Ervaringen verzwaringsdeken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:40

Hij is net bezorgd *\o/*

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:17

Ik merk nog niet zoveel van de deken, het duurt nog steeds een eeuwigheid voor ik slaap iig. Vriend zegt dat ik wel minder draai.
Maar voel niet echt het gewicht als het ware, ja vergeleken met m'n deken wel, maar twijfel of ik niet toch een zwaardere moet hebben...
Deze is 11% van m'n gewicht.

Lig er nu even mee op de bank maar nu heb ik hem dubbel zodat ie zwaarder is :+

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 23:35

Het is geen wondermiddel helaas, maar misschien kun je inderdaad eens een zwaardere proberen. Die 10% is een richtlijn en dat verschilt per persoon. Mijn deken is bijna 30% :=

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:38

30 :wow:
Ik heb gisteren even contact gehad met waar de deken gekocht heb. Ze heeft wat tips gegevens, dus dat even proberen :j
Ergens ben ik namelijk ook bang dat ik me anders niet meer kan bewegen en dan word ik wild :+

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:47

Jeetje, 30% := Dat is nogal wat haha.
Die van mij is zo'n 13%, 9kg. Ik heb m nu ruim een maand en ben er op zich heel blij mee. Had het idee dat ik met deken een stuk makkelijker in slaap viel, minder vaak wakker werd en in het begin ook uitgeruster wakker werd. Maar ik merkte de laatste week echter ook dat ik er soms juist weer wat vermoeider van leek wakker te worden dus slaap ik de laatste paar nachten weer zonder en dat gaat momenteel weer beter dan tijdens de laatste weken voor ik de deken kocht. Dus ik denk dat ik gewoon per dag/week moet kijken hoe mijn lichaam aanvoelt of ik hem wel of niet gebruik. Maar ben in principe heel positief erover :)

Siggislief

Berichten: 13967
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 21:54

Ik heb sommige nachten dat mijn 12kg deken echt warm is, maar als ik er eenmaal onder lig en ik val in slaap heb k er ook geen last meer van.

Heb zelf de Gravity deken, wat duurdere variant dan de andere die voorbij komen.
https://gravity-deken.nl/

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:13

Een paar dagen per week ben ik niet thuis en heb mijn verzwaringsdeken dus niet. Mis hem dan wel echt!
Afgelopen nachten geprobeerd wat gewicht te maken met een wollen deken + fleece dekentje bovenop mijn dekbed. Dat was wel warm (daarom 's nachts ook verwarming lager) maar wel al beter dan alleen een dekbed...

Thuis heb ik 9 kg (en ook een gewoon dekbed er bij) geloof ik. Misschien zelfs eens denken over zwaarder... mijn vriend vind het niks, dus we hebben beiden een eigen dekbed. Maar mij geeft het echt rust! En minder nachtmerries merkte ik afgelopen week :)

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:12

Ik lees al een tijdje mee vind het onderwerp erg interessant. Ik slaap zelf sowieso veel beter onder een wollen dekbed, een stuk zwaarder en doordat het zo goed ademt is de dunne versie in de zomer niet snel te heet. Zonder deken of enkel een laken vind ik verschrikkelijk.

Ik heb ook een ander alternatief gezien die ik hier nog niet tegen ben gekomen geloof ik nml een slaaptunnel. Een hoes van rekbare stof die je om je matras heen schuift en er dan in gaat liggen. Toch de druk maar niet het gewicht en lijkt mij ook een stuk minder warm.

tienus63

Berichten: 12078
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:19

Klinkt als een nieuwe manier van onthouding.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:34

_O- Daar zou mijn vriend niet van gecharmeerd zijn nee :+

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:49

Je kan dr toch samen in gaan liggen :+

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:50

:)) Het ziet er wel lekker gezellig uit :Y)
Vraag me wel af hoe ik met mijn uit struikel als ik 's nachts moet piesen, en weer terug in het donker _O-

tienus63

Berichten: 12078
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:59


Blue_flower
Berichten: 1931
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:54

Tunnels ken ik ook van Modeliefjemaakt oid op Instagram. Dat trekt mij persoonlijk niet aan, je wordt eigenlijk een soort van ingebakerd. Wordt volgens mij ook meer bij kinderen ingezet.

Foaly

Berichten: 4857
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:07

Heeft iemand hier ervaring met DekenOutlet? Ze zeggen teruggestuurde dekens aan te bieden en het ziet er op het eerste gezicht OK uit. Ik kan alleen geen adres of andere contactgegevens vinden op hun website en op MP zijn ze nog maar 2,5 maand actief, en dat vind ik dan weer verdacht :=

tienus63

Berichten: 12078
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 17:04

Als ze mogelijk achteraf betalen aanbieden, kun je gokje wagen.
Anders bij twijfel niet oversteken cq betalen/gegevens afgeven.

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 17:40

Misschien ligt het aan mijn deken (weet het merk ook even niet) maar hebben jullie ook dat de vulling (soort van het zand) naar de zijkanten zakt en je midden op minder gewicht hebt?

Of mijn deken wordt oud... Heb geprobeerd eens goed te schudden maar dat hielp niet echt helaas. Vond het echt niet zo fijn dat het zware aan de zijkant opstapelt en mijn deken verder steeds lichter wordt.

7ofhearts

Berichten: 2767
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 18:49

Is dit werkelijk zo( dat de vulling langs je zakt als je onder je deken ligt) of is dat voor je gevoel zo?

Dat is wel een van de reden dat ik er een gekozen heb met apart gevulde “ kamertjes “

Het zou ouderdom kunnen zijn.
Jammer dat je niet meer weet waar je hem vandaan hebt.

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 18:59

Ja is werkelijk zo, mijn vriend zag het ook (nog een reden dat hij geen verzwaringsdeken wil zei hij).
Ik dacht zelfs dat ik ook zulke 'kamertjes' had...

Komende dagen ga ik nog eens heel goed kijken! Misschien zie ik dan het merk en kom er achter wat dit probleem veroorzaakt.

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 22:28

Had ik ook met de mijne. De vulling ligt dan gewoon aan de zijkanten van alle kamertjes waardoor hij minder het gewenste effect geeft. Bij mij al na een week gebruik. := Dus hij ligt nu weer in opslag.

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 00:14

Ik heb een verzwaringsdeken gehuurd om uit te proberen (ik wist niet zeker of het iets voor mij was) en ik heb hem nu drie dagen. De eerste dag nauwelijks onder gelegen, alleen 's avonds eventjes. De tweede dag een heel tijdje onder gelegen op de bank (uurtje of 3), daarna was ik hem ook wel echt goed zat. En nu net lig ik er weer onder, maar ik merk dat hij me gewoon in de weg zit. Ik hou echt van gewicht op me, maar tot nu toe vind ik het geen heel fijne ervaring. Ik draai me graag veel om en dat is met zo'n deken echt een opgave. Ik heb een 140x200 deken van 11kg (ik weeg zelf 78kg).

Ik merk sinds ik het deken heb iets waar ik van schrik: ik heb trillingen en tintelingen in mijn benen en bekken en ze voelen vaak dof en 'slapend' aan. Die trillingen duren niet lang (het doffe, slapende gevoel wel) en ze voelen heel bizar, alsof er een telefoon vibreert ín mijn bovenbeen. Is dit iets wat iemand hier herkent in relatie tot de deken? Wel even wat context: ik heb eindelijk vakantie sinds donderdag middag na een hels derde collegeblok waarbij ik meerdere keren ben ingestort van oververmoeidheid, zorgen en stress. Dat is nu eindelijk voorbij. Het verzwaringsdeken is dus niet de enige verandering in mijn leven.

De reden dat ik ervan schrik is omdat ik van heel dichtbij neurologische problemen heb meegemaakt en mijn alarmbellen dus snel afgaan op dit soort 'sensaties'.

Is er dus iemand die dit misschien herkent? Kan dit door het deken komen? Ik weet heel goed dat jullie geen artsen zijn, maar wellicht herkent iemand het toch. Ik ben benieuwd!

7ofhearts

Berichten: 2767
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 07:03

Lastig. Maar het eerste wat me echt opvalt is dat jij ook wel een erg zware deken hebt. De richtlijn is een tiende van je eigen gewicht, wat bij jou dus 8 kilo zou zijn.

Zeker in het bokttopic ben ik berichten tegen gekomen van mensen met hele zware dekens, maar dat is heel persoonlijk, en misschien voor jou gewoon een beetje te veel van het goede.

Ook het materiaal en de vulling zijn persoonlijk.
Dat vond ik ook wel het lastigste van het uitzoeken van zo een deken.
Ik heb de mijne nu enkele maanden met wisselend succes.

Soms zijn we dikke vrienden, en een andere keer kan ik hem wel vervloeken.
En vergeet niet dat er ook een gewenningsperiode aan jet slapen onder zo een deken bestaat.

Blue_flower
Berichten: 1931
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 08:33

Als de deken te zwaar is en daardoor zenuwbanen en spieren wat dicht drukt kun je daar last van hebben ja.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:07

Zou je magnesium tekort kunnen hebben?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ervaringen verzwaringsdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:14

Ik heb vannacht een verzwaringsdeken besteld toen ik weer eens wakker lag. Ben heel erg benieuwd of het helpt!