Waar mobiel abbonoment afsluiten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ricie

Waar mobiel abbonoment afsluiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 13:55

Hallo allemaal!

Ik ben benieuwd naar jullie tips en adviezen. Ik mag over 2 maanden mijn telefoon abbonoment verlengen. Ben heel erg aan het twijfelen of ik bij mijn huidige provider (tmobile) blijf of ik naar een ander ga. Ben nu aan het vergelijken. Bij KPN kom ik nu (ook ivm kpn thuis) het voordeligste uit scheelt me 6 euro in de maand.

Nu ben ik benieuwd, ik heb KPN, Vodafone en Tmobile vergeleken. Waar zitten jullie, wat zouden opties zijn en welke (grote) provider ben ik vergeten? Gaat om abbo met iPhone 11, onbeperkt bellen en onbeperkt data.

Wil dit toch eens goed gaan vergelijken waar ik het voordeligste uit ben.

Anoniem

Re: Waar mobiel abbonoment afsluiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:58

Ik ben erg tevreden over KPN :) heb ook compleet, werkt altijd goed ook in het buitenland! (Alleen in het gehucht Wateren niet :') )

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:29

Ik heb ervaring met KPN en Tele2 en ben over allebei tevreden. Tele2 is wel wat goedkoper volgens mij.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:33

Let ook op je bereik waar je woont.
Zelf ben ik al jaren bij t-mobile, ik zou iets goedkoper kunnen gaan, maar ik ben zo tevreden over de service en dekking, dat ik blijf.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:39

Had altijd Vodafone feit dat ik als vaste klant alleen korting krijg als ik er een Ziggo pakket bij afsluit(extra kosten) was voor mij een reden om over te stappen.

Zit nu bij KPN, meer data en een nieuwe telefoon en betaal iets minder als afgelopen 2 jaar sim only bij Vodafone.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:51

Ik zit bij Vodafone, o.a. vanwege wat grauwman al zegt. Omdat ik ziggo en vodafone combineer krijg ik korting en dubbele data.
Ik heb weliswaar een sim only, maar i.c.m. met iPhone 11 is het best prijzig.

E_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 15:37

Ik heb mijn abonnement afgesloten via belsimpel (die hebben alle providers volgens mij) en zit nu bij tele2. Bevalt prima. Nooit gezeur, altijd bereik en ook 4g terwijl ik in een gat in Friesland woon.

Ik heb destijds (bijna 2 jaar geleden, moet ook in september wat anders) gewoon via belsimpel de goedkoopste optie gezocht en die genomen met een iPhone 8. Betaal voor unlimited bel/sms en 10 gb data 18,31
Laatst bijgewerkt door E_C op 04-04-20 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 15:40

Wij hebben simyo :) overal bereik ook overal in het buitenland

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 15:47

Ik heb een sim only abonnement bij Vodafone. Prima bereik in Nederland en buitenland.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 16:02

Thnx voor de tips en adviezen tot zover! Ik neig momenteel toch zelf wel meer naar KPN alloewel Tele2 iets goedkoper is. Belsimpel wist ik niet dat het zo een systeem was, maar kom daar op dezelfde prijs als bij de Providers en KPN staat daar ook op de 2e qua goedkoopste.

Heb momenteel dus Tmobile en ook erg tevreden over de dekking. Alleen over de klantenservice etc niet en de prijzen zijn een stuk hoger als bij KPN. Dusja....na 12 jaar denk ik toch maar daar weg.

rozebadeend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:11

Ik heb jaren bij T-mobile gezeten, naar volle tevredenheid. Maar in Zeeland is de dekking niet altijd top, en dan is KPN gewoon een stuk beter. Daar inmiddels ook al weer heel wat jaren, en bevalt top. Ook de service vind ik heel goed.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:21

Mag je verlengen of oversluiten?
Verlengen kan namelijk meestal eerder dan oversluiten namelijk.
Zelf ben ik jaar geleden overgestapt van T-mobile naar Telford en dat is laatst automatisch omgezet naar KPN.
Merk niet echt verschil.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:37

grauwman schreef:
Had altijd Vodafone feit dat ik als vaste klant alleen korting krijg als ik er een Ziggo pakket bij afsluit(extra kosten) was voor mij een reden om over te stappen.

Zit nu bij KPN, meer data en een nieuwe telefoon en betaal iets minder als afgelopen 2 jaar sim only bij Vodafone.

Ik heb het precies andersom.

KPN was voor mij €14,- per maand duurder met hetzelfde abbonement, en voor mijn vriend €11,-.

Ik heb nu een beter abbonement voor €11,50 minder per maand dan bij KPN.

Ik ben zeer tevreden over Vodafone, op het grensgebied ook geen problemen met overspringen naar ander netwerk oid. En tegenover KPN een hele fijne klantenservice.

Edit: overigens overgestapt na bijna 16 jaar klant te zijn geweest.

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:44

Storm schreef:
Let ook op je bereik waar je woont.
Zelf ben ik al jaren bij t-mobile, ik zou iets goedkoper kunnen gaan, maar ik ben zo tevreden over de service en dekking, dat ik blijf.

Hier sluit ik me bij aan.
Kijk ook na je dekking al komt T-Mobile er over het algemeen heel goed uit

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:50

Hier tele2 nadat veel van mijn familie/vrienden daar tevreden over waren! Met t-mobile hier juist slechte ervaringen. Mijn vader zijn bedrijf is daar naar overgegaan vanaf vodafone en dat was altijd drama. Die zijn dus weer terug naar vodafone. Vooral in het buitenland hadden zij met t-mobile nooit bereik. Dus tussen t-mobile en vodafone zou ik vodafone aanraden. Als je nog verder wil kijken zou ik ook naar tele2 kijken :)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:27

Als je al KPN thuis hebt dan kan je ook overstappen naar simyo, dan krijg je ook dubbele data. Is wel simonly, maar misschien dat je bij Belsimpel er wel een toestel bij kan nemen. Simyo is ook van Kpn. En komt steeds als beste provider uit de bus.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:51

Dacht dat tele2 onderdeel is van T-Mobile. Dus als het bereik hetzelfde is en je bent goedkoper uit zou ik me daar in verdiepen.

Persoonlijk komen Telfort, KPN en Vodafone hier het beste uit de bus als het om bereikbaarheid gaat. Het komt nog steeds voor dat familieleden in hetzelfde dorp geen bereik hebben, zelfde probleem op stal (andere regio) met stalgenoten welke telefoon lenen om een dierenarts te kunnen bellen. Daar zou ik niet tegen kunnen.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:36

Idd over simyo hoor ik goede verhalen en dat valt onder KPN. Zelf ben ik tevreden over telfort. Vooral ook vrij goedkoop en valt ook onder kpn