Overstappen van bank

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Overstappen van bank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 20:14

Ik bankier al zolang ik mij kan herinneren bij Regiobank, maar ik begin steeds meer te denken om over te stappen. Maandelijks betaal ik een -naar mijn idee- vrij hoog bedrag en vind niet dat ik er veel voor "terug" krijg.

Ik zou graag een bank hebben die:

- Géén negatieve spaarrente heeft(ik ben helaas geen rijk mens dus als dit >100.000 wel zou zijn kan ik daar best mee leven haha. Zo ver ben ik nog lang niet)
- Meerdere (spaar)rekeningen moeten liefst gratis mogelijk zijn
- Eenvoudig internet bankieren + mobiel bankieren aanbied
- Niet al te veel maandelijkse kosten rekent.
- Eventueel mogelijkheid tot een prepaid creditcard. De mijne loopt volgend jaar af.

Wie kan mij wat tips geven? Ik ben me online aan het inlezen maar elke bank wil je geld natuurlijk wel, en ik zie door de banken de centen niet meer..

Sting

Re: Overstappen van bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:15

Ik zit al jaren bij ING. Voldoet aan je voorwaarden, al weet ik de laatste niet precies. Maak ik geen gebruik van.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:17

Sting schreef:
Ik zit al jaren bij ING. Voldoet aan je voorwaarden, al weet ik de laatste niet precies. Maak ik geen gebruik van.

ING heeft geen prepaid creditcard. Ik zit ook bij ING en voldoet inderdaad aan al je eisen. De app is ook heel fijn.
Mijn prepaid creditcard had ik bij Pay2d! Misschien kan je daar eens naar kijken? Ik heb nu gewoon een ING creditcard maar die van Pay2d was ook prima :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:22

ASN. Creditcard weet ik niet, maar de rest helemaal goed.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:34

Ik zit bij Rabobank. Weet alleen niet of die ook een prepaid creditcard heeft.
Negatieve rente pas bij een miljoen ofzo :')

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:36

Extra account bij N26. Helaas is daar iDeal niet mee mogelijk maar verder echt top!
De debit card gedraagt zich als credit card, wat super handig is imo.

O het is wel een Duitse bank, maar valt onder hetzelfde soort systeem als hier in NL. Tot 100.000 is veilig (geldt ook voor ING, etc).

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:41

Bunq.
je kunt 10 rekeningen openen en soort van potjes creeeren. je betaald een euro per maand.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:24

Voor je creditcard ga echt naar N26! Echt ideaal, kost helemaal niets, fijne duidelijke bank(ondanks dat het een duitse bank is de app gewoon in duidelijk en makkelijk engels) , gratis, en gewoon eu bankgarantie dus tot 100.000€ zeker terug mocht er wat gebeuren met deze bank.

Wbt een normale bank, ik zit zelf bij de Rabo nadat ik bij de ING weg ben gegaan nadat er het een en ander fout is gegaan in de communicatie. Kan altijd gebeuren maar de manier waar op het vervolgens is opgepakt was voor mij de druppel om te zeggen ga een andere bank zoeken.
Nu valt de rabo als ik jou lijstje zie af, en denk ik eerder aan bunq bij jou "eisen"

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:30

Hutcherson schreef:
Bunq.
je kunt 10 rekeningen openen en soort van potjes creeeren. je betaald een euro per maand.

7,99 per maand..dat van 1 euro per maand is al heel lang niet meer zo. Je kan nu alleen premium nemen.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:34

ING is fijn. Alleen dat van de credit card weet ik niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:49

Knab :)

Alleen geen prepaid creditcard geloof ik.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:56

Geen enkele bank heeft negatieve spaarrente voor "arme" particuliere klanten, alle banken die ik overwogen heb hebben een gratis spaarrekening, en alle nederlandse banken hebben een mobiele app (hoe fijn die is weet ik niet per bank). Wat overblijft zijn 2 vragen: hoe veel kost de rekening per maand, en kan ik een creditcard erbij nemen? Ik zit zelf bij ING en triodos, die laatste valt voor jou af want die hebben geen "eigen" creditcard.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 22:14

Prrrr schreef:
ASN. Creditcard weet ik niet, maar de rest helemaal goed.

Sluit ik me bij aan. En ook nog eens goed met investeringen m.b.t. mensenrechten en milieu. 1 + 1 = 2

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 22:37

Hier ook ASN bank. In eerste instantie vanwege hun milieuvriendelijke beleid en investeringen enzo, maar uiteindelijk vind ik oa hun app ook veel fijner dan die van ING.
Hoe het met creditcards zit weet ik niet.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 22:55

Hier Rabo en ING. ING zou ik afraden, vind ik geen fijne bank en willen daarom waarschijnlijk overstappen naar ASN.
Rabo en ING heben creditcards, maar geen prepaid geloof ik.

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 23:05

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 00:22

Hier tevreden met ing

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 00:30

Als je dan toch overstapt is kijken naar duurzame banken eigenlijk een must.
Hier onlangs overgestapt naar ASN & SNS prijs duurzaamheid en klantvriendelijkheid in app gebruik wat ons betreft het beste.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 00:32

Triodos. En cc kan simpel ergens anders.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 00:46

Ik zit bij abn. Betaal paar euro per maand, gratis CC erbij. Je kan zelf geld op je CC zetten en weer terug storten.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 00:54

Regiobank is een van de meest duurzame banken, althans wanneer ik vorig jaar onderzoek deed om over te stappen. Bleek ik al heel goed te zitten :+

Wat vind je precies zo duur? Ik betaal enkel een bedrag voor mijn betaalrekening en kan daar meerdere spaarrekeningen aan koppelen.

Vind de app ook prettig in gebruik.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 11:18

MissBambi schreef:
Regiobank is een van de meest duurzame banken, althans wanneer ik vorig jaar onderzoek deed om over te stappen. Bleek ik al heel goed te zitten :+

Wat vind je precies zo duur? Ik betaal enkel een bedrag voor mijn betaalrekening en kan daar meerdere spaarrekeningen aan koppelen.

Ik betaal 2,45 per maand, en heb dan alleen maar een betaalrekening en spaarrekening. Voor zover ik kon zien kan ik geen (gratis) extra rekeningen aanvragen, terwijl ik het toch fijn vind om sommige dingen en inkomsten nu apart te gaan sparen zodat ik het niet alsnog weer "makkelijk" uitgeef.
Als ik zie dat je bij sommige banken toch wel ruim een euro minder betaalt per maand en daar bij wijze van spreke 4 rekeningen voor krijgt vind ik dat toch wel een puntje.

Naar duurzaamheid heb ik eigenlijk niet gekeken, misschien naïef maar daar heb ik uberhaupt niet bij nagedacht. Ik wil gewoon dat mijn geld veilig is, ik er ten alle tijde makkelijk mee kan doen wat ik wil en dat het niet in een oude sok onder mijn bed ligt zegmaar.

Qua CC zit ik nu bij ICS, dit word aangeboden door Regiobank maar wellicht kan ik hier gewoon bij blijven als ik zou overstappen? Heb me daar nog niet direct in verdiept, was toevallig iets wat me inviel bij het openen van dit topic.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 11:24

Regiobank valt onder Volksbank, dat is dezelfde bank als die o.a. ASN overkoepelt. Maar mijn vriend had een ICS creditcard en die zat voor onze overstap naar ASN nog bij ABN Amro. Dus dat kan denk ik gewoon.

Hij heeft nu overigens een CC van de Bijenkorf. :+

xxpetraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 11:45

SuperAssie schreef:
MissBambi schreef:

Ik betaal 2,45 per maand, en heb dan alleen maar een betaalrekening en spaarrekening. Voor zover ik kon zien kan ik geen (gratis) extra rekeningen aanvragen, terwijl ik het toch fijn vind om sommige dingen en inkomsten nu apart te gaan sparen zodat ik het niet alsnog weer "makkelijk" uitgeef.
Als ik zie dat je bij sommige banken toch wel ruim een euro minder betaalt per maand en daar bij wijze van spreke 4 rekeningen voor krijgt vind ik dat toch wel een puntje.

Naar duurzaamheid heb ik eigenlijk niet gekeken, misschien naïef maar daar heb ik uberhaupt niet bij nagedacht. Ik wil gewoon dat mijn geld veilig is, ik er ten alle tijde makkelijk mee kan doen wat ik wil en dat het niet in een oude sok onder mijn bed ligt zegmaar.

Qua CC zit ik nu bij ICS, dit word aangeboden door Regiobank maar wellicht kan ik hier gewoon bij blijven als ik zou overstappen? Heb me daar nog niet direct in verdiept, was toevallig iets wat me inviel bij het openen van dit topic.

Extra spaarrekeningen zijn kosteloos bij RegioBank en kun je onbeperkt openen je moet ze alleen wel even bij je zelfstandig adviseur aanvragen/openen.
Als al jou gegevens correct ik het systeem staan kan jou adviseur ze zelfs telefonische openen.

Hou er ook wel rekening mee dat je er bij andere banken extra kosten kunnen zijn als je bijvoorbeeld een nieuwe betaalpas moet hebben omdat deze vermist is of gewoon kapot
Bij de RegioBank zit dit bij die €2,45 in evenals het internetbankieren en gebruik van de app.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 11:49

Swah schreef:
Triodos. En cc kan simpel ergens anders.

Precies, zit ik ook al jaren bij. Prima app, en het idee dat het echt onafhankelijk is vind ik ook prettig.