Smartwatch

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Achterom
Berichten: 23080
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 20:26

Needje schreef:
Als je m in de nacht niet draagt laad je m dan gewoon en heb je er ook geen last van.
Verder laden ze heel snel. Dus als jij m in de ochtend als je je doucht en aankleed oplaadt kan je zo weer de dag door.

Maarrrr ik snap ook niet waarom ze geen batterij kunnen maken die gewoon een week meegaat.

Dat kan wel, maar dan kom je op een Polar/Garmin/etc.

Ik wil ook graag mijn slaap tracken en heb hem dus dag en nacht om.

Spenk
Berichten: 21843
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 20:28

Needje schreef:
Als je m in de nacht niet draagt laad je m dan gewoon en heb je er ook geen last van.
Verder laden ze heel snel. Dus als jij m in de ochtend als je je doucht en aankleed oplaadt kan je zo weer de dag door.

Maarrrr ik snap ook niet waarom ze geen batterij kunnen maken die gewoon een week meegaat.

Ja oke maar ik gebruik hem juist ook voor slaap en hartslag dan checken. Dus dan wil je hem niet snachts af doen.

En inderdaad als je zo uitgebreid doet sochtends kan dat! Ik sta om 07:15 op en dan zit ik om 07:30 in de trein naar mn werk :P

Marije_jiplover

Berichten: 25400
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 20:32

Ik heb een oplaadsnoertje aan een powerbank in mijn tas zitten.

Ik moet soms voor mijn werk douchen en dan een bedrijf in, dat is een mooi moment om mijn horloge af te doen en op te laden.

Als ik weinig GPS gebruik gaat mijn horloge 9-10 dagen mee, als ik de GPS veel gebruik alsnog minimaal 5 dagen.

Blij met mijn Garmin.

8nnemiek

Berichten: 43499
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 22:38

Needje schreef:
Maarrrr ik snap ook niet waarom ze geen batterij kunnen maken die gewoon een week meegaat.

Heel simpel; omdat de horloge dan te groot wordt. Horloges die wel lang mee kunnen zijn een stuk beperkter qua functionaliteit. Het kost behoorlijk wat stroom om continu verbinding te hebben met oa de telefoon, het wifi netwerk, gps, de sensoren enz enz.

iirrssjjee

Berichten: 5958
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 23:19

Jeetje wat gaat Apple dan snel leeg zeg.... Ik heb mijn nieuwe Garmin ruim n week (had m donderdag of vrijdag gekocht, weet ik even niet meer). Meteen opgeladen, zaterdag een run van 16km (1,5u) gedaan, woensdag een loop van 5km (30min) en hij was gisterenavond pas op 39% (tijdens de work out staat het scherm ook constant aan, zodat ik snel kan kijken). Heb m toen opgeladen, omdat ik vandaag een halve marathon ging doen. Dus vanmorgen met 100% omgedaan, 2u gerend met scherm dus constant aan en hij heeft nu nog 90% :+ . Ik zou echt geen genoegen nemen met een watch die zo kort meegaat.... Ik draag m 24/7 (gaat alleen af met douchen)

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 07:04

Apple heeft dan wel weer andere voordelen. Het is natuurlijk meer een smartwatch dan Garmin.
Nu is mijn grootste voordeel dat ik niet allergisch ben voor de achterkant van de Apple Watch en dat was ik wel voor de Garmin.
Ik kon dat horloge niet om zonder een allergische reactie te krijgen. Heb er wel een aantal jaar veel plezier van gehad.
M’n vader heeft trouwens de batterij vervangen en toen was de batterijduur ook weer prima. Na 3 jaar was die wel zo slecht geworden dat ik hem nog maar een dag om kon. Was niet echt ingewikkeld.

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 10:09

lenaa_tje schreef:
Apple heeft dan wel weer andere voordelen. Het is natuurlijk meer een smartwatch dan Garmin.
Nu is mijn grootste voordeel dat ik niet allergisch ben voor de achterkant van de Apple Watch en dat was ik wel voor de Garmin.
Ik kon dat horloge niet om zonder een allergische reactie te krijgen. Heb er wel een aantal jaar veel plezier van gehad.
M’n vader heeft trouwens de batterij vervangen en toen was de batterijduur ook weer prima. Na 3 jaar was die wel zo slecht geworden dat ik hem nog maar een dag om kon. Was niet echt ingewikkeld.



Bij welke horloges kun je allemaal de batterij vervangen? Of is dit alleen bij Garmin?

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 14:44

Gebruikt iemand bij de Apple watch de handgebaren al?
Werkt best grappig.

8nnemiek

Berichten: 43499
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 14:55

Grappig zeg! Ik heb het eens ingesteld, eens zien of ik het ga gebruiken.

TessaxQuincy

Berichten: 1044
Geregistreerd: 31-12-17
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 15:05

Hoi!

Ik heb een vraag, ik ben over een paar weken jarig, en nu zou ik graag een Smartwatch willen kopen.
Alleen is mijn budget niet zo groot. Zijn er ook Smart Watches van max 80,-? Waar bij je wel veel kan doen. Bellen is niet perse nodig, maar dingen zoals meldingen lezen en bepaalde dingen bijhouden vind ik dan wel weer handig.
Max 100,- zou ook nog kunnen maar liever net wat goedkoper. :)

Roosch

Berichten: 36747
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 15:08

Ik heb mijn eerste smartwatch tweedehands gekocht om te kijken of zo een ding me beviel.

Dat deed ie maar de batterij beviel me niet, dus die verkocht en toen voor Garmin gegaan.

Ik zie wel enkele betaalbare op Vinted staan (ik heb de Venu 2s) en zeker als je niet superkritisch bent op een klein krasje.

8nnemiek

Berichten: 43499
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 15:22

Ik zou ook gewoon voor een goede tweedehandse gaan :j
Ik ben ooit begonnen met een goedkoop, nieuw ding, een soort namaak fitbit, maar dat was helemaal niks. Zonde van het geld.

Bagheera_206

Berichten: 25919
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 15:25

Van Garmin zijn er niet zo heel heel horloges voor onder de 200 euro. De Forerunner 55 en Vivoactive 4s zijn dan twee opties, maar helaas buiten het budget van 100 euro. -O-

Marije_jiplover

Berichten: 25400
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 15:28

Tweedehands vaak wel prima te vinden.

Mijn vorige Garminhorloge voor 100,- verkocht, omdat ik graag een wilde met iets andere specificaties en een model dat wat minder het uiterlijk van een sporthorloge had.

Dus tweedehands zoeken en dan goed kijken naar de specificaties, dan is het best mogelijk om wat voor (onder de) 100 euro te vinden.

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 23:17

Briiet schreef:
lenaa_tje schreef:
Apple heeft dan wel weer andere voordelen. Het is natuurlijk meer een smartwatch dan Garmin.
Nu is mijn grootste voordeel dat ik niet allergisch ben voor de achterkant van de Apple Watch en dat was ik wel voor de Garmin.
Ik kon dat horloge niet om zonder een allergische reactie te krijgen. Heb er wel een aantal jaar veel plezier van gehad.
M’n vader heeft trouwens de batterij vervangen en toen was de batterijduur ook weer prima. Na 3 jaar was die wel zo slecht geworden dat ik hem nog maar een dag om kon. Was niet echt ingewikkeld.



Bij welke horloges kun je allemaal de batterij vervangen? Of is dit alleen bij Garmin?

Weet ik niet. Hij heeft gewoon gezocht op het merk en het geprobeerd. Hij is wel vrij handig.

TessaxQuincy

Berichten: 1044
Geregistreerd: 31-12-17
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 12:52

TessaxQuincy schreef:
Hoi!

Ik heb een vraag, ik ben over een paar weken jarig, en nu zou ik graag een Smartwatch willen kopen.
Alleen is mijn budget niet zo groot. Zijn er ook Smart Watches van max 80,-? Waar bij je wel veel kan doen. Bellen is niet perse nodig, maar dingen zoals meldingen lezen en bepaalde dingen bijhouden vind ik dan wel weer handig.
Max 100,- zou ook nog kunnen maar liever net wat goedkoper. :)



Ik heb uiteindelijk besloten om voor de samsung galaxy watch4 te gaan! Die is rond de 150 euro dus officieel iets duurder dan ik wilde, dus moet ik er zelf wat meer geld bij leggen. Twijfelde ook nog voor de Garmim Vivomove sport, want die heeft een langere batterijduur maar die heeft wel echt bepaalde functies niet die ik wel wil. Wel vind ik die echt heel mooi!

Als er nog tips zijn voor anderen (rond de 150 euro en rond) is altijd welkom. Duurt nog sowieso een week voor ik 'm bestel! Tweedehands heb ik liever niet, vind het moeilijk om andere te vertrouwen.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 15:39

ik vraag me af hoe de mensen met een AppleWatch (of misschien ook andere watches?) het nu doen, nu het handschoenenweer wordt..
ik had van de week weer dat mn Apple een sos dienst wil gaan bellen, of vind dat ik moet gaan sporten, omdat ik per ongeluk de knop in druk.
Sowieso vind ik het altijd lastig met handschoenen, omdat vooral rijhandschoenen wat strak over het horloge zitten.
Is dat een kwestie van 'het is nu eenmaal zo' of is er nog handig..haha..heidje? :D

(ik doe nu de watch aan mn andere hand, zodat de knop niet steeds ingedrukt wordt als ik mn pols buig.. maar toch)

8nnemiek

Berichten: 43499
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 15:48

Ik heb daar eigenlijk nooit last van.. maar je kan hem altijd op de vergrendeling voor water/zwemmen zetten. Dan kun je nooit per ongeluk een knop indrukken of iemand bellen.
Als ik mijn handen vol heb dan gebruik ik de Siri functie vaak. Dat werkt behoorlijk goed.

Bagheera_206

Berichten: 25919
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 16:08

Ik heb sowieso geen touchscreen op mijn Garmin. Scheelt mss ook al. := Ik heb de toetsblok van Garmin nog niet geprobeerd. Welke toetscombinatie moet je drukken om toetsblok weer op te heffen?

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 17:10

Heb ik ook nog nooit last van gehad Cer. En hele winter handschoenen op de scooter.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 17:12

Misschien zit mijn horloge te ver naar voren, of de handschoenen te strak..
Heb je dat ook niet met paardrijhandschoenen? Ik heb van die leren Roeckls met smal polsgedeelte, het zit wel een beetje in het prakje daar....

Ik ga er nog even mee prutsen, dank voor de reacties :j

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 17:15

Als inzie waar veelmensen hun horloge dragen kan het maar zo.
Ik heb mn horloge iig achter die "knobbel" van m'n pols. Dus hoe ik m'n hand ook buig, ik zal nooit de knop indrukken.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 17:20

ja daar heb ik m ook, maar met een handschoen aan vouwt de jas 'ertussen' (tussen bovenkand hand en horloge) en dan druk ik die knop in (maar die kan ik klaarblijkelijk uitzetten :D )

Maar misschien doe ik mn handen gewoon te vaak omhoog vouwen, dat kan ook :')

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 17:48

hahaha wie weet

BeFunny

Berichten: 10896
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 20:51

Ik draag mijn horloge met als Needje. En heb daar dus ook nooit last van.