Smartwatch

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 14:14

Ik zeg het wel nog eens met opzet verkeerd omdat hij er zich aan ergert haha. Het maakt idd niets uit.

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:16

Iemand al ervaring met de samsung galaxy 4? En dan m.n. met de batterijduur? :D

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:18

Sourire schreef:
Iemand al ervaring met de samsung galaxy 4? En dan m.n. met de batterijduur? :D


Yes ik heb hem! Heel tevreden over! Batterijduur gemiddeld 1,5 dag, ligt er maar net aan of je hem de hele dag/nacht gebruikt.

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:31

Drico schreef:
Sourire schreef:
Iemand al ervaring met de samsung galaxy 4? En dan m.n. met de batterijduur? :D


Yes ik heb hem! Heel tevreden over! Batterijduur gemiddeld 1,5 dag, ligt er maar net aan of je hem de hele dag/nacht gebruikt.


En hoe gebruik je hem dan? Ook met slapen en iets van een sportmoment? Met 1,5 dag zou ik tevreden zijn, maar lees in de recensies dat hij volgens sommigen de 24 uur nog niet haalt, dat is wel heel kort.

Mooi dat je verder tevreden bent!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 09:43

Vraag voor degenen met een Apple Watch SE. Gaat het display meteen aan als je je pols een beetje draait?

Ik heb van de week een Polar Ignite besteld. Heel mooi ding. Echter niet always on. Bij het draaien van je pols ook maar soms een reactie. Zelfs bij heel hard draaien van je pols maar in 40% van de gevallen dat het display aan gaat. Alleen als je op het knopje drukte…. Maar dat wil ik niet steeds hoeven te doen. Verder gezocht naar een net zo mooi rond horloge maar helaas niet gevonden.
Dus nu dan maar naar de vierkante SE aan het kijken maar dan zou ik graag willen weten of dat display gemakkelijker aan springt.

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 10:52

Bij mij springt hij echt meteen aan. Nooit geen moeite mee.

Afgelopen week voor het eerst met mijn horloge gebeld omdat ik aan het rijden was en op het telefoontje zat te wachten. Zeer verbaasd over het geluid en het verstaanbaar zijn.

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 10:55

Ik heb de Polar Ignite (2) ook en heb dat probleem met draaien niet eigenlijk! Springt altijd aan als ik draai tenzij ik m op DnD heb gezet

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:04

@PSvanLot: fijn! Ik heb hem niet nodig voor bellen of smartphone functies. Maar ik wil toch op zijn minst de tijd snel kunnen zien. Mijn Garmin is overleden, afgelopen week moest ik 2 groepen lesgeven en ik had geen tijd bij me. Tig keer tevergeefs op mijn lege pols gekeken.

@Walkure. Ik vroeg me af of ik nou gewoon een pechmodelletje had of dat het normaal is bij de Ignite. Dus ook twijfel of ik hem om zal ruilen voor een andere of dat dat geen zin zou hebben. Vind het echt zo'n mooi ding namelijk. Maar ik heb als een malle met mijn pols geschud en het ding gaat soms wel maar meestal niet aan. Toen ben ik gaan zoeken naar ervaringen van andere mensen en daar vond ik toch ook mensen met hetzelfde probleem. Twijfeltwijfel....

Ik heb heel internet al afgestruind naar een zelfde soort rond model. De Withing is ook erg mooi, heeft zelfs een ECG functie. Maar de polsband gaat maar tot 18 cm, en mijn pols is 20 cm.
Een Galaxy gaat hem niet worden. Die hebben wel ronde, maar ik lees dat het niet goed aansluit op een Iphone.
Vivomove ook naar gekeken. Weet niet meer precies wat daarmee was. Polsband te klein of slechte recenties..?
Fossil heeft ook een ronde maar volgens mij ook te kleine polsband. En ik zou graag een doorsnede van rond de 40 mm beeldscherm willen hebben.
Polar Vantage vind ik niet zo mooi, die heeft lelijke knoppen aan de zijkant zitten.

Mijn vriend heeft nu de Iphone 6. Qua design lang niet zo mooi als de Ignite. Sluit wel mooi aan op de Iphone. Maar veel teveel functies voor mij. Ik gebruik het alleen als stappenteller, trappenteller, waarschuwing als ik te lang zit en vooral om de tijd af te lezen. Daarom wil ik liever niet zo'n dure.

Mocht er iemand toch nog een tip hebben die ik over het hoofd heb gezien dan hoor ik het graag :)

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:49

Ik heb hem er ook helemaal niet voor nodig en had het ook niet verwacht te gebruiken. Wilde al afstappen en dacht toen, toch maar eens proberen. Weet eigenlijk ook niet of je ermee weg kunt bellen of alleen gebeld worden.

viphorse

Berichten: 1509
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 07:40

Scum schreef:
Vraag voor degenen met een Apple Watch SE. Gaat het display meteen aan als je je pols een beetje draait?

Ik heb van de week een Polar Ignite besteld. Heel mooi ding. Echter niet always on. Bij het draaien van je pols ook maar soms een reactie. Zelfs bij heel hard draaien van je pols maar in 40% van de gevallen dat het display aan gaat. Alleen als je op het knopje drukte…. Maar dat wil ik niet steeds hoeven te doen. Verder gezocht naar een net zo mooi rond horloge maar helaas niet gevonden.
Dus nu dan maar naar de vierkante SE aan het kijken maar dan zou ik graag willen weten of dat display gemakkelijker aan springt.



Bij mij springt hij ook meteen aan ben er echt nog iedere dag blij mee

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 08:01

Hier springt ie ook altijd mooi op het goede moment aan :j
En als je net lekker ligt en geen zin hebt om je pols te draaien dan kun je ook het scherm aanraken, dan wordt ie ook wakker.
Bellen heb ik er ook nooit mee gedaan, maar leuk te horen dat dat goed werkt!

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 09:05

Bij de ignite had ik ook geen klachten over het aanspringen :n Maar nu heb ik de vantage en dan merk ik wel dat het fijn is dat hij de hele tijd aan staat, zeker tijdens een duurloop bijvoorbeeld.
Het touchscreen mis ik dan weer totaal niet.
Heel persoonlijk dus hoe iedereen het ervaart :D

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 12:12

Ik baal echt ontzettend van die Ignite. Die had toch alles wat ik zocht en een hele mooie prijs. Hij is teruggestuurd. Nu vraag ik me echt af of ik een pech gevalletje had of dat dit normaal is. Ik heb echt tig keer mijn pols gedraaid en in 30% van de gevallen ging het display maar aan. Ook vond ik reviews op youtube waarbij mensen hetzelfde probleem hadden.

Denk toch dat het geen Apple watch kan worden, aangezien ik een Iphone 5 heb en daar kunnen ze niet op aansluiten.

Werkelijk alles afgestruind, en 90% van de horloges valt af omdat de polsband te klein is. Ik heb echt 20 cm omvang :+
Waar ik eerder geroepen heb ik dat ik geen Garmin meer wilde lijkt de Vivoactive 4 de enige optie te zijn. Alleen vind ik hem lang niet zo mooi als bijv. een Venu, Fossil of Ignite. En om dan 300 Euro neer te gaan tellen..... Mijn huidige Garmin is nu echt overleden en ik loop met een oude Garmin van mijn vriend rond zodat ik in ieder geval de tijd kan zien.

Ik zoek dus een design zoals dit:
Afbeelding
Polsomvang minimaal 20 cm en moet kunnen aansluiten op Iphone 5.

Wie o wie heeft de gouden tip?

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 12:32

PSvanLot schreef:
Bij mij springt hij echt meteen aan. Nooit geen moeite mee.

Afgelopen week voor het eerst met mijn horloge gebeld omdat ik aan het rijden was en op het telefoontje zat te wachten. Zeer verbaasd over het geluid en het verstaanbaar zijn.

Bij mij ook!

Na de reactie van Lot gegaan voor een SE inplaats van de 3 series.
Super blij mee, geluid met bellen is prima en je kan ook bellen vanaf je horloge.
Merk dat ik minder op mn telefoon zit nu ik het horloge heb. Echt heel fijn b

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 22:56

Ik zou mijn pols eens moeten meten maar die is heel klein maar toch werkt het meestal wel?

Manny

Berichten: 2320
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 12:27

Ik heb een vraagje over de Garmin misschien is hier iemand die een oplossing heeft.
Als ik ga rijden zet ik op mijn Garmin(Venus) horsemanship aan om de activiteit te tracken. Alleen op het moment dat ik dus op het paard zit blijft hij ook mijn stappen door tellen. Iemand een oplossing om te zorgen dat mijn stappen niet doorlopen als ik op het paard zit?

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 15:48

Ik vind dat juist ideaal :') net of ik veel gelopen heb :+

Opzich geeft dat toch ook niet?

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 15:49

Raar van de Ignite, bij mij springt ie heel snel aan. Of ik nu te paard zit of aan het fietsen ben, dat maakt helemaal niets uit. Ook nu op de bank werkt ie gewoon. Ik krijg zelfs wel eens klachten dat als ik me omdraai in bed als ik slaap dat dan de hele kamer verlicht is :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 22:24

Manny schreef:
Ik heb een vraagje over de Garmin misschien is hier iemand die een oplossing heeft.
Als ik ga rijden zet ik op mijn Garmin(Venus) horsemanship aan om de activiteit te tracken. Alleen op het moment dat ik dus op het paard zit blijft hij ook mijn stappen door tellen. Iemand een oplossing om te zorgen dat mijn stappen niet doorlopen als ik op het paard zit?


Ik denk niet dat het kan nee. Snap je wel want het telt dubbel zo idd.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 22:42

Misschien kunnen jullie me hier advies geven.
Ik ben op zoek naar een leuke smartwatch die ik kan koppelen met Android. Omdat ik deze ook wil gebruiken tijdens de training, wil ik er graag een externe hartslagmeter aan kunnen koppelen, zodat ik de hartslag van mn paard kan zien.

Wil er zo rond de 200 euro aan uitgeven. Hoger mag wel, maar dan moet het wel echt wat toevoegen.
Wie heeft een tip?

Lisa_22
Berichten: 340
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 22:45

Volgens mij heeft Polar speciale hartslagmeters voor paarden, die kan je gewoon koppelen met een van de goedkopere modellen (polar unite, ignite, ignite 2)

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 22:46

De hartslagmeter voor de paarden heb ik al :) Weet alleen niet of die aan elke watch gekoppeld kan. Volgens mij is het een Garmin, maar vind een Garmin horloge zo duur gelijk...

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 01:00

Garmin is wel erg goed. Maar polar moet ook voldoen denk ik.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 08:45

Ik hoor net van mijn man dat de hartslagmeter die we al hebben werkt met ANT+ dus dan vallen de Polar al af denk ik. Ben dan toch maar voor Garmin aan het kijken :+

Thanks voor de adviezen zover!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 16:02

Ik weet alleen niet hoe die koppelt met externe hartslagmeters van paard. Hij koppelt wel met hartslagmeters in bepaalde modellen maar paardrijden zit er niet standaard als sport op.