Verschil tablet laptop/ telefoon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Verschil tablet laptop/ telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 10:56

Ohhh echt ik weet het niet ! :o :o Ik heb al jaren gewoon een laptop en verder niets. Maar hoe handig is nu een tablet en wat kan je er allemaal mee ?
Moet ik een tablet een beetje zien als een grote telefoon ?
Ik neem aan dat als je er een toetsenbord bij koopt je dan een soort laptop krijgt ?
En wat is dan het voordeel van een tablet ? Prijs is goedkoper ?

Ik ben geen apple gewend, dus zal android worden. Films kijken of foto's bewerken hoeft niet.

conejo

Re: Verschil tablet laptop/ telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:05

Hier een windows tablet gekozen. goedkoper was hij niet omdat we er bepaalde eisen aan hadden. Maar hij is wel compacter dan een laptop en we kunnen er hetzelfde mee. Het is een Microsoft surface pro 6. Daarnaast hebben we ook nog een Android tablet. Voornamelijk voor mij om videoland te kijken en de dingen te doen die ik vaak op de telefoon doe als spelletjes mail lezen en Facebook en bokt. Dit omdat het toch een groter scherm is.

De Windows tablet hebben we gekozen omdat de pc naar boven is gegaan door ruimte gebrek in de woonkamer (nu tijdelijk weer beneden door thuis werk, maar hoop dat hij snel weer naar boven kan). En mijn man kan dan via de Windows tablet inloggen op zijn pc en vanuit daar zijn ding doen.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:10

Als vervanger voor een laptop zou ik het niet doen. Ik heb een tijdje mijn iPad + toetsenbord meegenomen naar mijn studie, maar toch weer een laptop gekocht (wel een ultrabook dit keer, omdat ik me bij m'n vorige laptop ergerde aan het gewicht). Het werkte gewoon niet makkelijk met tekst bewerken, opslaan en delen van documenten, internetten... Ik vind 'm dan weer wel weer fijner dan m'n laptop om m'n artikelen (voor studie) op te lezen. Maar al met al zou ik 10x eerder m'n iPad de deur uit doen dan m'n laptop.

Ik zou trouwens dan weer wel een Apple aanraden, omdat dat veel intuïtiever werkt dan Android (ik heb beide gehad en wil echt nooit meer terug naar Android, zo'n onlogisch en onduidelijk systeem, veroudert veel sneller, sneller traag).

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 12:15

Dus eigenlijk is een tablet gewoon handig voor erbij, om even snel je e-mail te kunnen checken b.v. Maar is een laptop toch gewoon fijner in gebruik als je hem echt wil gebruiken om op te typen etc.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:03

Tablet vind ik inderdaad fijn voor kleine dingetjes op de bank. Even bokken, receptje opzoeken, internetten, email controleren, en als rekenmachine, om een spelletje te spelen, tv-gids, e-boeken lezen, routeplanner, agenda, herinneringenlijst..
Dingen als verslagen typen, foto's bewerken, maar ook het 'serieuze' internetten en emails beantwoorden doe ik op de laptop. Dat is gewoon veel sneller en makkelijker.
Ook films kijken doe ik alleen op de laptop. Daar is het scherm van een tablet te klein voor, en ik vind het vervelend om zo'n tablet gedurende een hele film vast te moeten houden of vlak voor je neus te moeten zetten.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:07

Ik gebruik m’n tablet vooral voor spelletjes en nu sinds kort als tekentablet. Toen ik nog veel met de trein reisde gebruikte ik hem met toetsenbord in de trein om mee te schrijven of series te kijken. Maar alle andere dingen doe ik of op mobiel of op m’n laptop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:17

Maris schreef:
Dus eigenlijk is een tablet gewoon handig voor erbij, om even snel je e-mail te kunnen checken b.v. Maar is een laptop toch gewoon fijner in gebruik als je hem echt wil gebruiken om op te typen etc.

Ik ben echt blij met mijn tablet, die wordt bij mij het meest gebruikt eigenlijk. Internetten, internetbankieren, het nieuws of iets anders kijken of luisteren tijdens het koken. Ik heb er nu ook een app van een krant op, en mijn Kobo abonnement (hoewel ik meestal op mijn e-reader lees). Daarnaast heb ik er nog apps van bijvoorbeeld de NOS, AT5 en NPO op die ik vaak gebruik. Voordeel is ook dat hij mee kan op vakantie en bij een weekendje weg.

Alleen als ik echt veel moet typen of als ik een tv programma wil terugkijken gebruik ik mijn laptop. Hoewel ik dat laatste ook regelmatig op mijn tablet doe.

Ik ben dus heel enthousiast *\o/* .

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 17:24

Dank jullie wel !

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:15

De nieuwe iPad Pro met het magic keyboard die in mei uitkomt maakt de iPad wel een grote sprong voorwaarts als laptop vervanging. Bij het nieuwe keyboard zit ook een trackpad.

Alleen met die combinatie ben je wel minimaal zo’n 1200/1300 euro armer.

Afbeelding

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 10:46

Veel geld en een apple. Dus ik houd het bij een laptop denk ik. Nu nog op zoek naar een fijn merk, want ik begreep dat Toshiba veranderd is van naam en geen/ weinig 17 inch laptops meer maakt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 12:29

Ik heb een laptop, die gebruik ik vrij weinig.
Ipad pro gebruik ik erg veel.
Speciaal voor de grote pro gekozen omdat mijn bladmuziek er goed vanaf te lezen is met Forscore.

Met de Ziggo app, kijk ik er tv op.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:48

Als je alleen wil internetten, is een tablet net zo handig als een laptop. Wil je echter ook af en toe echt dingen moeten 'schrijven' is een laptop véél handiger.
Ik zie een tablet meer als vervanging van je telefoon. Op een tablet werk je ook met apps en eigenlijk alleen met touchscreen. Dus als je een telefoon te klein vind voor bijvoorbeeld internetten en online aankopen, is een tablet handig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:56

De huidige iPad pro met toetsenbord is ook heel fijn :j ik doe er eigenlijk heel veel mee ondanks dat ik ook een laptop heb. Bijvoorbeeld schrijven en tekenen. Maar mijn ebooks houd ik dan weer op mn laptop bij. Nu heb ik wel alles van Apple dus ik kan vanaf al mijn devices wel overal bij.