Ruzie met spreadsheets (via Gmail)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Ruzie met spreadsheets (via Gmail)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 01:38

Hoi, ik heb een vraagje ivm de spreadsheets via Gmail.
Ik heb een spreadsheet staan die ik dagelijks bijwerk, dit staat dus altijd open, geen idee of het daarmee te maken heeft :+

Op bijgevoegde foto zien jullie een cel die groen omlijnd is. Ik weet hoe ik randen van cellen kan aanpassen, maar ik heb dit niét gedaan. Sinds gisteren doet het programma dit zelf.

Afbeelding

Als ik met de cursor over de cel beweeg, komt mijn naam erbij te staan. Ik kan de inhoud van de cel verplaatsen, maar de groene rand blijft staan. De rij of kolom verwijderen werkt niet, dan kruipt de groene rand naar een cel lager.

Afbeelding

Ik heb eerder vandaag geprobeerd een heleboel rijen toe te voegen om de groene cel omlaag te werken, dat lukte in eerste instantie, maar ik zag zonet dat hij er weer staat. Mijn autistisch kantje kan die groene celrand écht niet aan :+

Ik ga er van uit dat het iets met Gmail te maken heeft, vermits mijn Gmail-naam bij de cel komt te staan, maar ik kom er maar niet uit hoe ik dit oplos.

De spreadsheet staat nu sinds een week of 2 open, en voorheen deed ie zo'n dingen niet.

Ik bedenk me net het volgende: ik had gisteren een vriendinnetje over de vloer die vroeg of ze even op mijn laptop mocht. Zij heeft de vervelende gewoonte van alles wat open staat af te sluiten, zo ook de spreadsheet, en nadat ik hem terug opende staat die groene rand daar dus :+ Ze heeft de sheet sowieso enkel gesloten, niet bewerkt, ik heb geprobeerd om vorige bewerkingen ongedaan te maken maar dat veranderde niks aan die groene rand. Voor gisteren dus stond de sheet gedurende de 2 weken dat ik hem gebruik gewoon altijd open en had ik geen groene celranden. Elke toetsaanslag wordt automatisch opgeslagen, dus toen mijn vriendin de sheet sloot ging er niets verloren.

Weet iemand dé oplossing? Ik wordt echt gek van dat groene randje haha, het hoort er gewoon niet :+

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 01:55

Mm ik had dit wel eens als ik de spreadsheet dubbel open had staan, dus bijvoorbeeld in een ander browser nog een keer. Dit betekent dat ‘jij’ op dat moment op die cel staat namelijk. En omdat je dat hier ziet van jezelf lijkt het alsof het nog ergens open staat met jouw account ingelogd, begrijp je wat ik bedoel?

Misschien je laptop even opnieuw opstarten zodat alles is afgesloten en dan opnieuw openen? Of even bij Gmail proberen uit te loggen en weer inloggen?

Edit; het groene randje is dus geen bewerking maar om te laten zien dat er ‘iemand’ (jijzelf in dit geval) op die cel staat. Dus bewerkingen ongedaan maken of rijen toevoegen gaat niet helpen.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 07:51

Als je in de rechterbovenhoek kijkt dan kun je zien of er 'meerdere mensen' naar het document aan het kijken zijn (net naast de knop om het document te delen, enzo). Ik zou eens kijken of daar toevallig meer dan één icoontje staat.

Die groene rand in een cel zie je als iemand op die cel 'staat'; ofwel je bent dat zelf, ofwel iemand anders is ingelogd en heeft als laatste daarop geklikt. Als je de sheet verder met niemand hebt gedeeld dan is er misschien iets geks gebeurd bij het sluiten waardoor het nog lijkt alsof jij nog ingelogd bent.

Ik zou eens uitloggen uit je Google account en dan weer opnieuw inloggen, kijken of dat het oplost.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 08:13

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb de laptop opnieuw opgestart, groene rand is weg :+