Caravan verkopen, wat komt er allemaal bij kijken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weidemaatje

Caravan verkopen, wat komt er allemaal bij kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-20 22:57

Staat waarschijnlijk helemaal verkeerd, ik heb best een tijd gezocht maar wist echt niet waar ik het moest plaatsen, sorry!

Hooihooi,

Ik ga met lichte spoed mijn 4 persoons caravan verkopen. Ik heb al kopers waarvan ik zeker weet dat ze de caravan willen, prijs afgesproken, nu alleen nog een datum. Maar ik heb geen idee hoe het verder gaat en waar ik verder op moet letten. Heb ook nog nooit iets verkocht dat groter was dan een telefoon. :D

Mijn ouders helpen me natuurlijk, en de kopers zijn zeker betrouwbaar want het zijn vrienden, maar omdat er lichte spoed achter zit wilde ik toch ook een topic erover openen. Want hoe zit het nou precies met de papieren en het overschrijven? Kan dit ook in het weekend, waar moet dit, zijn er overschrijvingskosten etc.? Op het internet vind ik het onduidelijk aangegeven. Als je een handig linkje hebt is dit ook meer dan welkom. :)

Ik hoor het graag!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:01

Heeft je caravan een kenteken? Meestal wel. Dus hier ga ik vanuit.

Dan heb je eigendomspapieren. Tenaamstelling deel 1 met een code en deel 2 met een code. Hiermee gaat de koper naar een RDW punt (even googlen, zitten in allerlei winkels als supermarkten, bouwzaken, Primera etc). Voor een klein bedrag (zo’n 12 euro?) kan nieuwe eigenaar over schrijven op zijn eigen naam. Openingstijden zijn afhankelijk van de winkel.

Hij ontvangt twee papieren. Een nieuw tenaamstellingsverslag, voor hemzelf. En een vrijwaringsbewijs, voor jou.
Dat is alles.

Heb je een verzekering voor de caravan? Vergeet deze niet op te zeggen.

Heb je niet beide codes van de tenaamstellingscode? Dan kan je nieuwe opvragen op RDW website met je Digi-D. Dit kost 2/3 dagen.

Heeft je caravan geen eigen kenteken? Dan meegeven en klaar. Iets op papier ondertekend is misschien wel handig om gezeur te voorkomen.

Weidemaatje

Re: Caravan verkopen, wat komt er allemaal bij kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-20 23:13

Dankjewel dat je de tijd hebt genomen om er een overzichtje van te maken! Caravan heeft inderdaad een kenteken. Is al een stuk duidelijker. :) Morgen check ik even of die code's erin staan (nu niet bij de hand), zoniet pb ik je even als dat mag. :)

Oscar
Forumcoördinator

Re: Caravan verkopen, wat komt er allemaal bij kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:16

Het overschrijven van een caravan met kenteken werkt precies hetzelfde als het overschrijven van een motorvoertuig.