Smartwatch

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CupCakes_

Berichten: 3347
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 19:46

Ik kom ook eens binnen vallen. Ik heb tot 3 maanden terug een Garmin Venu gehad tot dat deze sneuvelde tijdens een dog survival. :')

Maar nu? Mijn voorkeur gaat uit naar de Fenix serie, maar die vind ik eigenlijk nog te prijzig.
Ik doe veel aan crossfit, krachttraining, hardlopen/canicross en wil mijn algehele gezondheid wel eens bij gaan houden. Zijn er nog andere horloges die ik over het hoofd gezien heb misschien? Die een beetje richting dezelfde functies gaan maar toch wat leuker prijs budget is? :Y)

Bagheera_206

Berichten: 25900
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 21:58

Garmin heeft ook nog de Instinct 2 serie. Die kan ook redelijk tegen een stootje. Geen touchy touchy en ook geen kleurenscherm, maar accu gaat wel lang mee. +:)+ Zitten ook een hoop functies van de Fenix in.

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 07:25

CupCakes_ schreef:
Ik kom ook eens binnen vallen. Ik heb tot 3 maanden terug een Garmin Venu gehad tot dat deze sneuvelde tijdens een dog survival. :')

Maar nu? Mijn voorkeur gaat uit naar de Fenix serie, maar die vind ik eigenlijk nog te prijzig.
Ik doe veel aan crossfit, krachttraining, hardlopen/canicross en wil mijn algehele gezondheid wel eens bij gaan houden. Zijn er nog andere horloges die ik over het hoofd gezien heb misschien? Die een beetje richting dezelfde functies gaan maar toch wat leuker prijs budget is? :Y)


Waarom zou je specifiek voor de fenix willen gaan? De Venu/vivoactive/instinct reeksen bij Garmin zijn in principe ook prima voor de sporten die je aangeeft en algemene gezondheid.

Ik heb zelf wel een fenix, maar voor mij was de voornaamste reden (en ook waarom de goedkopere geen optie waren) de navigatie en de batterijduur bij navigatie voor langere hikes. Maar als je dat specifiek niet nodig hebt, zou ik gewoon voor een goedkopere reeks gaan.

Maartje_M

Berichten: 9395
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 17:53

Ik wil me ook graag melden, ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb nu een fitbit inspire 2, maar wil graag een nieuwe. Deze is in de zon slecht af te lezen en dat is gewoon mateloos irritant :+ Eis 1 is dus dat hij ook in de zon goed af te lezen is.
Ik denk dat ik verder relatief simpele wensen heb; uiteraard stappenteller, ik wil slaap kunnen monitoren en hartslag. Verder is het fijn als hij de volgende sporten/activiteiten kan detecteren/in te stellen zijn: wandelen, fietsen, yoga en paardrijden. Als er valdetectie op zit, is een pluspunt aangezien de paarden aan huis staan en ik nog wel eens opstap als er niemand is :=
Ik had naar een apple watch zitten kijken maar val daar over de batterijduur, dus ben op zoek naar andere geschikte opties.
Ik ben niet mega sportief, dus ik denk dat mijn nadruk op gezondheid monitoren ligt.

Bagheera_206

Berichten: 25900
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 19:11

Misschien eens op de website van Garmin kijken? Ze hebben een heel scala aan horloges en even in de specs goed checken of paardrijden er al standaard op zit of dat je daarvoor nog iets moet installeren.

Wellicht de nieuwe Venu3 of Vivoactive5? Als je goedkoper wilt is er nog de Lily2 of mss die nieuwe Forerunner 165.

BeFunny

Berichten: 10637
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 19:24

Forerunner serie is heel goed. Ik heb nu zelf de 955.
Kan tegen een stootje. Je kan de kaart erop zien en zo navigeren, muziek luisteren en gewoon alle andere opties.

Maartje_M

Berichten: 9395
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 19:34

Ik zie bij de modellen die jij noemt van Garmin nergens paardrijden staan. Maar dat kun je dan nog wel (gratis) toevoegen?

8nnemiek

Berichten: 43427
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 19:38

Maartje, de batterijduur van de Apple watch is niet enorm lang inderdaad, die van mij gaat twee dagen mee.. maar hij laadt wel echt heel snel op. Als je hem 's morgens of 's avonds even aan de lader hangt tijdens het douchen/omkleden/klaarmaken dan is hij weer vol genoeg om 24 uur mee te gaan. Zo deed ik dat ook lange tijd, en nooit last gehad dat ie te snel leeg is.

Bagheera_206

Berichten: 25900
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 19:54

Maartje_M schreef:
Ik zie bij de modellen die jij noemt van Garmin nergens paardrijden staan. Maar dat kun je dan nog wel (gratis) toevoegen?


Als ze IQ store ondersteunen wel, maar even vragen aan de mensen hier die op die manier paardrijden hebben toegevoegd.

Ik heb zelf een Instinct 2s en daar zit standaard al paardrijden op.

BeFunny

Berichten: 10637
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 20:25

Via de iq store kun je van alles toevoegen. Ook paardrijden idd.

Maartje_M

Berichten: 9395
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 20:28

Maar daar betaal je dan wel apart voor dus? Is dat een eenmalig bedrag?

CupCakes_

Berichten: 3347
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 20:35

Bagheera_206 schreef:
Maartje_M schreef:
Ik zie bij de modellen die jij noemt van Garmin nergens paardrijden staan. Maar dat kun je dan nog wel (gratis) toevoegen?


Als ze IQ store ondersteunen wel, maar even vragen aan de mensen hier die op die manier paardrijden hebben toegevoegd.

Ik heb zelf een Instinct 2s en daar zit standaard al paardrijden op.



Is die echt zo log en lomp als dat horloge eruit ziet of lijkt dat maar zo?

Bagheera_206

Berichten: 25900
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 21:28

De Instinct serie is idd een iets meer hufterproof horloge. _O- Zwart/wit scherm en geen touchy touchy, maar wel een hele lange accuduur. :D

Als jij ook kleur en touchscreen wilt passen de andere modellen beter bij jou. Zal eens aan iemand vragen of paardrijden nu standaard in de Venu3 zit.

wendy1987

Berichten: 6942
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 22:53

Paardrijden wat bij de vivoactive zit is niet echt fijn, dus ik heb zelf een activiteit overig gemaakt hiervoor die bijhoud wat ik fijn vind aan gezondheid dingen.
Dan maar niet de juiste snelheid overal precies erbij haha.

Maartje_M

Berichten: 9395
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:34

wendy1987 schreef:
Paardrijden wat bij de vivoactive zit is niet echt fijn, dus ik heb zelf een activiteit overig gemaakt hiervoor die bijhoud wat ik fijn vind aan gezondheid dingen.
Dan maar niet de juiste snelheid overal precies erbij haha.


Wat is er precies niet fijn aan?
Ik neem overigens aan dat als je de optie paardrijden selecteert hij het dus niet je eigen stappen telt, klopt dat?

Marije_jiplover

Berichten: 25337
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:40

Hij telt de stappen wel bij jouw stappenteller op, het klokje is niet zo smart datie dat verschil merkt.

Ik heb een tijdje de app mountainbiken voor paardrijden ingezet, bij gebrek aan paardrijden-app. Ik wilde route tracking, afstand (gemiddelde) snelheid en hartslag paard (dmv gekoppelde hartslagmeter) en dat kon ook geregistreerd worden met MTB dus gebruikte ik die.

En dan telde die onderweg geen stappen.


Bij gebruik van de hartslagmeter bij het paard lijkt je eigen conditie ineens wel een stuk veranderd trouwens, want ook dan kent hij her verschil niet tussen jou en je paard.

Maartje_M

Berichten: 9395
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:20

Hm dus hij telt alsnog veel te veel stappen voor mezelf dan... dat is toch raar, je zou toch verwachten dat als ze dat bij fietsen uit kunnen zetten, het bij paardrijden ook kan

wendy1987

Berichten: 6942
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:22

Als ik bij mij track, telt die wel mijn stappen inderdaad mee. Voor mij is dat geen probleem verder.
Ik vond de app paardrijden van Garmin destijds gewoon niet fijn, ik wil de tijd zien, de tijd dat ik bezig ben, mn hartslag en de route kunnen tracken. En dan idd de snelheden. Dus die kan ik nu gewoon zien.
Maar omdat ik dus zelf een activiteit heb gemaakt, telt hij wel de stappen.
Maar nogmaals, das voor mij geen probleem verder :))

Bagheera_206

Berichten: 25900
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 15:22

wendy1987 schreef:
Als ik bij mij track, telt die wel mijn stappen inderdaad mee. Voor mij is dat geen probleem verder.
Ik vond de app paardrijden van Garmin destijds gewoon niet fijn, ik wil de tijd zien, de tijd dat ik bezig ben, mn hartslag en de route kunnen tracken. En dan idd de snelheden. Dus die kan ik nu gewoon zien.
Maar omdat ik dus zelf een activiteit heb gemaakt, telt hij wel de stappen.
Maar nogmaals, das voor mij geen probleem verder :))


Je kunt idd per activiteit de schermpjes indelen zoals je wilt. Wat jij wel/niet wilt zien en hoe groot enzo.

Alleen heb ik het idee dat het iedere keer weer gereset wordt bij een firmware update. := :')

wendy1987

Berichten: 6942
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 15:41

Bagheera_206 schreef:
wendy1987 schreef:
Als ik bij mij track, telt die wel mijn stappen inderdaad mee. Voor mij is dat geen probleem verder.
Ik vond de app paardrijden van Garmin destijds gewoon niet fijn, ik wil de tijd zien, de tijd dat ik bezig ben, mn hartslag en de route kunnen tracken. En dan idd de snelheden. Dus die kan ik nu gewoon zien.
Maar omdat ik dus zelf een activiteit heb gemaakt, telt hij wel de stappen.
Maar nogmaals, das voor mij geen probleem verder :))


Je kunt idd per activiteit de schermpjes indelen zoals je wilt. Wat jij wel/niet wilt zien en hoe groot enzo.

Alleen heb ik het idee dat het iedere keer weer gereset wordt bij een firmware update. := :')

Ow bij mij niet?
Maar heb ook niet heel vaak een update, misschien daardoor ook? hahaha

ellepel

Berichten: 47363
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 17:44

ik ga eerst maar eens wat door lezen hier. :j

ik wil ook graag een smartwatch, ik rijd geen paard meer dus dat hoeft er niet op.
ik zag reclame van de Gard pro health en dat leek me wel wat.
maar ik heb echt geen idee waar ik op moet letten,dus hoop ik hier op goede input!

Bagheera_206

Berichten: 25900
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 18:00

wendy1987 schreef:
Bagheera_206 schreef:


Je kunt idd per activiteit de schermpjes indelen zoals je wilt. Wat jij wel/niet wilt zien en hoe groot enzo.

Alleen heb ik het idee dat het iedere keer weer gereset wordt bij een firmware update. := :')

Ow bij mij niet?
Maar heb ook niet heel vaak een update, misschien daardoor ook? hahaha


Misschien dat jouw horloge iets ouder is en je dan minder updates krijgt? Volgens mij krijg ik nog 1 of 2 keer per jaar firmware update en tot nu toe lijkt het erop dat ik dan weer die instellingen kwijt ben van dat hij met weidefitness ook GPS aan moet zetten en dat ik bij paardrijden en bij wandelen bepaalde schermpjes en informatie wil zien etc. :=

Bagheera_206

Berichten: 25900
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 18:06

ellepel schreef:
ik ga eerst maar eens wat door lezen hier. :j

ik wil ook graag een smartwatch, ik rijd geen paard meer dus dat hoeft er niet op.
ik zag reclame van de Gard pro health en dat leek me wel wat.
maar ik heb echt geen idee waar ik op moet letten,dus hoop ik hier op goede input!


De keuze is reuze! Als je een appel hebt is appel watch op zich een logische keuze net als horloge met Android weer logische keuze is als jij telefoon met Android hebt.

Helaas gaan dat soort horloges niet zo heel lang mee met accu. Je hebt dan ook nog merken als Garmin, Polar en Suunto, etc. Die zijn meer op sport dan op smart gericht, maar kunnen wel gewoon meldingen en appjes op horloge weergeven. Denk dat Garmin wel meest populair is. Accu gaat lang mee en werkt samen met Android of appel.

Naast de horloges uit de onderstaande link hebben ze nog heel veel andere horloges. Hangt er beetje vanaf met welke sporten jij je bezig houdt en wat jij precies voor eisen aan een horloge hebt qua specs/looks.

https://www.garmin.com/nl-NL/c/women-we ... WOMEN=true

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 18:50

CupCakes_ schreef:
Ik kom ook eens binnen vallen. Ik heb tot 3 maanden terug een Garmin Venu gehad tot dat deze sneuvelde tijdens een dog survival. :')

Maar nu? Mijn voorkeur gaat uit naar de Fenix serie, maar die vind ik eigenlijk nog te prijzig.
Ik doe veel aan crossfit, krachttraining, hardlopen/canicross en wil mijn algehele gezondheid wel eens bij gaan houden. Zijn er nog andere horloges die ik over het hoofd gezien heb misschien? Die een beetje richting dezelfde functies gaan maar toch wat leuker prijs budget is? :Y)

Heb jij inmiddels een keuze gemaakt? Ik wil een smartwatch met smartwatch functies, die tevens geschikt is voor krachttraining, cardio, wandelen (stappenteller) en het verbeteren van je lifestyle (bijvoorbeeld slaapmonitor) zonder dat ik gelijk de hoofdprijs betaal.

De telefoon wil ik binnenkort vervangen, dus ook Apple is evt een optie, maar ik was ook eerder richting de Garmins aan het kijken.

ellepel

Berichten: 47363
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 18:54

richard dank je wel voor de uitleg!
ik sport helemaal nooit haha,maar toch lijkt het me wel handig voor als ik wel eens aan de wandel ga of fietsen.
maar ik ga me eens goed inlezen, bedankt voor de link :j

ze zijn wel veel te duur.
ik wil echt onder de 100 euro,dus dan zoek ik even verder