Verbouwing, op zoek naar ideeën

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faelynn

Berichten: 3169
Geregistreerd: 25-10-13

Verbouwing, op zoek naar ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 18:23

Mijn moeder heeft een huis gekocht en daar zit een vrijstaand bijgebouw bij in de tuin, wat op dit moment een kantoorpand is van ongeveer 85m2
Nu is het zo dat ze weet dat ik al heel lang graag op mij zelf wil wonen, maar dat financieel gezien vrijwel onmogelijk bleek als alleenstaande starter. Zodoende is haar keus op dit huis gevallen, ik mag dit kantoorpand nu voor mij zelf gaan ombouwen tot woonhuis en tegen een heel laag bedrag in de maand van haar huren.
Mijn geluk kan niet op natuurlijk, zo'n grote vrijstaande woning straks helemaal voor mijzelf *\o/*
Mondeling is het huis nu gekocht en het dromen van wat ik er van ga maken is begonnen. Nu hoop ik hier op bokt ook leuke inzichten te krijgen. Het pand staat nu helemaal leeg, er zit in principe niks in (kleine toilet wel, maar die gaat er uit en wil ik in de badkamer er bij hebben)
Nu heb ik al heel veel zitten brainstormen over de indeling, maar vind dit nog best wel lastig goed te visualiseren en misschien dat er bokkers zijn die toch ineens nog iets verzinnen waar ik niet aan gedacht heb :D
Hierbij de foto's met kleine omschrijving


Dit is de beneden verdieping, het huis is een stuk verlaagd, omdat ze het pand niet hoger mocht bouwen hebben ze besloten een stuk de grond in te gaan, heel slim dus, maar daar kan dus niks aan veranderd worden betreft verdieping, ingang van de woning is te zien op foto 1 achterin de grote groene glasdeur
1Afbeelding

2Afbeelding

3Afbeelding


Dit is de boven verdieping, de balken wil ik graag behouden, wel worden de ruimtes er tussen beter afgewerkt. Kasten en alle spullen die er nu in staan zijn er al uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nouja dan hebben jullie nu een beetje een idee van hoe het er aan de binnenkant uit ziet. Dan nu waar het om gaat natuurlijk, de plattegrond en indeling.

Beneden verdieping
Afbeelding

boven verdieping
Afbeelding

Wat moet er allemaal in:
Een keuken, badkamer, zithoek en eethoek, piano, wil een hoekje voor mijn schilder spullen. verder graag een opbergkast voor spullen als de stofzuiger etc. een slaapkamer waar een 2persoons bed in past en een kledingkast.
Volgens mij zijn dat de belangrijke items wel.
Kleine belangrijke toevoeging, zeker gezien we een stuk onder straatniveau gaan kan daar bijvoorbeeld geen badkamer/wc omdat de afvoer dan omhoog moet en dit technisch gezien een heel ingewikkeld verhaal zou worden. Verder wil mijn moeder natuurlijk niet een grote wc afvoer buis naar beneden zien lopen in haar tuin als de wc boven zit, dus deze wil ze aan de zijkant van het pand beetje achterin omdat we het dan weg kunnen werken in de schuur.
Hoop dat er bokkers zijn die het leuk vinden om mee te denken :D Ik heb zelf natuurlijk al wel een beetje een beeld van wat ik waar neer ga zetten, maar hou dat nog eventjes voor mij zelf om jullie niet af te lijden }>

Ga los zou ik zeggen *\o/*

Elanor

Berichten: 6791
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 18:38

Ik zou voor je deze investering doet wel zeker zijn dat je het gebouw van een bijgebouw mag veranderen naar een zelfstandige tweede woning mag verbouwen van de gemeente. (Zo ja, topkans natuurlijk!)

Evelyne79

Berichten: 4015
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 18:48

Qua Wc zou je ook nog kunnen denken aan een sanibroyeur, dan heb je geen dikke afvoer nodig maar een waterafvoer zeg maar

Piano zou ik kijken of je die op dat verhoogde stuk kunt zetten, maar heb niet inzichtelijk hoe diep dat stuk is zeg maar. op de eerste foto rechts op die verhoging voordat je dat trapje naar beneden gaat.

En als het kan zou ik op die verhoging van de bovenverdieping de badkamer maken, alleen weet ik niet of dat daar mogelijk is vanwege het leidingwerk. Douche, wastafel, al dan niet wc?
Wat nou boven dan kantoor is je slaapkamer maken lekker ruim, kledingkast kan daar dan nog makkelijk bij.

Met gipswandjes of kasten zou je je wat ruimtes/kamers kunnen creëren.

Keuken zou ik op dezelfde plek doen en dan bv een hoekopstelling, de hoek naar het trapje toe meenemen
Je zou de ruimte achter de trap dicht kunnen maken en daar een bergkast creëren voor je stofzuiger en dergelijke neer te zetten ( gipswandje kun je dan bv meteen gebruiken om keuken tegen te monteren met bovenkastjes)

Faelynn

Berichten: 3169
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 20:30

Elanor schreef:
Ik zou voor je deze investering doet wel zeker zijn dat je het gebouw van een bijgebouw mag veranderen naar een zelfstandige tweede woning mag verbouwen van de gemeente. (Zo ja, topkans natuurlijk!)


Jaa zeker dat mag, dat is nagevraagd voor koop van de woning :j

Sting

Berichten: 12869
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Verbouwing, op zoek naar ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 20:34

Kan je hem omdraaien? Het lijkt mij een prachtige bovenverdieping met veel licht om als woonkamer te dienen. En in het donkere stuk kan je dan de slaapkamer en badkamer maken. Al weet ik niet of een zwaar ding als een piano boven kan staan?

Faelynn

Berichten: 3169
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 20:42

Citaat:
Qua Wc zou je ook nog kunnen denken aan een sanibroyeur, dan heb je geen dikke afvoer nodig maar een waterafvoer zeg maar


Ja dat zit er nu in, maar vond mijn moeder geen goed idee, vreselijk ding zegt ze, dat gaat er als eerste uit :')


Citaat:
Piano zou ik kijken of je die op dat verhoogde stuk kunt zetten, maar heb niet inzichtelijk hoe diep dat stuk is zeg maar. op de eerste foto rechts op die verhoging voordat je dat trapje naar beneden gaat.


Ja dat zou passen, die hebben we inderdaad in een van de opties zitten.



Citaat:
En als het kan zou ik op die verhoging van de bovenverdieping de badkamer maken, alleen weet ik niet of dat daar mogelijk is vanwege het leidingwerk. Douche, wastafel, al dan niet wc?
Wat nou boven dan kantoor is je slaapkamer maken lekker ruim, kledingkast kan daar dan nog makkelijk bij.


Ja we denken inderdaad dat dat niet kan ivm leidingwerk, er zit momenteel alleen een raam aan de volledige voorkant dus het zou ook niet zo handig zijn omdat je al je licht blokkeert richting de rest van de ruimte en iedereen je dan kan zien in je blote billen :P al is daar wel wat op te verzinnen natuurlijk, maar het is een heel grappig raam, want als je er naast staat , dan komt het raam zeg maar tot je voeten, maar als je naar buiten wil kijken moet je bukken :')

Citaat:
En als het kan zou ik op die verhoging van de bovenverdieping de badkamer maken, alleen weet ik niet of dat daar mogelijk is vanwege het leidingwerk. Douche, wastafel, al dan niet wc?
Wat nou boven dan kantoor is je slaapkamer maken lekker ruim, kledingkast kan daar dan nog makkelijk bij.


Ja dat idee had ik ook, maar dan eventueel badkamer er naast ivm leidingwerk en de verhoging word dan een atelier plekje voor het schildersezel

Citaat:
Keuken zou ik op dezelfde plek doen en dan bv een hoekopstelling, de hoek naar het trapje toe meenemen
Je zou de ruimte achter de trap dicht kunnen maken en daar een bergkast creëren voor je stofzuiger en dergelijke neer te zetten ( gipswandje kun je dan bv meteen gebruiken om keuken tegen te monteren met bovenkastjes)


Ja dat waar nu een soort keukentje zit is eigenlijk geen keukentje maar daar lopen alle leidingen en elektra etc naar toe, daar gaan we wel een kast om heen bouwen, maar kan dan vermoedelijk niet nog een keuken voor, is best een flink blok, wou hem zelf eigenlijk ook daar hebben, had dan ook bedacht een hoekkeuken en dan de wand achter de trap dicht trekken zodat je daar een opslagkast onder kan maken. We gaan aan de aannemer vragen of hier iets mogelijk is, maar het mag niet te ingewikkeld/duur zijn, en je zit dan ook nog weer met de afvoer van de vaatwasser in de keuken straks, omdat het onder straat niveau is, wasbak gaat weer wel omdat die hoger ligt. Maar was zeker een goe idee!

Bedankt voor het mee denken!

Mri

Berichten: 15327
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 20:45

Persoonlijk zou ik een los toilet en een toilet in de badkamer doen.
Wel zo fijn als je visite krijgt.

Keuken in hoek opstelling en trap dicht maken zoals hierboven is gezegd. Dan heb je meteen opbergruimte onder de trap.
Met een goede pomp ertussen moet de water afvoer prima te doen zijn.

Faelynn

Berichten: 3169
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 21:21

Mri schreef:
Persoonlijk zou ik een los toilet en een toilet in de badkamer doen.
Wel zo fijn als je visite krijgt.

Keuken in hoek opstelling en trap dicht maken zoals hierboven is gezegd. Dan heb je meteen opbergruimte onder de trap.
Met een goede pomp ertussen moet de water afvoer prima te doen zijn.


Ja ik vind juist het toilet in de badkamer weer heel fijn, wij hebben nu beide in huis, los en in de badkamer en ik ga eigenlijk altijd naar die o de badkamer, anders is het zo'n claustrofobisch hokje, maar dat is persoonlijk, visite hou ik niet te veel rekening mee, want dat heb ik eigenlijk nooit := verjaardag vieren enzo doe ik namelijk niet en familie heb ik bijna niet, de enkeling die misschien eens op bezoek komt kan wel prima op de badkamer naar het toilet :j

ja die opstelling zou ik graag doen, maar daar zit nu allemaal apparatuur waar de leidingen en elektra naar toe lopen en de cv hangt daar aan de muur, dat kan ik niet verplaatsen, daar zal ik wel een kast omheen bouwen om het mooier te maken, maar dan past er niet ook nog een keuken in die hoek. Had zelf nog bedacht om al die dingen als cv etc te verplaatsen, maar als dat al mogelijk is zonder dat het al te duur is dan is de ruimte onder de trap als nog veel te klein helaas, dus dat past ook niet en zou niet weten waar ik het anders naar toe moet doen. Wel zonde want vond dat zelf ook de mooiste hoek, maar het zal vermoedelijk niet gaan helaas

Faelynn

Berichten: 3169
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 21:28

Sting schreef:
Kan je hem omdraaien? Het lijkt mij een prachtige bovenverdieping met veel licht om als woonkamer te dienen. En in het donkere stuk kan je dan de slaapkamer en badkamer maken. Al weet ik niet of een zwaar ding als een piano boven kan staan?


Ja hoor dat kan! Zelf ook aan gedacht, vind boven een mooie locatie voor de woonkamer, leuk ook met die balken en hoog plafon, ik kan er dan alleen niet uit komen hoe ik beneden in moet richten zonder dat ik het dicht maak waardoor ik al het licht van het raam verlies.

BigOne
Berichten: 38694
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Verbouwing, op zoek naar ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:34

Ik zou een goede aannemer zoeken. Dit is een apart pand met zaken die aandacht verdienen. Zou zelf ook zeker boven de keuken en woonkamer maken. Dan hoef je beneden alleen afvoer van bad en toilet te regelen en misschien kan er wel iets via drukriolering geregeld worden

Faelynn

Berichten: 3169
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 21:37

Faelynn schreef:
Sting schreef:
Kan je hem omdraaien? Het lijkt mij een prachtige bovenverdieping met veel licht om als woonkamer te dienen. En in het donkere stuk kan je dan de slaapkamer en badkamer maken. Al weet ik niet of een zwaar ding als een piano boven kan staan?


Ja hoor dat kan! Zelf ook aan gedacht, vind boven een mooie locatie voor de woonkamer, leuk ook met die balken en hoog plafon, ik kan er dan alleen niet uit komen hoe ik beneden in moet richten zonder dat ik het dicht maak waardoor ik al het licht van het raam verlies en dat het technisch gezien ook nog mogelijk is .

Mri

Berichten: 15327
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:46

Faelynn schreef:
Sting schreef:
Kan je hem omdraaien? Het lijkt mij een prachtige bovenverdieping met veel licht om als woonkamer te dienen. En in het donkere stuk kan je dan de slaapkamer en badkamer maken. Al weet ik niet of een zwaar ding als een piano boven kan staan?


Ja hoor dat kan! Zelf ook aan gedacht, vind boven een mooie locatie voor de woonkamer, leuk ook met die balken en hoog plafon, ik kan er dan alleen niet uit komen hoe ik beneden in moet richten zonder dat ik het dicht maak waardoor ik al het licht van het raam verlies en dat het technisch gezien ook nog mogelijk is .


Hoeveel ruimtes zou je dan beneden willen maken? Slaapkamer en badkamer?

Rest komt dan toch boven..
Het hoeft niet achter elkaar he... kan ook naast elkaar.
Je zou dan ramen in de binnenwand kunnen zetten of met glasblokken een (deel van de) binnenwand bouwen. Gordijnen ervoor als je niet wil dat men naar binnen kan kijken en klaar.

Sting

Berichten: 12869
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Verbouwing, op zoek naar ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:02

Ik zou dan inderdaad links de badkamer en rechts de slaapkamer. Of andersom. Evt een badkamer en suite beneden? Al is dat voor gasten minder relaxed qua toilet :x . Dan kan je wel in beiden nog licht doen. Of is het mogelijk om een soort kelderraampjes bovenin de achterkant te maken, dan heb je veel meer opties. Alleen misschien wat benauwd in het geval dat er nood uitbreekt. Maar daar bestaan vast weer bouwbesluiten etc voor :list:

Urona447
Berichten: 2826
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:07

Heb je zwart op wit staan dat je hierin officieel direct mag wonen of is de gemeente welwillend om mee te werken aan een wijziging van de vergunning?

Dit is belangrijk om te weten want bij het tweede moet je woning aan het bouwbesluit voldoen en dan kun je het al niet meer helemaal vrij indelen. Laten jullie het dak erop zitten of word dit ook aangepakt?

Anders zou je eventueel een dakkapel erop kunnen zetten of een aantal dakramen plaatsen. Meer hoge kozijnen beneden plaatsen is geen optie?

Ik weet niet hoe de schuur/woning ligt qua zon maar dat is ook iets om goed rekening mee te houden. Net als de plek waar je binnenkomt, het is wel handig om met je boodschappen niet heel het huis door te hoeven.
Laatst bijgewerkt door Urona447 op 06-04-20 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Faelynn

Berichten: 3169
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 22:09

ja slaapkamer badkamer en wc in de badkamer. Zou t inderdaad dan naast elkaar doen, maar je moet die ruimte dan wel dicht maken aan de voorkant anders kijken mensen van buiten in je slaapkamer en daar zit ook de voordeur, badkamer moet sowieso dicht uiteraard. Aan de zijkanten kunnen geen ramen geplaatst worden, links zit de schutting van de buren, achter iets van een loods direct er tegen aan en rechts een schuur. Je hebt dus echt alleen licht van de voorkant, en je hebt dan nog rekening te houden met dat hoogteverschil. Je zou de slaapkamer open kunnen laten (dat zou ik boven wel doen) en alleen een gordijn voor het raam aan de voorkant, maar vind het dan toch een beetje een gek idee dat als mensen binnen komen ze eigenlijk direct je slaapkamer in stappen want daar zit ook de voordeur, is gevoelsmatig een beetje apart dan. En vermoedelijk kan er onder straatniveau geen badkamer/wc, maar dat moeten we vragen aan iemand die er verstand van heeft


Sting schreef:
Ik zou dan inderdaad links de badkamer en rechts de slaapkamer. Of andersom. Evt een badkamer en suite beneden? Al is dat voor gasten minder relaxed qua toilet :x . Dan kan je wel in beiden nog licht doen. Of is het mogelijk om een soort kelderraampjes bovenin de achterkant te maken, dan heb je veel meer opties. Alleen misschien wat benauwd in het geval dat er nood uitbreekt. Maar daar bestaan vast weer bouwbesluiten etc voor :list:


Wat is een suite? :P

Faelynn

Berichten: 3169
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 22:21

Urona447 schreef:
Heb je zwart op wit staan dat je hierin officieel direct mag wonen of is de gemeente welwillend om mee te werken aan een wijziging van de vergunning?

Dit is belangrijk om te weten want bij het tweede moet je woning aan het bouwbesluit voldoen en dan kun je het al niet meer helemaal vrij indelen. Laten jullie het dak erop zitten of word dit ook aangepakt?

Anders zou je eventueel een dakkapel erop kunnen zetten of een aantal dakramen plaatsen. Meer hoge kozijnen beneden plaatsen is geen optie?

Ik weet niet hoe de schuur/woning ligt qua zon maar dat is ook iets om goed rekening mee te houden. Net als de plek waar je binnenkomt, het is wel handig om met je boodschappen niet heel het huis door te hoeven.


Het pand is al geregistreerd als woonbestemming.
Nee dak blijft er op, word alleen afgewerkt aan de binnenkant dat die grijze platen niet zichtbaar zijn. ik zit namelijk wel met een beperkt budget en een dakkapel gaat daar niet in passen helaas. Dakramen hoop ik wel, maar dat zijn wel beetje de "extra" dingen als er geld over is zegmaar, belangrijkst is alles wat er nodig is om er in te kunnen leven, misschien dat ik dingen als extra raam dan een jaar later nog kan doen bijvoorbeeld.

Ja entree blijft waar die is, daarom doe ik denk ik ook beneden de woonruimte, al had ik boven ook mooi gevonden. Ik had zelf bedacht de keuken op het verhoogde deel bij de entree te zetten, dus dan kom je een soort van binnen in de keuken en als je dan het trapje af gaat kom je in de woonkamer

Urona447
Berichten: 2826
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:24

Dus op die huidige kantoorruimte zit al een 1 woonbestemming?

Ik bedoel het niet vervelend maar wij hebben een boerderij gekocht met woonbestemming alleen de deel ziet men als bijgebouw/garage en daar mag je voor de wet niet in wonen. Het zou natuurlijk top zijn als dat wel op die kantoorruimte zit want dan kun je ook waarschijnlijk huursubsidie aanvragen *\o/*

Faelynn

Berichten: 3169
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 22:33

Urona447 schreef:
Dus op die huidige kantoorruimte zit al een 1 woonbestemming?

Ik bedoel het niet vervelend maar wij hebben een boerderij gekocht met woonbestemming alleen de deel ziet men als bijgebouw/garage en daar mag je voor de wet niet in wonen. Het zou natuurlijk top zijn als dat wel op die kantoorruimte zit want dan kun je ook waarschijnlijk huursubsidie aanvragen *\o/*


Jup exact, we hebben het voor koop nagevraagd bij de gemeente en op dat kantoorpand zit woonbestemming :D
We hebben het ook specifiek daarom gekocht dus dat is wel goed uitgezocht.
Hij voldoet straks als het goed is aan de eisen voor huurtoeslag inderdaad, ben daar alleen nu nog te jong voor

Urona447
Berichten: 2826
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Verbouwing, op zoek naar ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:37

Kijk top dat is super! Op Pinterest vind je vaak ook goede ideeën voor inrichtingen.

Faelynn

Berichten: 3169
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 09:58

Urona447 schreef:
Kijk top dat is super! Op Pinterest vind je vaak ook goede ideeën voor inrichtingen.


Pinterest is ook al flink wat uur afgestruind inderdaad! :D

Sting

Berichten: 12869
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:04

Faelynn schreef:
Wat is een suite? :P


Een badkamer die vanuit je slaapkamer te bereiken is. Dus niet vanaf 'buiten'.

MyWishMax

Berichten: 25611
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:23

Ik denk dat je er iets heel gaafs van kan maken. Vooral ook als je niet alles in één keer aan wilt pakken, maar bijvoorbeeld gaat sparen voor een dakkapel of mooie ramen.

Ik zou bijvoorbeeld de piano bij de voordeur zetten op die verhoging. Een soort mooie entree ervan maken met de piano en wat leuke aankleding. De keuken zou ik toch ook maken waar nu het aanrecht zit. Ik kan niet helemaal inschatten hoe groot het allemaal echt is, maar ipv een eettafel zou je ook kunnen denken aan het aanrecht de ruimte in te laten komen en aan de woonkamer kant er een soort bar van te maken. Een paar krukken of stoelen erbij en je kan daar eten. Bank met de rug naar de keuken toe kan om er echt een woongedeelte van te maken, aankleden met een mooi vloerkleed en de tv kan dan mooi tegen de muur aan.
Boven zou ik het bed op die verhoging zetten, lijkt mij heel knus als dat past. Dan heb je zat ruimte boven om een badkamer te maken en daarnaast nog ruimte voor kledingkasten en wat je nog meer wilt. Helemaal als je dus gaat sparen voor de dakramen, dan kan je die later nog laten plaatsen waardoor het een stuk lichter zal worden.

Wat ik gemerkt heb in wat 'kleinere' of aparte woningen qua ruimte is dat alles tegen de muren aanzetten, dus de bank tegen de ene muur en de tv tegen de ander bijvoorbeeld, het juist wat krap en opgepropt lijkt.

Heb je al meubels behalve de piano die je mee neemt?

EDIT: Zoek op pinterest eens op tiny house of loft

Faelynn

Berichten: 3169
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 12:32

Dank voor je input mywishmax! Ik denk ook wel dat het heel gaaf kan worden! Op zich is het nog best groot, totaal oppervlak van 85m2, Uiteraard zullen dingen als extra ramen op termijn hopelijk mogelijk zijn, al zal het wel krap aan rond komen worden voor mij in de maand, dus zal het wel zeker weten eerst ook leefbaar moeten maken zonder die opties, en als het later extra kan is altijd mooi natuurlijk! Heb nu gelukkig spaargeld om het waar nodig te kunnen verbouwen, maar straks zal ik het bedrag dat ik normaal spaarde in de maand kwijt gaan zijn aan huur natuurijk, want woon nu nog thuis dus dat zijn kosten die ik momenteel niet heb.
Maar we gaan het zien :j

Ik zal jullie laten zien hoe ik het in gedachten had


Dit is de beneden verdieping, keuken komt op de verhoging in L vorm, moet zeggen dat ik niet alles op maat getekend heb hoor! Maar we hebben wel gekeken of al deze items hier passen natuurlijk en op zich past daar prima een compacte keuken. Omdat hij dan op de verhoging staat heb je ook geen problemen met de afvoer van de vaatwasser.
Het trapje doen we dan een klein stukje opzij zodat de keuken iets langer kan, hij kan helaas niet verder op zij ivm een steunpaal die daar zit, maar die zie je niet op de plattegrond. Dan heb je een vrij hoge muur natuurlijk aan de achterkant van de keuken, dat wil ik leuk stylen en een eethoek achter maken. Dan midden in de ruimte een zithoek met bijzettafeltje en tv tegen de muur. En het stuk onder de trap waar nu alle cv en elektra etc zit daar zullen we een kast omheen bouwen om het uit het zicht te hebben, dat zal daar moeten blijven zitten vermoedelijk (daarom kan de keuken ook vermoedelijk niet in die hoek) Trap blijft open omdat je door je keuken op die verhoging al wat licht blokkeert en anders blokker je te veel licht. Indien de keuken in de hoek kan waar de cv etc nu zit dan maak ik de trap wel dicht, omdat je dan aan de andere kant voldoende lichtinval behoud. Als jullie me nog snappen :P En dan piano achter de zithoek.
Afbeelding

Dan de boven verdieping, donkergroen word een dichte ruimte gemaakt voor de badkamer en dan in de hoek trekken we die muur gewoon door en doen we een nieuwe deur, daar komt dan mijn kleding kast en eventueel opbergruimte. De ruimte blijft verder volledig open, een beetje een loft idee, het licht groene is dan mijn bed, die kan je natuurlijk ook draaien of anders neer zetten. Heb een streepje getrokken waar de deuren zitten, deur van de badkamer zit dus direct bij de trapopgang, zo kunnen mensen die naar de wc moeten daar direct in lopen en hoeven ze niet echt mijn slaapruimte in. Het zalmkleurige stukje is de ophoging, ook dit blijft open, hier is mooi veel licht en dit heb ik nodig voor als ik ga schilderen, dus hier kan mijn schildersezel en kastje met verf en alle hobby spullen etc die ik heb neer zetten, dat zijn er best nog al wat namelijk. :')
Afbeelding

Faelynn

Berichten: 3169
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 12:36

Citaat:
Heb je al meubels behalve de piano die je mee neemt?


Nee heb vrijwel niks, inboedel van ons huidige huis gaat namelijk met mijn ouders mee. Ik mag mijn eigen bed meenemen en de piano is van mij en dat is het wel :+ maar spullen als de bank etc ga ik allemaal (gratis) van marktplaats halen, mijn budget is krap voor wat er allemaal gedaan moet worden aan het pand en ik vind het belangrijker dat dingen als de vloer, plafon, leidingen, elektra, keuken badkamer etc eerst op orde zijn, het interieur kan je altijd nog makkelijk aanpassen als er wel budget is :j

MyWishMax

Berichten: 25611
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:39

Klinkt ook goed. :j Het tiny house is ook vooral voor inspiratie qua berging of leuke ideeën om iets te verbergen, haha. Niet dat het zo klein is, ik had wel door dat het groter was. Maar gewoon een hoop dingen opslaan die je interessant lijken of handig en dan kan je altijd nog nadenken hoe je dat in jouw huis kan toepassen.

Het mooie aan de slaapkamer bijvoorbeeld is wel de grote open ruimte, dus dan kan je kijken hoe je wel wat bergruimte kan realiseren zonder dat er te veel meubels komen te staan om maar iets te zeggen.

En grot gelijk, eerst maar zo goedkoop mogelijk qua meubels en het leefbaar maken. De rest kan je rustig aan vervangen.

Het lijkt me wel een heerlijk plekje om te schilderen!