Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

(2 van die losse toetsen onder het beweegding van de muis
, snap je me nog?) 

Tilmar schreef:Mmm, dat lijken weinig eisen, maar de Simms is behoorlijk zwaar om te draaien.
Daar heb je al een goede processor (minstens I5), genoeg intern geheugen (minstens 8GB), een stevige videokaart en een flinke SSD voor nodig.
Ik heb dat gefilterd op Coolblue en dan kom ik bv hierop:
Lenovo Ideapad S540-15IWL 81SW0028MH
Acer Aspire 7 A715-74G-544W
Maar als je er ook nog 5 jaar mee wil doen kan je nog naar I7 gaan en meer intern geheugen. SSD van 512gig is wel genoeg voor een laptop.
Edit: een voorbeeld toegevoegd
Want hij reageert wel als je onderop het touchpad klikt. Ook heel fijn is het verlichte toetsenbord. Dat schakelt in als je zit te tiepen, een gaat uit als je alleen met de muis werkt. Nooit meer zoeken naar je toetsen als je een keer in een wat slechter verlichte kamer zit (of in het donker). Ik heb er dus zeer tevreden over, en zou die ook zeker aanbevelen.
wel weet ik dat ik er niet aan kan wennen.
Heb em nog wel aanstaan, mss toch eens uitzetten af en toe kom ik er met de duimuis tegenaan en dan schuift mijn pijltje alle kanten op

Maar sowieso kan je bij de mediamarkt je eens oriënteren. Kan je thuis alles checken. Ik heb gewoon een vaste computer gekocht. Maar ik doe een studie waarbij ik met regelmatig zeker 10-20 uur per weke thuis studeer. Dus ivm nekklachten (tip: vermijd de kapper) vind ik een desktop fijner werken dus ik heb een Imac gekocht haha. Beste keuze OOIT. Zou daarom een vaste pc aanraden haha. Maar geen ruimte, dan houdt het op.