Smartwatch

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 02:16

Thanks voor de tips.
Ik deed al wisselend dragen, strakker - los. Regelmatig af snachts. Af doen met handen wassen. Na het sporten afspoelen, drogen en weer om. Dus ga nog even op zoek naar een ander bandje. Al zit er geen uitslag op plaats van de bandjes, alleen bij het klok gedeelte

Lisa_22
Berichten: 340
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:58

Ik heb er helaas ook last van, alleen dan alleen op de plek van het bandje. Mocht iemand nog tips hebben voor een ander bandje die op het Polar systeem voor de 20 mm past zijn die welkom! Polar zelf heeft alleen Nylon, geweven (helemaal roze :') ) of leer voor de 22 mm…

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:07

idylle schreef:
Zijn er hier mensen die me van advies kunnen voorzien? Ik ben opzoek naar een nieuw horloge (of 2ehands) ik wil dat hij de volgende dingen kan.
-bellen
- berichten/meldingen ontvangen
- appjes beantwoorden
- foto's in appjes afbeelden
- stappen tellen
- hartslag meten
- slaap bijhouden
- eigen achtergrond kunnen gebruiken (bv foto ofzo)
- met een uurtje weer opgeladen.


Ik heb een Samsung Galaxy Watch Active2 en die voldoet aan jouw eisen. Alleen eigen achtergrond weet ik niet zeker of dat mogelijk is.

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:55

x_Jeanine_x schreef:
Thanks voor de tips.
Ik deed al wisselend dragen, strakker - los. Regelmatig af snachts. Af doen met handen wassen. Na het sporten afspoelen, drogen en weer om. Dus ga nog even op zoek naar een ander bandje. Al zit er geen uitslag op plaats van de bandjes, alleen bij het klok gedeelte

Heb je dan geen allergie voor het metaal?

Een laag doorzichtige nagellak doen om je huid te beschermen. Maar of de sensors daar tegen kunnen

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 14:04

VWestra schreef:
x_Jeanine_x schreef:
Thanks voor de tips.
Ik deed al wisselend dragen, strakker - los. Regelmatig af snachts. Af doen met handen wassen. Na het sporten afspoelen, drogen en weer om. Dus ga nog even op zoek naar een ander bandje. Al zit er geen uitslag op plaats van de bandjes, alleen bij het klok gedeelte

Heb je dan geen allergie voor het metaal?

Een laag doorzichtige nagellak doen om je huid te beschermen. Maar of de sensors daar tegen kunnen



Ik ga vanmiddag naar de huisarts. En heb geen metaal aan de onderzijde... waar de plek zit, bij de CE/ cijfers kant.
Afbeelding

Wel bekend met eczeem klachten, uit allergie testen is nooit wat uitgekomen.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 19:06

Ik had daar ook altijd echt veel last van, maar sinds ik een Milanese bandje heb echt helemaal niet meer. Die gaat vanzelf wat losser en het blijft niet nat zweten zeg maar. Ik had echt onwijze rode plekken iedere keer (ook wel echt een gevoelig huidje O:) )

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 20:12

Ghostattack schreef:
idylle schreef:
Zijn er hier mensen die me van advies kunnen voorzien? Ik ben opzoek naar een nieuw horloge (of 2ehands) ik wil dat hij de volgende dingen kan.
-bellen
- berichten/meldingen ontvangen
- appjes beantwoorden
- foto's in appjes afbeelden
- stappen tellen
- hartslag meten
- slaap bijhouden
- eigen achtergrond kunnen gebruiken (bv foto ofzo)
- met een uurtje weer opgeladen.


Ik heb een Samsung Galaxy Watch Active2 en die voldoet aan jouw eisen. Alleen eigen achtergrond weet ik niet zeker of dat mogelijk is.


Die had ik idd ook al gevonden! Hartstikke bedankt voor je tip.

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 08:31

Iemand nog andere tips?

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:12

idylle schreef:
Zijn er hier mensen die me van advies kunnen voorzien? Ik ben opzoek naar een nieuw horloge (of 2ehands) ik wil dat hij de volgende dingen kan.
-bellen
- berichten/meldingen ontvangen
- appjes beantwoorden
- foto's in appjes afbeelden
- stappen tellen
- hartslag meten
- slaap bijhouden
- eigen achtergrond kunnen gebruiken (bv foto ofzo)
- met een uurtje weer opgeladen.


Ik heb nu sinds een tijdje de Samsung galaxy active 2 en die voldoet aan alles. Moet hem wel elke dag opladen maar is met een uurtje weer vol :)

Of je een eigen foto als achtergrond kunt doen weet ik niet trouwens, ik heb gewoon een standaard wijzerplaat. Maar ik zal eens kijken of dat kan!

EDIT: het kan!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:48

idylle schreef:
Iemand nog andere tips?


Apple Watch 6 of 7

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:57

idylle schreef:
Iemand nog andere tips?


Ik heb de galaxy watch 4. Kan alles wat je beschrijft en bevalt mij heel goed.

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:00

Wie kan mij in jip en Janneke taal vertellen wat het verschil is tussen de Samsung Galaxy watch active 2 en 4?

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:27

Grootste verschil is het doel van het horloge.

De Active 2 is een sporthorloge. Die is iets lichter, dunner en iets kleiner verkrijgbaar dan de gewone watch. Daarnaast trackt die op meerdere manieren (met gps, Galileo en Ant+) bewegingen en afstanden, waardoor de metingen die je sportief gezien doet wat nauwkeuriger gemeten worden. De watch doet dat alleen op GPS.

De resolutie (scherpte van het beeld zeg maar) van de watch 4 is beter en die is nu uitgerust met een bloedzuurstofmeter. Daarnaast heeft hij een iets grotere batterij, waardoor hij dus langer mee zou moeten kunnen gaan en veel meer geheugen/opslagruimte: 16 GB tov 4 GB. Geen idee wat je met zoveel ruimte op een smartwatch wil, maar ik gebruik 'm dan ook vooral als sporthorloge.

Op onderstaande website kun je het mooi vergelijken, daar zie je (vooral onderaan) dat de belangrijkste verschillen eigenlijk zitten in het trainen/coachen/bijhouden van bepaalde gezondheidsgegevens en gesproken feedback tijdens trainingen bij de Active, dat heeft de galaxy 4 allemaal niet omdat dat echt een smartwatch is.

https://versus.com/nl/samsung-galaxy-wa ... steel-44mm

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:36

Dat is een vergelijking met de classic variant, je hebt ook de "gewone" watch 4. Die houdt juist enorm veel gezondheidsgegevens bij, juist die dingen die jij noemt. De watch 4 is zowel een smartwatch alsook een sporthorloge. Ik denk dat het grootste verschil vooral is dat de watch 4 de opvolger is van de active 2. Er komt geen active 3 en de 2 is op verschillende plekken ook al niet meer verkrijgbaar.

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 21:43

Dus de watch 4 en classic 4 zijn ook weer verschillende?

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 22:29

Ja, als je op google zoekt zie je gelijk het verschil in iig hoe ze er uit zien.

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 08:22

Sourire schreef:
Dat is een vergelijking met de classic variant, je hebt ook de "gewone" watch 4. Die houdt juist enorm veel gezondheidsgegevens bij, juist die dingen die jij noemt. De watch 4 is zowel een smartwatch alsook een sporthorloge. Ik denk dat het grootste verschil vooral is dat de watch 4 de opvolger is van de active 2. Er komt geen active 3 en de 2 is op verschillende plekken ook al niet meer verkrijgbaar.


Nouja, de website is niet gek ingewikkeld. Hier heb je 'm met de gewone versie.

https://versus.com/nl/samsung-galaxy-wa ... steel-44mm

Veel verschil zit er dan niet tussen, dat horloge is ongeveer net zo groot/zwaar, maar de manier van tracken en het stukje coaching wat je met de active hebt, heb je hierbij niet standaard. Het coachen en bijhouden van gezondheidsgegevens kun je er vast op krijgen met een app, dat weet ik niet, maar er werd gevraagd om de verschillen.

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 09:48

Super bedankt voor jullie antwoorden. Voor mij is coachen niet belangrijk en allerlei tracks ook niet echt. Ik heb m puur nodig zodat ik m'n telefoon niet steeds bij en hoef te hebben :+ voornaamste wat ik erop wil is kunnen bellen zonder telefoon, dus microfoon een luidsprekertje. App zelf kunnen beantwoorden dus zelf tekst kunnen schrijven. En stappen teller. En foto's kunnen bekijken vanuit Whatsapp

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 10:39

Met de 4 kan je wel bellen maar je telefoon moet wel in de buurt zijn en met bluetooth verbonden. Volgens mij geldt dat op dit moment nog vior alle smartwatches, maar dat weet ik niet 100% zeker. Geldt ook voor appen en andere meldingen.

Amado7

Berichten: 10731
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 15:16

Ik heb inmiddels een garmin gekocht :) Helemaal blij er mee! Helaas wel met siliconen bandje die nu al iets gaat stinken. Was mezelf trouwens elke dag :+ Heb hem nu gewoon met water gewassen omdat ik met zeep niet goed durf. Hoe wassen jullie hem?

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:25

Waarvan stinkt je bandje dan?

Ik was hem gewoon met water. Heb mijn horloge al ruim een jaar en bandje stinkt niet. Heb hem om met sporten en met paardrijden. Niet tijdens het slapen.

Amado7

Berichten: 10731
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:55

Geen idee waarvan. Heb hem wel dag en nacht om tot nu toe. Dus elke dag wel f met wassen of douchen af maar voor de rest constant om.

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 23:03

Ik bedenk me net... heb ook weleens het bandje met beetje afwasmiddel schoongemaakt. En dan niet het horloge zelf raken!!!

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 23:15

Ik heb ook wel dat mijn huid vooral ruikt van t natte bandje na t douchen. Ik heb m dus meestal af tijdens douchen en anders goed droog maken
Siliconen bandjes en mijn huid zijn geen vrienden als t op water aankomt.. hahaha

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 23:39

Mijne gaat uit tijdens in bad gaan maar als ik op zondag op het werk de afwas doe blijft hij aan. Hij is erna ook echt goed schoon haha.