. Dit is een operatieassistent die lesgeeft en dit nu moet doen zonder studenten aanwezig. Want alles hbo’s en universiteiten zijn gesloten en ik wil mijn urologielessen zo betekenisvol geven. En dus had ik gisteren een ontzettend goed idee!Ik wil de college’s die ik normaal geef nu soort van vloggen. Super hip en ik denk dat het de doelgroep zeker zal aanspreken maar ik heb werkelijk geen verstand van dit soort zaken. Wat ik wil:
- beeldvullend de diapresentatie laten zien met het beeld van mij klein in de hoek (soort tile-pro). Zo kan ik bij de video’s in de presentaties uitleg geven.
- ik wil kunnen switchen tussen die beelden. Dus mijn beeld groot maken en de presentatie klein in de hoek (of even weg) wanneer ik iets wil laten zien of demonstreren.
- helemaal fantastisch zou zijn wanneer ik dingen op beeld kan omcirkelen.
Ik werk met een Apple MacBook en een extern scherm. Ik heb de Adobe suite volgens mij in zijn geheel. Wie van de hippe Bokkers kan mij op de goede weg helpen met software waarmee ik dit kan doen. Wat heb ik nodig? Gratis of betaalde software maakt in mijn geval niets uit, als het maar simpel werkt en ik er een leuk hoorcollege van kan maken!
Er is een Movavi Screen Recorder
Zo leer je allerlei nieuwe vaardigheden in zo’n crisis.