[Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

[Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 20:40

Aangezien ik het ontzettend leuk vind om iedereens huis-renovatie-topics te volgen dacht ik er ook eentje aan te maken voor mijn eigen nieuwe paleisje :D .

Achtergrond: ik woon nu in Breda (waar ik 12,5 jaar geleden neergestreken ben voor mijn studie), en ik werk in Eindhoven. Helaas heeft mijn werkgever besloten om mijn werkzaamheden te verplaatsen naar Utrecht. Aangezien ik Breda - Utrecht niet echt een geweldige autorit vind, en de treinverbinding ronduit ruk is, heb ik besloten om serieus te gaan kijken naar een eigen huis, meer in de richting van Utrecht. Daarbij heb ik niet echt gekeken naar welke plaats, maar meer naar hoe gemakkelijk mijn treinrit naar Utrecht zou verlopen.

Hierbij is uiteindelijk de keuze gevallen op een huis wat in Zaltbommel blijkt te staan. Gelukkig vind ik Zaltbommel ook een ontzettend leuke plaats, dus dat zit helemaal goed :D .

Klik voor funda
Dit is de funda advertentie. Op 17 oktober heb ik het huis bezichtigd, direct geboden en op 18 oktober te horen gekregen dat ik het mocht kopen! De overdrachtsdatum hadden we gezet op 2 maart 2020, en dat was gisteren *\%/* .

Ik ben verliefd geworden op de grote woonkamer, en vooral de gigantische tuin (23 meter diep, 7,5 meter breed). Ik ben gek op tuinieren, dus dit vind ik heerlijk. Ook de grote keuken hielp mee. Verder heeft dit huis alles wat ik wilde: minimaal 3 slaapkamers, een ruime badkamer en de keuken aan de voorkant van het huis.

Begane grond
De woonkamer is (van de keuken tot de achtergevel) 9 meter diep en 5,5 meter breed
Eerste verdieping
Zolder

Zaterdag had ik alvast 2 foto's gekregen van de verkoper
de woonkamer bijna leeg!
de deur van de woonkamer
De tweede foto was bedoeld om me te laten zien dat ze de woonkamer deur eruit hadden gehaald.

We zijn 's morgens om 11 uur eerst naar het huis geweest voor een opleverinspectie. Gelukkig zag alles er goed uit, dus konden we door naar de notaris (45 minuten verderop) voor de overdracht. De verkopers hadden zelfs overal verhuisfittingen opgehangen, en op de eerste verdieping alle lampen laten hangen, zodat ik overal licht heb
tekenen bij de notaris

Daarna snel weer terug naar Zaltbommel, want ik ben nogal wat van plan met het huis, en op 6 April staat de verhuizer voor de deur!

- Er worden meerdere muren en plafonds gestuct, waaronder de hele woonkamer
- Er komen 10 zonnepanelen op het dak *\o/*
- De hele badkamer wordt vervangen
- De vloer wordt geïsoleerd vanuit de kruipruimte (nadat we alle leidingen gebeugeld hebben)
- Er komt door het hele huis een pvc vloer te liggen (in de woonkamer over het travertin heen, boven moet alle vloerbedekking eruit)
- Het dak wordt geïsoleerd
- De hele bijkeuken wordt opnieuw geïsoleerd
- In de slaapkamer gaan de wasbak en tegels eruit
- Er komt een ombouw/koof om de schoorsteenpijp die dwars door een slaapkamer heen loopt, en eentje om de verwarmingsbuizen in de woonkamer
- De trappen worden geschilderd en voorzien van antislipstrips
- Alle radiatoren worden voorzien van HR folie en radiatorventilatoren
- De deurbel wordt vervangen (want die is bijna overleden)
- De mechanische ventilatiebox wordt vervangen
- Er zit een grote scheur in de gevel tussen het huis en de aanbouw, die wordt gerepareerd

En dan uiteraard nog de kleine dingetjes, zoals het plaatsen van een kattenluik, het onderhoud van de CV ketel (want dat is in de 10 jaar dat hij er hangt nog nooit gedaan := ), het repareren van een scheef hangende dakgoot, vervangen van alle schakelmateriaal, verwijderen van alle radiatoren om ze schoon te maken en terug te plaatsen met ombouwen, plaatsen van een slimme thermostaat en digitale radiatorknoppen.

Eerst maar eens wat foto's van hoe we het aantroffen toen ik voor de eerste keer de drempel over stapte als trotse huiseigenaar:
Afbeelding
Woonkamer, door mijn moeder al voorzien van campingstoelen :D

Afbeelding
Gang beneden, incl. kapstok

Afbeelding
De kleine slaapkamer aan de voorkant van het huis

Afbeelding
Trap naar zolder, voorzien van metalen halve maantjes die ik erg lelijk vind :=

Afbeelding
Badkamer gezien van uit de gang

Afbeelding
En de badkamer gezien van tussen het bad en het wastafelmeubel

Afbeelding
Bovenaan de zoldertrap rechts

Afbeelding
Bovenaan de zoldertrap links

Afbeelding
De zolderkamer. Deze had ik voor de overdracht nog nooit goed gezien, omdat de vorige eigenaar hier een whiskey collectie had staan waar je u tegen zegt (ze zijn met 4 man een volledige dag aan het verhuizen geweest, alleen de whiskey). Dus ondanks dat ik binnen was geweest in de kamer, had ik de kamer nog nooit goed gezien.

Afbeelding
De zolder vanaf het raam gezien, met een groot knieschot.

Afbeelding
De bijkeuken

Afbeelding
En de gewone keuken

Afbeelding
Nogmaals de keuken

Gisteren zijn we direct fanatiek aan de gang gegaan. Woensdag staat de stukadoor op de stoep op de woonkamer te doen, dus er moest nogal wat gebeuren.
We hebben gisteren alle plinten in de woonkamer eruit getrokken
De kapstok uit de gang is verwijderd
Het oranje rolgordijntje in de keuken bleek vól te zitten met dode muggen, spinnen en vliegen, dus die heeft mijn broer voor me verwijderd (want ik wilde er ab-so-luut niet aanzitten)
We hebben ook direct de gordijnen in de woonkamer weggehaald en alle wandcontactdozen van de muur af gesloopt.

Verder heb ik de kapotte deurbel weggehaald (veel duidelijker voor mensen als er helemaal geen bel hangt, dan eentje die het niet doet), en overal alle laatste haakjes, losse schroefjes, kapstokjes etc van de muren af gehaald.

Ik hoop dat mensen het leuk vinden om dit te volgen :D

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 20:42

Verbouwprojectjes zijn altijd leuk om te volgen! Ik ben benieuwd :D

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 20:44

Ben normaal een fan van kleurtjes in de keuken maar hier gaan mijn ogen pijn van doen.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 20:46

Morganlefay schreef:
Ben normaal een fan van kleurtjes in de keuken maar hier gaan mijn ogen pijn van doen.

Dat idee had ik ook, maar op de foto's van funda, met de inrichting erbij zag het er wel heel tof uit!
Vind sowieso dat de vorige bewoners goede smaak hadden qua meubilair enzo :P

Maar TS, ga je die tegeltjes weghalen of laat je ze hangen? :)

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 21:11

Vanmorgen mocht ik om 6 uur op :O omdat om 7.30 de timmerman voor de deur zou staan om te beginnen met de koof om de verwarmingsleidingen in de woonkamer. We hebben dus nog snel wat isolatie om de leidingen heen geknutseld, zodat ik niet de binnenkant van de koof verwarm.

Afbeelding
De timmerman deed timmertimmer zaagzaag en voor je het weet is er een koof. Ontzettend netjes gedaan, alles waterpas en super strak. Morgen wordt deze koof door de stukadoor meegenomen in het stuukwerk en dan is het niet meer te zien dat er leidingen achterlangs lopen.

Verder stonden om 9.00 twee mannen voor de deur die de zonnepanelen op het dak kwamen leggen *\%/* . Ik ben hier super enthousiast over, want ik wil proberen toe te werken naar een negatieve energierekening op jaarbasis.

Afbeelding
De paneeltjes worden de tuin in gesjouwd. Één paneel is 1.70 hoog, dus even hoog als dat ik lang ben!

Naast de buitendeur staan wachten tot ze het dak op mogen
De rails ligt er al op

Afbeelding
De eerste 6 panelen liggen erop: 5 op het bovenste deel van het dak en de eerste op het onderste deel.

Ondertussen heb ik me samen met mijn moeder gestort op het verwijderen van de knalrode vloerbedekking in de slaapkamers. Op de trap en de overloopt blijft het nog eventjes liggen zodat de vloer enzo niet beschadigen, maar er was geen enkele reden meer om het in de slaapkamers te laten liggen. Sterker nog: met het maken van de koof voor de schoorsteenpijp moest het toch weg zijn.
De vorige eigenaar kon ons niet vertellen hoe het vast lag, dus we waren doodsbang dat het geplakt zou liggen, maar dat viel reuze mee: het lag op een ondervloer, en dan gespijkerd. Dus na 2 uurtjes trekken waren de vloeren alweer kaal!
Afbeelding
Afbeelding

Mijn broer is ondertussen begonnen aan het slopen van de voorzetwanden in de bijkeuken. Van de oude eigenaar had ik gehoord dat de bijkeuken al geïsoleerd was, maar omdat ik de plastic schrootjes aan het plafond gevaarlijk vind wilde ik het toch weg hebben.
Dat bleek maar goed ook:

Afbeelding
De totale isolatielaag bleek te bestaan uit houtpulpplaten met 1 laagje zilverkleurig bubbeltjesplastic erachter, wat vastgetimmerd was op een paar latjes. Jasper heeft zich een ochtendje boos gemaakt, en toen lag het allemaal buiten!

Ook zijn we begonnen met het slopen van de badkamer. 's Morgens vroeg liep er een loodgieter rond om alles af te doppen, en 's middags hebben we zelf de spiegelkast afgevoerd, het plakplastic van de ramen getrokken en de glijstang van de douche verwijderd. De timmerman bleek ook sloopman, toen hij een kangoo tegen de wand van het bad zette en die er zonder enige moeite uit mepte...
Afbeelding

Mijn broer bleek helaas ook ongevraagde sloopman...
Had ik net nog trots de deurtjes van de openhaard schoon staan poetsen en een paar kilo as in een vuilniszak gepropt (er bleek een aslade onder te schuilen) en genoten van hoe mooi het werd:
links na, rechts voor, in het midden subtiele productplacement :D
Vlak daarna stootte mijn broer de woonkamerdeur omver, tegen de haard aan... De deur had niets, maar de haard daarintegen...
Afbeelding

Dat was eventjes slikken. Gelukkig bleek de timmerman ook repareerman, en kan de haard morgen toch gewoon meegestuukt worden!
Afbeelding

's Middags zijn de elektriciens van het zonnepanelenbedrijf geweest, en nu werken mijn paneeltjes :D :D.

Verder hebben we vandaag in het hele huis alle gordijnrails en rolgordijnen verwijderd, meerdere tv/coax kabels overal weggehaald, de hele trapkast ontdaan van alle planken en beugels, de tegels en de wasbak van de muur gemept in de slaapkamer (waar we met 3 man afwisselend zeker 4 uur mee bezig zijn geweest. Het versplinterde, zat ramvast en er was geen beweging in de krijgen. Tot mijn vader kwam met "oh, ik heb ook een klopboormachine". Jammer dat hij dat pas bedacht toen er nog maar 1,5 rij tegels op zat van de 12... >;) ), heb ik het buitenschilderij weggehaald en het frame ook en hebben we allerhande zooi achter het knieschot vandaan verwijderd waaronder een totaal vergane rol vloerbedekking.
Het ligt voor de voordeur helemaal vol met zooi, zo vol dat we de deur van de bijkeuken nu als loopdeur gebruiken. Gelukkig komt de aannemer morgen met een aanhangwagen om zooi af te voeren.

En we moesten even naar de Gamma voor puinzakken, dùs heb ik een perenboom, een pruimenboom en een frambozenstruik gekocht O:) O:)
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 03-03-20 21:15, in het totaal 3 keer bewerkt

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 21:14

Marjo schreef:
Morganlefay schreef:
Ben normaal een fan van kleurtjes in de keuken maar hier gaan mijn ogen pijn van doen.

Dat idee had ik ook, maar op de foto's van funda, met de inrichting erbij zag het er wel heel tof uit!
Vind sowieso dat de vorige bewoners goede smaak hadden qua meubilair enzo :P

Maar TS, ga je die tegeltjes weghalen of laat je ze hangen? :)


Ik ga ze laten hangen! De keuken is pas een paar jaar geleden gedaan, en het ziet er heel netjes uit. Verder ben ik ook wel van de kleurtjes, dus ik vind het wel grappig. Sterker nog, ik pas mijn inrichting erop aan :D.

Ik heb deze gordijnen uitgezocht voor de woonkamer, en ik ben van plan rond mijn eettafel 6 verschillend gekleurde stoelen neer te zetten.
Afbeelding

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:17

Oh leuk! Dan passen de tegeltjes er ook nog perfect bij :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33799
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:26

Ik kreeg echt rillingen van die tegels brrrr. Maar als juices leuk vindt moet je ze houden haha. Ben benieuwd hoe het huis wordt!

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 21:28

MarlindeRooz schreef:
Ik kreeg echt rillingen van die tegels brrrr. Maar als juices leuk vindt moet je ze houden haha. Ben benieuwd hoe het huis wordt!


Ik heb ook wel even moeten slikken hoor, maar ik denk dat als er straks een andere vloer ligt en het is wat meer ingericht, dat het dan al een heel ander beeld geeft. En gelukkig kun je tegels schilderen als ik het zat ben :D

MizzMontana

Berichten: 5686
Geregistreerd: 05-08-08

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:36

Leuk project!!

Ben jij planner van beroep? Super strak gepland zo met de klusjesmannen zo te lezen.
Fijn dat de timmerman een ware handyman bleek te zijn.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 22:01

MizzMontana schreef:
Leuk project!!

Ben jij planner van beroep? Super strak gepland zo met de klusjesmannen zo te lezen.
Fijn dat de timmerman een ware handyman bleek te zijn.


Ik ben logistiekplanner inderdaad, maar ik heb het plannen van de verbouwing uitbesteed aan de aannemer. Ik heb 0 verstand van verbouwen, dus ik kon slecht inschatten hoelang alles zou duren

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 11:02

Volgennn *\o/*
Ik vind de tegeltjes leuk, hou wel van kleur.

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 11:17

Leuk, ik ga je volgen.
Misschien komen we elkaar wel een keer tegen.
Slag UT-HT zit er veel in bij ons (PE UT).
Succes met de verbouwing.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 11:19

Ik volg mee, wat een veranderingen al in een paar dagen zeg! Ben heel benieuwd hoe het er uit gaat zien als je klaar bent

Lizz

Berichten: 8893
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 23:30

Leuk om te volgen en war is er al een boel werk verzet!

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:56

Leuk ik volg mee :j

Ceetje_bokt
Berichten: 5172
Geregistreerd: 01-05-07

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 11:39

Ik volg mee. Knijp maar in je handen met een timmerman die ook allerlei andere klussen kan! Ben benieuwd als de stukadoor geweest is, hoe het er dan uitziet. Wat ga je met de badkamer doen?

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:01

Ik heb in een deuk gelegen om jouw puinzakken halen en bomen mee terug nemen. :')

Leuk om te lezen! Vooral dat je zo blij bent met de timmerman, haha. Ik ben gewend dat ze altijd alle klussen kunnen die jij benoemt, maar je schrijft echt heel komisch! De tegels zijn niet mijn ding, maar ik vind het ook wel weer gaaf en ben heel benieuwd hoe het er straks uit ziet. Ik vind die gordijnen eigenlijk echt geweldig.

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:33

Ik moet zo lachen om de timmerman, sloopman, repareerman. Doet mij zo denken aan Jochem Myjer met z'n douanemeneer!!!. Weet niet of je die kent, maar anders moet je even op YouTube kijken. Dan snap je me haha.

Ik ga iig volgen! Leuk altijd om te zien wat iemand ervan maakt!

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 20:38

Soms, weet je aan het einde van de dag niet hoe je je ogen nog open houdt :P

We zijn ontzettend druk geweest de afgelopen twee dagen.
Gister ochtend waren er toen ik binnen kwam al twee stukadoors bezig met de voorbereidingen in de woonkamer.
Afbeelding
Ik geloof dat ze van de firma Deci & Bel zijn, want man man man wat een geluid. Máár: over hun vakmanschap heb ik helemaal niets te klagen. Gisteren en vandaag hebben ze ontzettend hard gewerkt in de woonkamer, en het is zo ontzettend mooi geworden. Blijkbaar waren alle muren zo krom als een hoepel, maar ze zijn nu perfect recht en glad. Helaas ben ik vergeten om een foto te maken, dus die komt morgen.

De koof die de timmerman om de kachelpijp in de slaapkamer gemaakt heeft is ook gestuukt. En zeg nou zelf dit is toch super strak?!
Afbeelding
vooral omdat het zo was!

De badkamer is ook helemaal leeg gehaald, en zag er dus zo uit:
Afbeelding
De nieuwe tegels worden over de oude tegels heen geplakt, omdat de tussenmuren erg dun zijn (lees: ik heb al prachtige doorkijkjes van de badkamer naar de slaapkamer, en van de badkamer naar het trapgat. Oopsje met een breekhamer).
De vloer is er wel uit gehaald, omdat de tegels al loslieten als je ernaar keek.

Zelf zijn we bezig geweest op zolder. Daar stond nog een vast bureau uit de steentijd in het halletje zoals hier te zien. Omdat ik zelf niet inzie wanneer ik daar zou gaan zitten hebben we die weggehaald, net als het plankensysteem erboven. Ook heb ik daar wat stopcontacten ontmanteld. Die bestonden uit een kabel, die met een stekker in een vast stopcontact zat, die dan vervolgens met ruitertjes over de muur gespijkerd was, door de plankendragers heen gehaald, en vervolgens een stopcontact werd. Vervolgens zat er een stekker in dat stopcontact, waarvan de kabel door muur heen wéér een stopcontact van stroom voorzag 8)7 .

Ik ben wel blij dat ik het weggehaald heb, want van binnen zag het er zo uit :=
Afbeelding
En nou weet ik niet heel veel van electra, maar dit is volgens mij niet goed.
Ergens anders in de kamer hadden ze een stopcontact verplaatst door de draden eruit te trekken, er een kroonsteentje op te zetten en vervolgens gewoon een los kabeltje over de muur te laten lopen naar de nieuwe plek. Dus dat heb ik ook maar even verwijderd...

Verder hebben we besloten om de knieschotten in de grote zolderkamer weg te halen. Tussen de dakraggels komt isolatie, en op de raggels komen straks gipsplaten, zodat de hele ruimte straks strak afgewerkt is (ik heb helemaal niets met balken plafonds). Dus we gingen gisteren van dit:
Afbeelding

Naar dit:
Afbeelding

En vervolgens vanmorgen naar dit:
Afbeelding

Verder hebben we op zolder alle vloeren en plinten eruit getrokken, zodat ook daar straks gewoon pvc kan komen te liggen.

Vandaag was vooral een dag van afwerken. We hebben de laatste radiatoren van de muren af gehaald, het laatste schakelmateriaal weggehaald (op 1 stopcontact na, want m'n moeder vindt open stopcontacten eng en ze wil koffie zetten :D ). Alle schakelmateriaal wordt straks vervangen, want wat erop zit is oud en ik vind het niet mooi meer.

Ook heb ik even contact gehad met een bevriend loodgieter, met de vraag of dit:
Afbeelding
Afbeelding
te vervangen is voor slimme radiatorknoppen die ik straks vanaf mijn telefoon kan bedienen, en dat kan *\%/* . Ik ben gewoonlijk niet zo van de gadgets, maar dit lijkt me wel handig!

Verder hebben we in de tuin wat dingen gedaan, zoals mijn moeder mijn nieuwe huisdier uit de tuin laten verwijderen. Er stond achter in de tuin ook nog een grote blauwe chemisch-afvalton vol met grind, waarvan ik nu weet dat de vorige eigenaars hem gebruikt hebben om een jeu de boule baantje te maken. Die hebben we ook maar eventjes weggerold. Mijn vader en ik zijn naar de stort gereden om de gigantische berg afval die onder de carport lag weg te brengen, zodat we weer gewoon kunnen lopen. Na 3x rijden was alles weg!

Ik ben er wel achter dat je gaandeweg wel steeds nieuwe klusjes vindt. Zo moeten de opbouw stopcontacten en lichtknopjes op zolder nog 'even' inbouw worden, moeten alle radiatoren nog 'even' geschilderd worden, en ben ik zo hebberig geworden van hoe mooi de woonkamer is, dat ik erover denk om ze te vragen de rest van het huis ook nog 'even' te doen...

Wordt vervolgd!!!
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 05-03-20 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 20:40

Ondertussen ontmoet ik steeds meer buren. Over de heg heen als ze aan het snoeien zijn, of voor op straat omdat ze zich voor komen stellen. Het voelt als een ons-kent-ons straatje, op een prettige manier

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:13

Oh die stopcontacten komt me bekend voor! Of bijna dan, hier was het met kroonsteentjes en losse draadjes tussen de lagen behang door naar een ander stopcontact. Het is een wonder dat er nooit brand ontstaan is.

Jullie schieten lekker op en wat een nette planning van de aannemer! Lijkt me voor jou ook een opluchting om die planning uit handen te kunnen geven en dat het dan ook gewoon loopt!

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 21:18

MyWishMax schreef:
Oh die stopcontacten komt me bekend voor! Of bijna dan, hier was het met kroonsteentjes en losse draadjes tussen de lagen behang door naar een ander stopcontact. Het is een wonder dat er nooit brand ontstaan is.

Jullie schieten lekker op en wat een nette planning van de aannemer! Lijkt me voor jou ook een opluchting om die planning uit handen te kunnen geven en dat het dan ook gewoon loopt!


Absoluut, ik ben heel blij met de aannemer!
De man van de aannemer loopt flink voor op de planning (ondanks dat hij in zijn eentje doet wat ze gewoonlijk met z'n 2en doen), en dat geeft mij ontzettend veel rust. Verder denkt hij heel erg fijn mee over hoe dingen beter zouden kunnen. Er zou bijvoorbeeld eigenlijk in de bijkeuken maar 1 lichtknopje komen, maar hij vroeg toch maar even of ik 2 niet fijner zou vinden, naast iedere deur een. Dus nu komen er 2 lichtknopjes :D .

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:50

Leuk! Nog een volgtopic! :D Wat gaan jullie kneitertjehard van start zeg!! Tof :D =:)

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:33

Wat leuk! Ik vind de kleurtjes in de keuken ook juist superleuk!