Hardlopen met earbuds

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hardlopen met earbuds

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 20:15

Mijn oordopjes lopen op hun laatste benen ;( . Hele fijne 'draadloze' van JBL die me door heel wat km heen hebben gesleept.

Tijd voor een nieuw setje maar 3 jaar later is er zoveel nieuws ontwikkeld dat ik het even niet meer weet.

Ik heb nu een bluetooth setje waar nog wel een draadje loopt tussen de 2 oortjes met een bediening/accu en ontvanger. Nadeel dat ze soms wat scheef zakten ondanks het klemmetje en het siliconen draadje is erg kwetsbaar (en nu met plakbandjes gedicht :+ )

Ik zie steeds meer mensen met compleet draadloze earbuds lopen. Maar is dat wel geschikt voor hardlopen? Alles zit in die oortjes die daardoor ook zwaarder zijn lijkt me.

Wat voor ervaringen hebben jullie met buds icm hardlopen? Ik heb een budget van rond de 70 - 80,-

Supervixen

Re: Hardlopen met earbuds

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 20:27

Ik zou te bang zijn dat die dopjes eruit vallen als ik in het bos of op de hei loop.
Ik heb zelf jaybirds, met snoertje ertussen en daar ben ik heel tevreden over. Zit als een huis en het geluid is geweldig.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 20:31

Ik heb zelf deze, al zijn ze net iets boven je budget, maar ik zou je aanraden om op zoek te gaan naar draadloze earbuds met een dusdanige vorm. Die blijven echt goed in je oor doordat je ze er ook achter haakt. Zeker aanraders!

https://www.bol.com/nl/p/jlab-audio-jbu ... TrEALw_wcB

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 20:43

Absoluut niet je budget, maar ik heb de Powerbeats Pro van Beats. Die hebben een soort haak achter je oor langslopen waardoor zijn zitten als een huis. Ik gebruik ze met paardrijden en hoef me geen zorgen te maken of ik ze verlies of niet. Dus voor hardlopen zal het zeker ook werken

Nou zeg ik niet dat je deze moet kopen, maar ik zou zeker wel naar dat model zoeken. Vooral omdat je ze voor het sporten wil.

Even googlen zal je vast wel helpen om een meer budgetvriendelijke versie te vinden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 21:52

Bedankt voor de reacties +:)+

Dus het moet toch weer een kabeltje worden of met haken om je oren.

Ik heb geen hele grote oren en heb in een ver ver ver verleden ook eens dopjes gehad met haken. Maar die haken trokken juist de dopjes uit mn oren :roll: . Is dat syteem tegenwoordig beter?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 09:40

Ik heb de aftershokz. Bevalt mij erg goed omdat het en draadloos is én je kan je omgeving nog horen.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 09:49

Ik heb ze van Avanca. Niet zo duur en de twee oordopjes zijn wel met elkaar verbonden, maar dan met een stevig koordje (dus geen bungelend koordje). Ik ben er bang voor dat ze anders uitvallen. De bediening (volume, nummer vooruit/achteruit, pauze, telefoon aannemen) zit in de dopjes zelf, geen gedoe met een extra gewicht op het verbindingskoordje dus. Ik heb ze al jaren en ik mishandel ze aardig, om de zoveel jaar koop ik een nieuwe :) Geen onwijs goede geluidskwaliteit trouwens, maar goed genoeg voor het sporten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 09:51

Ik heb jabra elite. Duurder en zonder haakjes maar zijn zeer goed. Ik gebruik ze vooral voor hardlopen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 10:18

Dat staat of valt (letterlijk in dit geval :o) met het formaat van je oren. Bij mij vallen alle oordopjes uit m’n oren behalve de in-ear. En ook daar moet ik heel selectief in zijn, want als het pinnetje waar het rubbertje overheen gaat te dik is dan creëer dat irritatie. Mijn oren zijn nou eenmaal heel klein.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 10:38

Bose sport ear buds blijven goed zitten niet goedkoop wel super fijn

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 10:45

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 10:50

Mijn man heeft deze voor tijdens het sporten:
https://www.hifiklubben.nl/hoofdtelefoo ... dtelefoon/

Gebruikt ze o.a bij skieen en is erg tevreden ermee. Hij wilde persé met draad ivm verliezen. Hier op de lokale facebook staan zo vaak eenzame earbuds die gevonden zijn of oproepjes van mensen die er eentje kwijt zijn.

debberley83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 11:06

Bij de bol.com:
LifeGoods Earbuds - Draadloze oordopjes - Zwart
kosten 47,95.
Ik heb er al een aantal keer mee hardgelopen en ik kan niet anders zeggen dan PERFECT! Prijs en kwaliteit, echt geweldig. Vallen absoluut niet uit je oren. Voor mij echt voor het eerst iets gevonden wat fijn is met hardlopen.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 11:29

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 02:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 21:54

Bedankt voor de reacties weer :)

Die aftershokz was ik ook al tegen gekomen :j . Helaas geen optie omdat ze ook in mijn werktas mee moeten kunnen. Een paar dopjes in een doosje is dan toch makkelijker :=

Ik ben wel gesteld op goed geluid dus de meeste goedkopere suggesties vallen dan af.

Ben bang dat ik mijn budget wat moet gaan verruimen als ik compleet draadloze wil die geschikt zijn voor sporten.

Jbl had mooie en die Jabra zal ik ook eens naar kijken.

https://www.bol.com/nl/p/jbl-reflect-flow-blauw-draadloze-in-ear-oordopjes/9200000117243424/?s2a=#productTitle
https://www.bol.com/nl/p/jbl-reflect-mini-2-blauw-draadloze-in-ear-sport-oordopjes/9200000090257684/?bltgh=mKJOhvtlUf6S1wXKFM9PaA.hK-sfudi-pjR35nnNRhPww_0_30.32.ProductPageUrl
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-02-20 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 21:57

Jabra zijn echt mijn liefjes. Qua kwaliteit om te bellen laten ze alleen de airpods voorgaan. Qua muziek zijn ze even goed.