Virusscanner nodig op telefoon ivm telebankieren ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Virusscanner nodig op telefoon ivm telebankieren ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 15:08

Volgens de man die mijn computer kwam maken en gelijk ook een nieuwe virusscanner plaatste, was het nodig dat om te kunnen telebankieren op je telefoon dat daar ook een virusscanner op zit.

Klopt dat ? Krijg je bij fouten met telebankieren via je telefoon zonder virusscanner 0 garanties ?

Urbanus

Re: Virusscanner nodig op telefoon ivm telebankieren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:10

Zit er niet automatisch een virusscanner op je telefoon?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:12

Mijn telefoon heet van zichzelf een virusscanner. Maar dan ben je nog niet goed beschermd. Net als op de pc trouwens. Een virusscanner filtert er veel uit, maar sommigen herkent ie niet en komen dus door, en dat zijn vaak de gene die je neit wilt. Als je geen rare dingen download en beetje uitkijky met waar je op klikt kun je prima zonder.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:15

Ik heb bij mijn abonnement extra veilig online en heb eigenlijk nooit rare dingen gehad. Ik ga alleen nooit meer online op de WiFi in een ziekenhuis want heb daar toen wel een virus opgelopen maar had toen nog niet de extra veilig online.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 15:20

Ja maar verplichten banken je nu om een virusscanner op je telefoon te hebben om te mogen telebankieren of niet ?
Geen idee of er altijd een virusscanner op je telefoon zit ??
Ik heb namelijk geen internetabonnement op mijn telefoon, werk er alleen thuis mee op de wifi.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:23

Maris schreef:
Ja maar verplichten banken je nu om een virusscanner op je telefoon te hebben om te mogen telebankieren of niet ?
Ik heb namelijk geen internetabonnement op mijn telefoon, werk er alleen thuis mee op de wifi.

Nee hoor, dat verplichten zij niet. En als je gewoon met je app inlogt op je telefoon heb je geen virusscanner nodig.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:24

Maris schreef:

Als je de app hebt gedownload hoef je geen virusscanner te hebben.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 15:25

Dan was het dus een verkooppraatje !?!!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:30

Maris schreef:
Dan was het dus een verkooppraatje !?!!

Als hij je een virusscanner wilde verkopen wel ja :D

Edit: en met een Apple heb je sowieso geen virusscanner.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 14-01-20 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:31

Maris schreef:

Een bank mag dat niet eens verplichten. Zij moeten zichzelf zo goed beveiligen dat jij niet gehacked kan worden.

Virusscanner die standaard op je telefoon zit heeft niets met en abonnement te maken, maar met je software. Ik heb een huawei p20 lite met Android 9 (?) en daar zit standaard een scanner op.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 16:02

Nee is niet verplicht. maar wel verschrikkelijk handig om te hebben. Want jij gaat naar je banksite, en andere sites. En kan via die andere sites wel een virus oplopen, en mss zelfs wel 1 die dan aan je banksite gaat en aan je geld. Geen virusscanner, ook op mobiele apparaten is gewoon niet slim.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 16:04

rina schreef:
Nee is niet verplicht. maar wel verschrikkelijk handig om te hebben. Want jij gaat naar je banksite, en andere sites. En kan via die andere sites wel een virus oplopen, en mss zelfs wel 1 die dan aan je banksite gaat en aan je geld. Geen virusscanner, ook op mobiele apparaten is gewoon niet slim.

Ik heb al vaak genoeg gehad dat er een virus door de Norton heen kwam. Dus ook met virusscanner ben je niet 100 procent safe.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 17:39

chanicha schreef:
Ik ga alleen nooit meer online op de WiFi in een ziekenhuis want heb daar toen wel een virus opgelopen

Goeie _O- .

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:02

Tja, dat kan je op meerdere manieren opvatten _O-

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:05

Marije_1997 schreef:
rina schreef:

Ik heb al vaak genoeg gehad dat er een virus door de Norton heen kwam. Dus ook met virusscanner ben je niet 100 procent safe.

Zonder heb je nog veel minder bescherming. En er bestaat meer op de wereld dan alleen maar Norton :+ Ik heb AVG en dr is nog nooit wat doorheen gekomen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 19:36

Ik had met de onbetaalde avg slechts 50 virussen en een trojaans paard op mijn laptop, dus avg vertrouw ik wat minder.