Afslaan analoge thermometer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Afslaan analoge thermometer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 18:32

Omdat ik afgelopen weken nogal wat thermometers heb gesloopt -O- heb ik nu weer een andere meter. Dit keer een ouderwetsche analoge kwikvrije meter. Van de oude van vroeger was het twee drie keer slaan en hij is weer goed laag. Bij deze ben ik na 5 minuten steeds nog niet veel lager.

Wat doe ik verkeerd -O- , met of zonder bijgeleverd zwabberhulpje het lukt gewoon niet goed.

Storm

Re: Afslaan analoge thermometer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 21:14

Stop gewoon in je kont en kijk wat erop staat... Zucht :roll:

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 21:21

Storm schreef:
Stop gewoon in je kont en kijk wat erop staat... Zucht :roll:

_O-

Wat doe jij allemaal met je thermometer? Ik meet mijn temperatuur, lees de temperatuur af en maak de thermometer schoon voor volgend gebruik. That's it.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 21:23

Goh, ik wist dat computers je ding niet helemaal waren, maar thermometers blijkbaar ook niet :+

Ik doe mijn heel volwassen leven al met één thermometer, dus ik denk dat je redelijk wat verkeerd doet eigenlijk. Misschien jouw 'procedure' eens omschrijven?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 21:25

Eh volgens mij snap je de vraag niet lijkt het. 8)7 Na gebruik moet je een analoge thermometer weer afslaan zodat de vloeistof weer terugzakt naar beneden de 36 graden. Anders kun je hem niet weer gebruiken.

De ouderwetse kwikthermometers was twee of drie keer een goede snok aan geven voldoende om de vloeistof te laten zakken. De huidige kwikvrije thermometers is de vloeistof lichter en vergen kennelijk een andere techniek. Alleen die lukt mij niet.

Kennelijk is geen van jullie bekend met een analoge thermometer. Anders zouden jullie zoniet reageren. Zie het plaatje met de op en neer beweging

Afbeelding

Inclusief kopie uitleg van de schud techniek met een heel slechte vertaling :+ . Alleen lukt die mij dus niet

Het is noodzakelijk om te leren hoe je een thermometer moet schudden
Voordat je de thermometer goed schudt,je moet ervoor zorgen dat hij geen objecten kan aanraken. Anders zal het apparaat kapot gaan, het is noodzakelijk om de dienst van demercurization te roepen, aangezien kwik een giftig element is, meer bepaald zijn dampen zijn giftig. Als het nodig is om de temperatuur van het kind te meten, mag hij in geen geval de thermometer zelf schudden.

Kinderen hoeven geen thermometer te geven, ze breken ze vaak af en spelen dan met kwikballen.
Om de kwikkolom goed neer te schieten, heb je dat nodigga voor het bankgezicht staan, klem de thermometer in de rechterhand en zend de kwikfles naar voren. Graad moet niet te veel in beslag nemen, want er is een mogelijkheid om het te verpletteren.

Maar het is niet aan te bevelen om zwak te nemen, hij kan uit zijn hand springen. Er mogen op dit moment geen ringen bij de hand zijn. De hand moet worden opgetild, daarna heel scherp naar beneden. Maak verschillende van dergelijke bewegingen en controleer de kolom. Als het niet is verdwenen, schudt u het weer af.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 21:30

Is hij toevallig van Geratherm?
Daar zijn alleen maar slechte recenties over namelijk.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 21:30

Je weet toch dat enkel het puntje van de thermometer de anus moet betreden? Als je de thermometer is z’n geheel opslokt (dat maakt de thermometer niet secuurder) kan dat wel vochtproblemen geven.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 21:31

Nee van clinical en overigens de enige ook die ik heb kunnen vinden. Alles uitverkocht.

Balou dat weet ik, maar daardoor waren de vorigen niet gesloopt :+ een is gevallen en de punt gebroken, nummer twee batterij gaan lekken.Enige dat nog te krijgen is is de analoge dus,

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 21:35

"Nogal wat"... Twee dus?
Het is trouwens heel erg vervelend dat je continu je posts aanpast. Dat doe je in andere topics ook, zo krijg je echt geen prettige communicatie.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 21:38

Post aangepast? Nee was verkeerde knopje niks aan gewijzigd. Thermometer nummer drie mijn oude analoge heb ik kapot getikt. Drie in een dag slopen is nogal een prestatie. Maar nu zit ik met een meter die niet terugwil.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 21:38

Via bol.com kun je nog zat simpele electrische bestellen die volgende week in huis zijn.
Anders via de apotheek.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 21:41

-O- -O- -O-

Het zijn rare tijden!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 21:42

Deze komt van de apotheek. De enige die ze nog hadden en aan kunnen komen. In hele woonplaats geen meter te krijgen. Alles continue uitverkocht. En ik kan niet even een winkel dorp verderop instappen. Volgende week is te laat. -O- Ik moet twee keer per dag meten steeds. Zal het kreng dus moeten kunnen afslaan maar hoe? -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 01-04-20 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 21:42

Balou_k schreef:
Je weet toch dat enkel het puntje van de thermometer de anus moet betreden? Als je de thermometer is z’n geheel opslokt (dat maakt de thermometer niet secuurder) kan dat wel vochtproblemen geven.

Ja, heb ik weleens meegemaakt. Vooral het weer eruit persen van de thermometer is onprettig. -O-

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 21:45

Websites die ovulatietesten verkopen (bijv sensitest) hebben vaak ook gewoon nog digitale thermometers te koop. Daar zoekt duidelijk niemand :Y) Ben je voor minder dan een tientje klaar en ligt het morgen in de brievenbus :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 21:48

Even in de koelkast leggen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 22:10

De kwikthermometers moest je ook afslaan dus zo gek is het niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 22:13

Klopt Chanicha daarmee ben ik opgegroeid. Maar kennelijk de meeste posters die er te jong voor zijn om dat nog te weten. -O- en denken grappig te zijn alsof ik een onnozel wicht ben. :n

Maar dit kreng laat zich gewoon niet afslaan. Met zijn tweeen denk ik 1,5 uur aan het martelen geweest met 0,2 graad daling.

Vanavond niet meten dan en morgen de apotheek maar bellen dat ze een ander exemplaar langsbrengen. Erg handig als je de deur niet uitmag. :roll:

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 22:15

Heb jij weer.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 22:15

Zou hem inderdaad in de koelkast leggen voor een paar uur, kijken of dat geholpen heeft.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 22:17

Oorthermometer.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 22:19

Je kan er vast wel ergens een online bestellen neem ik aan? Vaak is voor een bepaalde tijd besteld morgen al in huis..

chanicha

Nou die had mijn dochter gekocht maar die heeft te kleine gehoorgangen := :')
Laatst bijgewerkt door chanicha op 01-04-20 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Pfff, het merendeel van de reacties maakt mij echt triestig :n Precies een rondje pesten.

Heb je gezocht op youtube hoe anderen het doen?

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 22:20

En gewoon even in de koelkast leggen?