Apple TV

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Apple TV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 12:05

:wave:

Binnenkort is mijn vriend jarig en hij zit al een tijdje te dubben over de aanschaf van Apple TV. Nu leek het mij dus leuk om hem die voor zijn verjaardag te geven, maar ik ben het spoor een beetje bijster. Ik heb gezien dat er een HD versie is en een 4K versie. Zouden jullie aanraden om voor de 4K te gaan? Ik heb trouwens geen idee wat voor TV we hebben, ik kom niet verder dan dat het een Samsung TV is :=

En dan, 32GB of 64GB? We zullen hem vooral gebruiken voor Sky (normaal tv-pakket), Netflix, Disney+ en het streamen vanaf andere Apple producten. Ik las dat je ook apps kan installeren, dit zou bij ons niet verder gaan dan Spotify denk ik. Hebben we dan echt 64GB nodig of is 32GB voldoende?

Ik hoop dat iemand wat meer advies kan geven voordat ik de verkeerde koop :o

Anoniem

Re: Apple TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:24

Ik vind Apple TV tegenwoordig eigenlijk geen toegevoegde waarde meer hebben als ik heel eerlijk ben. Met een Chromecast kan je de meeste dingen tegenwoordig streamen en als je relatief binnenkort een nieuwe TV gaat kopen is de kans heel groot dat dat automatisch al een smart TV is..

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 12:28

Emmaa_ schreef:
Ik vind Apple TV tegenwoordig eigenlijk geen toegevoegde waarde meer hebben als ik heel eerlijk ben. Met een Chromecast kan je de meeste dingen tegenwoordig streamen en als je relatief binnenkort een nieuwe TV gaat kopen is de kans heel groot dat dat automatisch al een smart TV is..

We hebben een smart TV, maar ik woon in het buitenland en gaan nu geen Ziggo GO naar de tv streamen, bijvoorbeeld. Van wat ik begreep zou dit wel mogelijk moeten zijn met AppleTV, aangezien ik een Macbook/iPhone heb?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:29

Destination schreef:
Emmaa_ schreef:

We hebben een smart TV, maar ik woon in het buitenland en gaan nu geen Ziggo GO naar de tv streamen, bijvoorbeeld. Van wat ik begreep zou dit wel mogelijk moeten zijn met AppleTV, aangezien ik een Macbook/iPhone heb?

Kan je vanaf de Ziggo GO app niet streamen? Het enige wat je dan als toevoeging zou hebben is dat je kan Airplayen van je Macbook naar je tv, maar als het alleen daarom gaat zou ik eigenlijk ervoor kiezen om een HDMI kabel aan je laptop te hangen...

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 12:31

Nee, hij laat me niet naar de tv streamen, ik krijg alleen het airplay symbool te zien. HDMI kabel leek me onpraktisch, want ik gebruik mijn laptop vaak tijdens het tv kijken en dan ligt er een kabel door de woonkamer :=
Maar behalve airplay heeft Apple TV dus eigenlijk vrij weinig toegevoegde waarde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:33

Als je al een smart TV hebt heeft het verder niet heel veel toegevoegde waarde nee..

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:51

Hier ligt Apple TV werkeloos in de kast. Chromecast is veel handiger.

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 13:04

Hier hebben wij ook een apple tv, maar die gebruiken we alleen omdat youtube via de tv niet werkt. Via Smart Tv doet hij het wel maar ik vind de afstandsbediening daarvan minder fijn hahah!
Verder gebruiken wij hem eigenlijk nooit. Kan je beter een goedkoper alternatief kopen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 13:26

Wij hebben al een aantal jaar de Apple tv, en gebruiken eigenlijk bijna niks anders meer.
Ik heb hem aangesloten op de beamer, dus we kijken er Youtube mee via de beamer, Netflix is zó veel sneller dan via de tv, en we spelen ook veel spelletjes via Apple arcade. Ik heb er een game controller bij gekocht, dus een playstation is niet meer nodig :))
Verder heb ik oa de NOS app, voor het nieuws, en ook gemiste uitzendingen.
En je kan je beeldscherm van de macbook en ipad delen, dat is ook soms handig. En via Plex/VLC kun je films afspelen die op je computer/NAS staan.
Qua geheugen ligt het eraan of je veel apps wil downloaden. Ik moet regelmatig spellen verwijderen omdat ie vol is, en dat is best vervelend.
Maar het grootste voordeel aan apple tv vind ik vooral dat ie zo heerlijk snel is. Je hoeft niet te wachten totdat het ding of een app is opgestart, gewoon aanklikken en *flop* het draait :))

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 19:47

Hmm, ik begin toch te twijfelen. Dat alles gelijk geladen is, klinkt wel fijn. We hebben glasvezel, maar Netflix doet er soms erg lang over voordat alles is geladen. Ik ga er nog even over nadenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:01

Ik denk dat het er uiteindelijk op aankomt of je geld uit wil geven aan zo'n luxedingetje of niet. Als je al een smart tv hebt is het verder niet echt de moeite waard, maar het kan wel fijn zijn om alles bij elkaar te hebben en dus om Ziggo Go te kunnen Airplayen. Als jij (of je vriend) van gadgets houdt en graag dat soort snufjes hebt kan het prima het geld waard zijn.