Strato website op ander domein zetten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Strato website op ander domein zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 17:48

Oke, de titel is niet erg duidelijk... Ik ga het proberen uit te leggen, want ik ben er niet zo goed in..

Ik had een domein: www.aaa.nl. Hier heb ik een begin van een website op gebouwd. Nu ga ik een bedrijf starten, maar dat heet bbb. Dus ik heb bij strato het domein www.bbb.nl bijgekocht. Dat ging goed. Nu wilde ik daar op gaan bouwen, maar dat lukte me niet, omdat ik wordpress gebruikte voor aaa.nl.

Nu is het me gelukt om het zo te krijgen dat wanneer je naar www.bbb.nl gaat, je doorgelinkt wordt naar www.aaa.nl. Dat scheelde mij een hoop bouwen. Maar het contactformulier stuurt dus mails met domeinnaam info@aaa.nl. Onhandig en onduidelijke voor de toekomstige klant.

Hoe krijg ik het goed dat ik op www.bbb.nl gewoon kan gaan bouwen? Desnoods helemaal opnieuw. Maar dat lukt niet zo goed omdat www.aaa.nl dus aan mijn wordpress gekoppeld is. als ik dat probeer om te zetten kom ik op beide domeinen alleen op een site die zegt dat het domein gekocht is bij strato. Top, maar hoe kom ik dan weer op die pagina waarmee ik de website kan bouwen/bewerken?
Heb de SSL toegewezen aan het goede domein, en de wordpress forward daar ook op staan, zoals eerder op de oude site. maar ik krijg dan niet het dashboard waarin in dingen kan bewerken. Welke instelling zie ik over het hoofd?

Ik hoop dat het zo een beetje okay is uitgelegd. Het bouwen wil nog wel, maar dit begrijp ik dus niet helaas :P .

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 17:52

Kan Strato je hier niet mee helpen? Ik weet niet hoe servicegericht die zijn.

Mijn host maakt bij het aanvragen van een nieuw domein eerst een tijdelijke URL aan totdat mijn domein live is, en ik heb het wel eens gehad dat de inhoud van de tijdelijke site niet automatisch omgezet werd naar het echte domein. Toen heeft mijn host dit opgelost zodat alles goed stond

eilleen333

Re: Strato website op ander domein zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 18:34

Ik kan niet echt vinden hoe ik contact krijg met strato.

Maar het is gelukt. Ondanks dat ik alle forwards had verwijderd bleef ik naar aaa.nl gestuurd worden als ik naar bbb.nl wilde. en dat is voor een klant gewoon verwarrend als er ineens een andere domeinnaam bovenin staat. Dus ik heb aaa.nl geforward naar bbb.nl en nu werkt het wel.
Ben datgene wat ik had wel kwijt, maar alles moest toch opnieuw. Iets met een schone lei :P .

Ooit ga ik er werk van maken, maar voor nu moet het maar even zo, tot we omzet gaan draaien en iemand kunnen inhuren die mij hiermee kan helpen, haha!

Nou, een vrij zinloos topic, sorry bokt! Wat mij betreft kan het verwijderd worden.