[Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:52

Jeutje, wit is ook een kleur *D . Wat waren de muren en het plafond geel :\

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 18:06

Morganlefay schreef:
Jeutje, wit is ook een kleur *D . Wat waren de muren en het plafond geel :


Dat is de voorstrijk van de stukadoors ;)

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 18:44

Het einde van de werkweek van de timmerman zit er alweer op! Hij heeft vandaag ontzettend hard gewerkt aan de installatie van de isolatie van de bijkeuken.
Afbeelding
In de toekomst blijf ik dit ook gewoon als bijkeuken gebruiken, maar omdat het alleen met een simpele deur van de rest van het huis gescheiden wordt vind ik het wel fijn als ik niet voor de KLM stook.

Ook hebben we de eerste echte tegenslag gehad: we wilden vandaag in de kruipruimte de leidingen gaan beugelen, maar de kruipruimte dacht er anders over...
Afbeelding
Er blijkt 10cm water in te staan over de gehele oppervlakte -O- . Of het grondwater of een gesprongen leiding is weten we niet, maar morgen gaan de dompelpomp en laarzen mee, en dan gaat mijn vader tòch maar onder de grond aan de gang.

Verder heb ik me flink kwaad gemaakt in het tuinhuis. De oude eigenaren hielden hier kippen, dus in het tuinhuis zat een grote kist die het nachthok was, en onder de overkapping zaten allemaal zitstokken- en bakken. De poten hadden mijn broer en ik in een baldadige bui er al onder uit getrapt O:) .
Afbeelding

Afbeelding

Na een uurtje meppen (en gillen omdat er minimaal 10 van die vieze dikke spinnen zaten, die ik door m'n moeder naar buiten heb laten wieberen) zag het er zo uit:
Afbeelding

Afbeelding
Het luikje heb ik nog maar even laten zitten, want als ik dat weghaal zit er een gat in mijn muur. Mijn broer had al verzonnen dat ik de wanden wel kan verlengen/verplaatsen, zodat wat nu de overkapping is straks ook binnen is. Best een goed plan!

Verder is mijn badkamer inventaris geleverd. De timmerman bleek ook sjouwman, die probleemloos met pakken tegels van 50kg de trap op stuiterde. Wij hadden er toch iets meer moeite mee.
Afbeelding
Dit zijn mijn vloertegels, 60x60cm groot. De achterwand van de douche krijgt ook deze kleur, maar dan uitgevoerd in 7x7cm hexagons

Afbeelding
En dit zijn de wandtegels, 60x30cm, die horizontaal geplaatst worden.

Verder hebben we in het hele huis de gaten in de muren dichtgestopt, en ik heb maar even stofgezogen in een poging het een heel heel heel klein beetje schoner te maken. In dezelfde categorie hebben we alle schimmel maar even uit de trapkast gepoetst. Onder het afdak aan de zijkant hebben we een grote plank van de muur af gesloopt (zo krom als t maar zijn kan) en wat andere schroeven doorgeslepen. Ook hebben we alle radiatoren naar beneden gesjouwd en leeggegoten. Deze gaan we schoonmaken en dan komen er super strakke ombouwen omheen (http://www.sentimo.nl)
Het is een beetje zoeken naar dingen die we kunnen doen. Ik ben niet perse heel erg handig, en steeds meer klusjes zijn nou eenmaal voor de aannemer.

En ik ben vriendjes aan t maken met de plaatselijke fauna :D
Afbeelding
Waar de toekomstig plaatselijke fauna fijn van ligt te dromen in Breda. Hij had vanmorgen ontdekt dat hij nòg hoger kon liggen dan op het aquarium _O- .
Afbeelding


En daarnaast, zoals beloofd: de foto's van de woonkamer:
Afbeelding

Afbeelding
De wanden die nu nog geel zijn moeten nog gedaan worden, dat zal waarschijnlijk maandag gebeuren.

Morgen om 6.30 komt er weer een stukadoor (deze keer om te zorgen dat de wanden van de badkamer allemaal egaal zijn), maar ik geloof toch dat ik er dan nog niet ben...

kiwiwitje

Berichten: 20113
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:58

Wat een held die timmerman! Leuk om te volgen! :D

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:40

Wat gaat het snel! Ben heel benieuwd hoe het eindresultaat gaat zijn :)

Urona447
Berichten: 2804
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 19:12

Ziet er goed uit zeg, en wat ga je snel!

xIeer
Berichten: 246
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 19:35

Leuk om te volgen! Schiet al lekker op!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 04:00

Knieschotten zitten er ter ondersteuning van het dak. Als je daar niets onder als steun gaat maken zou ik wel je timmerman of aannemer voor zekerheid naar laten kijken. Voordat dadelijk je dan gaat doorhangen...

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 09:23

Revanches schreef:
Knieschotten zitten er ter ondersteuning van het dak. Als je daar niets onder als steun gaat maken zou ik wel je timmerman of aannemer voor zekerheid naar laten kijken. Voordat dadelijk je dan gaat doorhangen...


Deze deden helemaal niets, daar had de aannemer al naar gekeken toen hij keek voor de dakisolatie

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 09:58

Ik ben heel benieuwd naar die sentimo ombouwen, had er zelf ook al naar zitten kijken voor de radiator in de woonkamer maar dat is nogal een flinke, dus dat kost ook direct weer een hoop.

Boras
Berichten: 9952
Geregistreerd: 21-10-10

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 10:11

Gefeliciteerd met en veel geluk in je nieuwe huis!

Ik ga,ook volgen.

De Sentimo radiatoroplossing vind ik de enige mooie oplossing voor een radiator. Heel strak en stijlvol, dat vind ik mooier dan geknutselde oplossingen. Maar ja, inderdaad duur. Ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 10:26

Boras schreef:
Gefeliciteerd met en veel geluk in je nieuwe huis!

Ik ga,ook volgen.

De Sentimo radiatoroplossing vind ik de enige mooie oplossing voor een radiator. Heel strak en stijlvol, dat vind ik mooier dan geknutselde oplossingen. Maar ja, inderdaad duur. Ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien.


Dat heb ik dus ook. Ik vind heel veel oplossingen erg lelijk, maar ik vind radiatoren ook echt niet mooi. Dus ik heb in mijn budget ruimte opgenomen voor de ombouwen

Ceetje_bokt
Berichten: 5172
Geregistreerd: 01-05-07

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 10:27

Ik heb een sentimo ombouw gehad en idd prachtige oplossing voor lelijke radiatoren. Ze zijn duur, maar elke keer als ik m zag, was ik er blij mee.

noviceh

Berichten: 4786
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 10:48

Wauw, wat een project! Echt een superleuk huis en volgens mij ga je er iets heel moois van maken!

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 17:28

Gisteren en vandaag hebben in het teken gestaan van het droog krijgen van de kruipruimte. Aanvankelijk waren we bang dat het riool lek zou zijn, maar het water is brandschoon en kraakhelder. Geen logische optie dus. Ook draait de watermeter niet, dus een lek in het schoonwaterleidingwerk kan ook niet. Dan zijn er nog 2 opties:
- Hemelwater
- Grondwater
- Lekkage in het leidingwerk vóór de watermeter.
Op het moment lijkt grondwater het meest logische. De buren hebben ook water in hun kruipruimte staan, en water de hemelwaterafvoer inpompen lijkt geen enkel effect te hebben op de waterstand in de kruipruimte.

Aan de slag met de dompelpomp dan maar. Dat lijkt gemakkelijker dan het is, want er moest eerst een flink diep gat gegraven worden in de stevige kleibodem, zodat de pomp goed diep in het water kon staan. Daarna bleek dat de pomp gemaakt was om veel dieper te staan, dus de vlotter moesten we met de hand met een vastgeknoopte rij ty-wraps omhoog houden.

Afbeelding
25 meter slang door de woonkamer

Afbeelding
Toen mijn vader net klaar was met graven; vandaar dat het water niet zo helder is. Hier hadden we nog niet bedacht dat we de vlotter vast konden knopen, dus ik heb een kwartier op m'n buik over het gat heen gehangen om hem tussen m'n vingertoppen vast te houden.

Afbeelding
Na goed 2 uur nonstop pompen

Mijn vriend was vandaag eventjes mee, en ook die moest een kijkje nemen onder de vloer
Afbeelding

Ik hoop dat als we morgen nog wat verder geultjes kunnen graven, we het laatste water er ook uit weten te pompen. Voor nu hebben we in ieder geval de vloerisolatie uitgesteld (ze zouden aankomende woensdag PUR komen spuiten) omdat het in de zeiknatte ruimte niet te doen is -O-

Al met al ben ik tevreden over mijn eerste week als huiseigenaar. Ik heb geleerd dat als je een professional "OEPS!!" hoort zeggen, het tijd is om subtiel je hoofd om de hoek van de deur te gaan steken. Dat als je een kippenhok sloopt er veel grotere spinnen voorbij komen dan je leuk vindt. Dat een huis véél meer schroeven bevat dan je van te voren denkt. Maar bovenal: dat het ontzettend LEUK is om een breekijzer te gebruiken! Op naar week 2 waarin ik helaas weer aan het werk moet dus veel minder zelf aanwezig kan zijn.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 17:53

Je schrijft het zo leuk, zeker updates geven he *\o/*

Mer1980

Berichten: 18844
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 11:35

Hahaahahahaha wat een avontuur en je schrijft inderdaad leuk!

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:18

Ik volg ook!
Je schrijft heel leuk TS :j

Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 20:21

Vandaag ben ik er zelf niet bij geweest, omdat ik weer gewoon aan het werk moet. Gelukkig heeft mijn vader veel meer tijd dan ik, dus die is er wel hele dagen <3. Toen ik vanmorgen even met hem belde bleek dat er twee timmermannen, een loodgieter, een stukadoor en een elektricien aan het werk waren. Een huis vol dus!

Het meest ben ik (nu) onder de indruk van het werk van de stukadoor, die de open haard en de keuken verder gestukt heeft:

Afbeelding
De keuken boven de afzuigkap, super strak.

En de haard <3 <3 <3 . Ik vond het sowieso al een bijzonder ding om te zien, maar nu hij super strak en brandschoon is vind ik hem helemaal fantastisch.
Afbeelding

Afbeelding
Ter vergelijk: de funda foto van de haard

Verder zijn ze begonnen met de isolatie van de zolder
Afbeelding

En hebben ze in de badkamer alle leidingen ingefreesd en de achterkant van het toilet geplaatst
Afbeelding
Krijg je ineens van die telefoontjes met "hoe hoog moet de bovenkant van het toilet worden?" Waarop ik alleen maar kon antwoorden "is er zoiets als standaard toilet hoogte?" :? . Uiteindelijk heb ik maar snel in mijn huis in Breda opgemeten hoe hoog het toilet is, daar een paar cm bij opgeteld (want het mocht wel iets hoger) en uiteindelijk op 42cm uitgekomen. Rare vragen :D

Afbeelding

Afbeelding
Ik vind het zo grappig om te zien dat ze gewoon dwars door tegels heen frezen :D .

Ze lopen ontzettend voor op schema, de zolder zouden ze pas op de 17de mee beginnen := . Alles wat ze al af zouden hebben is ook al af, dus misschien zou ik wel eerder kunnen verhuizen (stille hoop)

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:56

Leuk om te volgen! Overigens is het heel fijn dat ze vragen naar de gewenste hoogte van je wc. Mijn aannemer is vrij lang en zijn vriendin heeft nu bungelende voetjes als ze op de wc zit :') := Voor mij hangt ie overigens ook aan de hoge kant. Oeps :+

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 19:08

:wow: jeetje jullie gaan als een trein! Die open haard echt gaaf! Superleuk te zien met foto's....ik hou van dit soort topics <3

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 19:16

Jaaaaaa stipje, ik houd van dit soort topics! Leuk dat je nu zelf ook aan de slag kunt, gefeliciteerd! Beslist een huis (en tuin) met mogelijkheden :j Hebben ze het oldtimer busje meegenomen? :P
Veel succes! Ik ga met veel plezier volgen.

Edit; Hoe ben je overigens op Zaltbommel uitgekomen? Omdat het best een eind van Breda af is vraag ik me dat af.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:03

Superleuk project en ik vind de keuken echt fantastisch, heerlijk retro of zo <3.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 00:25

Renee1991 schreef:
Jaaaaaa stipje, ik houd van dit soort topics! Leuk dat je nu zelf ook aan de slag kunt, gefeliciteerd! Beslist een huis (en tuin) met mogelijkheden :j Hebben ze het oldtimer busje meegenomen? :P
Veel succes! Ik ga met veel plezier volgen.

Edit; Hoe ben je overigens op Zaltbommel uitgekomen? Omdat het best een eind van Breda af is vraag ik me dat af.


Ja het busje (wat hun tv kast was) is weg. Aan de ene kant jammer, want gaaf stuk. Aan de andere kant was het ook zo kenmerkend dat ik het ook niet had willen houden.

Zaltbommel was toeval. Ik had op funda een zoekopdracht gebouwd met meer dan 25 gemeentes erin, met m'n maximale prijs en met de minimale hoeveelheid grond. Dit huis sprak me ontzettend aan, dus ik ben gaan kijken. Pas nadat m'n bod geaccepteerd was ben ik in Zaltbommel rond gaan lopen om te zien of ik dat wat vond XD

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 19:14

Update time!

Ik was vandaag vrij (door mijn onregelmatige werk heb ik nu weekend) dus ik was er weer eventjes zelf. Nèt op tijd om de schilder op te vangen. Vanaf de 23ste wordt mijn hele huis voorzien van een laagje gespoten latex. En dan bedoel ik letterlijk het hele huis: alles waar geen badkamer/keuken/toilet/trap voor zit wordt gedaan. Ik wilde zelf gaan voor RAL9010, maar volgens de schilder is RAL9016 het nieuwe RAL9010 "een eigentijdser wit". Hieronder zie je het enorme verschil :=
Afbeelding
Maar goed, ik had me voorgenomen om mee te gaan in het advies van de professional, dus dat heb ik gedaan.

Verder ligt er nu een smeervloer in de badkamer, en is de achterwand van het toilet geplaatst:
Afbeelding

Ook is de zolder nu zo goed als af, qua isolatie:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Omdat ik persé het knieschot wilde kunnen blijven gebruiken én ik de boekenkastjes op zolder niet kwijt wilde, is er een creatieve oplossing bedacht om al het foam toch achter het schot te krijgen
Afbeelding
Daar komt nog wel weer een nieuwe plaat voor, want dit is niet helemaal de mooiste oplossing :=
De platen worden helemaal gestukt, en dan is het helemaal strak af. Ik wilde het toch laten stuken, omdat ik bang ben dat je anders eeuwig die lelijke naden blijft zien. Gezien het feit dat de zolder waarschijnlijk mijn slaapkamer wordt wilde ik het lekker af hebben.
De isolatie van de bijkeuken is ook klaar, maar daar heb ik geen foto's van.

Verder had ik weer een kleine tegenslag: de keukenkraan was overleden. Hij drupte al van het begin af aan, maar eer gisteren wilde hij ineens helemaal niet meer dicht. Dus moest er een nieuwe komen. Dat werd de Grohe Concetto, in het RVS. Dit is de gewone versie, ik heb de versie met 2 straalstanden. Hij heeft een slang waardoor je de kop uit kunt trekken voor als je ooit eens een emmer wil vullen of de wasbak schoon wil spoelen.
Afbeelding

Mijn ouders zijn hard bezig geweest met de installatie vandaag, en toen hij erop zat heb ik hem coronaproof gemaakt (omdat ik bang was dat de bouwmensen er een kras op zouden maken)
Afbeelding

Ook heb ik samen met mijn moeder een bouwdroger gehuurd, omdat de schilder bang was dat het anders allemaal niet op tijd droog zou zijn. En een gedoe dat dat was... Het lukte niet en het wilde niet en het kon niet. We hebben zeker 30 minuten bij die Gamma gestaan. Nou is geduld niet bepaald mijn beste punt, dus ik was op een gegeven moment echt wel klaar om weg te lopen bij die balie, maar goed... Tot 100 geteld (een keer of 5) en uiteindelijk kregen we hem mee
Afbeelding

Al met al ben ik erg tevreden over vandaag :D