
Het bouwen van de site is daar wel heel makkelijk maar daar ga je uiteindelijk ook aardig voor betalen als je een nette domeinnaam wil.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:55

Je zou wel vast je website naam kunnen vastleggen voor toekomstige doeleinden. Als je nu een gratis site maakt met een bepaalde naam dan wil je toch graag die naam blijven vasthouden als je over stapt. Voor de vindbaarheid later is dat wel handig. Als je dat nu al vastlegt weet je zeker dat die naam nog vrij is op moment van overstap. Kost je jaarlijks paar euro en ga je m toch niet gebruiken dan stop je.

En hou dat in eigen beheer, niet via een host, dan blijf je zelf nl eigenaar van je domeinnaam.
Kan wel eens erg handig zijn mocht je ooit van host willen wijzigen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 10:58

cissy schreef:
Je zou wel vast je website naam kunnen vastleggen voor toekomstige doeleinden. Als je nu een gratis site maakt met een bepaalde naam dan wil je toch graag die naam blijven vasthouden als je over stapt. Voor de vindbaarheid later is dat wel handig. Als je dat nu al vastlegt weet je zeker dat die naam nog vrij is op moment van overstap. Kost je jaarlijks paar euro en ga je m toch niet gebruiken dan stop je.

En hou dat in eigen beheer, niet via een host, dan blijf je zelf nl eigenaar van je domeinnaam.
Kan wel eens erg handig zijn mocht je ooit van host willen wijzigen.

En hoe doe je dat? :o is inderdaad wel heel handig en dat lijkt me het wel waard stel dat je het professioneler aan wil pakken dat dan de naam nog hetzelfde kan blijven.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:42

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:46

Ik heb bij versio mijn domeinnaam en hosting gehad en dan via wordpress de site gebouwd. Dat was niet moeilijker dan wix. Uit mijn hoofd was de domeinnaam toen 3 euro per jaar en de goedkoopste hosting onder de 10 euro voor een jaar.

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:12

Ik zou gaan voor Wix. Deze is helemaal gratis (behalve als je je eigen domein etc wilt). Ik moet voor school ook een website met portfolio maken en vind Wix echt de beste. Ik heb verschillende site's geprobeerd maar daar liep ik snel al tegen problemen aan. Zoals bij JIMDO dat ik daar niet meer dan 5 pagina's mocht hebben.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:13

weebly.com kan ook maar dan heb je geen eigen domein, tenzij je betaald :)