Botten opsporen van kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FennyPower

Botten opsporen van kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 19:35

Hoi! Voor een ouder persoon die ik ken heb ik een vraag, de persoon zelf is al op leeftijd, slecht te voet en heeft geen socialmedia.
Nu is de vraag van die persoon of het ook mogelijk is om de plek terug te vinden waar je een kat begraven hebt.
Ze zou graag de kat weer op willen sporen maar door ze slecht te been is en het heel lang geleden is dat ze geweest is. weet ze niet meer waar het is maar wel een vermoeden. We willen het dus zeker weten.

Is er een apparaat die bijvoorbeeld de botten kan opsporen van zo'n kat zodat je de plek weer weet. Of wat anders?

Onali

Re: Botten opsporen van kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:39

Als zo'n apparaat bestond dan zouden heel veel vermiste mensen teruggevonden kunnen worden.

Wat denk je dus zelf?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:46

Onali schreef:
Als zo'n apparaat bestond dan zouden heel veel vermiste mensen teruggevonden kunnen worden.

Wat denk je dus zelf?

Lekker aardig -O-
Met je verkeerde been uit bed gestapt vanmorgen ?

Onali

Re: Botten opsporen van kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:48

Nee hoor en heerlijk uitgerust :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:49

Hoe lang geleden is het dier begraven? Want er wordt bv in de wet van uit gegaan dat na 10 jaar van een in een kist begraven mens alleen nog maar de grote botten over zijn. Vandaar dus dat begraafplaatsen na 10 jaar geruimd mogen worden (waarbij de overgebleven botten dus meestal in een ossuarium worden bijgezet).
Een kat die gewoon in de grond gestopt is, daar is na 10 jaar dus vermoedelijk al helemaal niets van terug te vinden. Tenzij allerlei bodemomstandigheden gunstig waren voor ofwel mummificeren ofwel verstenen.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:59

.
Laatst bijgewerkt door Felien_Kyra op 04-03-20 20:01, in het totaal 2 keer bewerkt

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:59

Mijn ervaring is dat kattebotten heel snel vergaan. Ik denk de kans dat je die met zon apparaat gaat zien is al klein, maar als het al even geleden is geef ik je echt maar weinig kans daar nog iets van terug te vinden. Ik zou ook niet weten wat voor apparaat je daarvoor kan gebruiken en waar je zoiets zou kunnen huren. Mss zoeken in de archeologische hoek.