Achtergrond: ik woon nu in Breda (waar ik 12,5 jaar geleden neergestreken ben voor mijn studie), en ik werk in Eindhoven. Helaas heeft mijn werkgever besloten om mijn werkzaamheden te verplaatsen naar Utrecht. Aangezien ik Breda - Utrecht niet echt een geweldige autorit vind, en de treinverbinding ronduit ruk is, heb ik besloten om serieus te gaan kijken naar een eigen huis, meer in de richting van Utrecht. Daarbij heb ik niet echt gekeken naar welke plaats, maar meer naar hoe gemakkelijk mijn treinrit naar Utrecht zou verlopen.
Hierbij is uiteindelijk de keuze gevallen op een huis wat in Zaltbommel blijkt te staan. Gelukkig vind ik Zaltbommel ook een ontzettend leuke plaats, dus dat zit helemaal goed

Klik voor funda
Dit is de funda advertentie. Op 17 oktober heb ik het huis bezichtigd, direct geboden en op 18 oktober te horen gekregen dat ik het mocht kopen! De overdrachtsdatum hadden we gezet op 2 maart 2020, en dat was gisteren

Ik ben verliefd geworden op de grote woonkamer, en vooral de gigantische tuin (23 meter diep, 7,5 meter breed). Ik ben gek op tuinieren, dus dit vind ik heerlijk. Ook de grote keuken hielp mee. Verder heeft dit huis alles wat ik wilde: minimaal 3 slaapkamers, een ruime badkamer en de keuken aan de voorkant van het huis.
Begane grond
De woonkamer is (van de keuken tot de achtergevel) 9 meter diep en 5,5 meter breed
Eerste verdieping
Zolder
Zaterdag had ik alvast 2 foto's gekregen van de verkoper
de woonkamer bijna leeg!
de deur van de woonkamer
De tweede foto was bedoeld om me te laten zien dat ze de woonkamer deur eruit hadden gehaald.
We zijn 's morgens om 11 uur eerst naar het huis geweest voor een opleverinspectie. Gelukkig zag alles er goed uit, dus konden we door naar de notaris (45 minuten verderop) voor de overdracht. De verkopers hadden zelfs overal verhuisfittingen opgehangen, en op de eerste verdieping alle lampen laten hangen, zodat ik overal licht heb
tekenen bij de notaris
Daarna snel weer terug naar Zaltbommel, want ik ben nogal wat van plan met het huis, en op 6 April staat de verhuizer voor de deur!
- Er worden meerdere muren en plafonds gestuct, waaronder de hele woonkamer
- Er komen 10 zonnepanelen op het dak

- De hele badkamer wordt vervangen
- De vloer wordt geïsoleerd vanuit de kruipruimte (nadat we alle leidingen gebeugeld hebben)
- Er komt door het hele huis een pvc vloer te liggen (in de woonkamer over het travertin heen, boven moet alle vloerbedekking eruit)
- Het dak wordt geïsoleerd
- De hele bijkeuken wordt opnieuw geïsoleerd
- In de slaapkamer gaan de wasbak en tegels eruit
- Er komt een ombouw/koof om de schoorsteenpijp die dwars door een slaapkamer heen loopt, en eentje om de verwarmingsbuizen in de woonkamer
- De trappen worden geschilderd en voorzien van antislipstrips
- Alle radiatoren worden voorzien van HR folie en radiatorventilatoren
- De deurbel wordt vervangen (want die is bijna overleden)
- De mechanische ventilatiebox wordt vervangen
- Er zit een grote scheur in de gevel tussen het huis en de aanbouw, die wordt gerepareerd
En dan uiteraard nog de kleine dingetjes, zoals het plaatsen van een kattenluik, het onderhoud van de CV ketel (want dat is in de 10 jaar dat hij er hangt nog nooit gedaan

Eerst maar eens wat foto's van hoe we het aantroffen toen ik voor de eerste keer de drempel over stapte als trotse huiseigenaar:

Woonkamer, door mijn moeder al voorzien van campingstoelen

Gang beneden, incl. kapstok

De kleine slaapkamer aan de voorkant van het huis

Trap naar zolder, voorzien van metalen halve maantjes die ik erg lelijk vind

Badkamer gezien van uit de gang

En de badkamer gezien van tussen het bad en het wastafelmeubel

Bovenaan de zoldertrap rechts

Bovenaan de zoldertrap links

De zolderkamer. Deze had ik voor de overdracht nog nooit goed gezien, omdat de vorige eigenaar hier een whiskey collectie had staan waar je u tegen zegt (ze zijn met 4 man een volledige dag aan het verhuizen geweest, alleen de whiskey). Dus ondanks dat ik binnen was geweest in de kamer, had ik de kamer nog nooit goed gezien.

De zolder vanaf het raam gezien, met een groot knieschot.

De bijkeuken

En de gewone keuken

Nogmaals de keuken
Gisteren zijn we direct fanatiek aan de gang gegaan. Woensdag staat de stukadoor op de stoep op de woonkamer te doen, dus er moest nogal wat gebeuren.
We hebben gisteren alle plinten in de woonkamer eruit getrokken
De kapstok uit de gang is verwijderd
Het oranje rolgordijntje in de keuken bleek vól te zitten met dode muggen, spinnen en vliegen, dus die heeft mijn broer voor me verwijderd (want ik wilde er ab-so-luut niet aanzitten)
We hebben ook direct de gordijnen in de woonkamer weggehaald en alle wandcontactdozen van de muur af gesloopt.
Verder heb ik de kapotte deurbel weggehaald (veel duidelijker voor mensen als er helemaal geen bel hangt, dan eentje die het niet doet), en overal alle laatste haakjes, losse schroefjes, kapstokjes etc van de muren af gehaald.
Ik hoop dat mensen het leuk vinden om dit te volgen