Welke Vaatwasser is een aanrader?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Welke Vaatwasser is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 22:43

Op de laatste dag van het jaar heeft mijn vaatwasser het begeven. Iets met een warmte-pomp ding wat kapot is.
Mijn zoon krijgt dat ding er niet uit, monteur laten komen wordt te duur, alleen het onderdeel kost al €100. Dit is ook bevestigd door de witgoedman waar ik normaal altijd dit soort dingen mee regel, moeilijk bereikbaar onderdeel dus vee arbeidsloon.

De oude was een Siemens van bijna 8 jaar oud, dat valt me van dit merk nog al tegen. Toen ik hem kocht ben ik expres niet voor een budgetmerk gegaan. Betaalde liever een paar honderd euro meer voor goede kwaliteit.
Helaas heeft dat niet veel geluk gebracht.

Nu kijk ik dus naar een machine tussen 300 en 400 euro.
Maar dan, wat is dan een goede keuze. Witgoedman kwam met Beko, mij redelijk onbekend.

Heeft iemand daar ervaring mee? Of een ander goed idee?

Van de Inventum rond €300 vind ik de rekken wat gammel en kan je de bordenrekken niet inklappen.

corinec

Re: Welke Vaatwasser is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 22:49

Wij hebben een Inventum. Na een paar maanden kon de elektronica geheel vervangen worden. Echt geen aanrader.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 22:54

Mijn ouders hebben eens een Candy gehad die is bijna 10 jaar meegegaan :oo

Daarna nog een Zanussi die naar mijn zusje is gegaan toen m'n ouders een nieuwe keuken kregen. Ik denk dat die het 5 jaar heeft gedaan.

Nu hebben ze een Whirlpool die bij de keuken kwam nu 4 jaar geleden ongeveer denk ik?
In ieder geval werkt deze naar behoren... Ander Whirlpool onderdeeltje ging kapot en werd gewoon kosteloos gerepareerd, kwam binnen een paar dagen een monteur voor (betrof een lampje in de afzuigkap, dus niet echt iets dringends). Dus in ieder geval goede service ervaring hier, al viel dat misschien vooral onder de garantie van de keuken...

Toevallig ben ik wel afgelopen zaterdag bij een keukencentrum geweest en die legde even het een en ander uit over hoe zij omgaan met budgetten voor keukens en dat ze wel vaker een goedkoop merk vaatwasser aanprijzen ten koste van het uiterlijk van de keuken, omdat deze net zo goed 10 jaar mee kunnen gaan en een Miele ook met 2 jaar kapot kan zijn. En je daar toch al snel een paar honderd euro op kan besparen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 23:24

Precies om die reden wil ik geen duur apparaat meer, daar komt bij dat over een jaar of 5 alleen woon en dan een vaatwasser niet echt meer nodig is.

Het gaat mij om een vrijstaande machine.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 23:25

tiwi1969 schreef:
Precies om die reden wil ik geen duur apparaat meer, daar komt bij dat over een jaar of 5 alleen woon en dan een vaatwasser niet echt meer nodig is.

Het gaat mij om een vrijstaande machine.

Ik woon alleen...

En als je fulltime werkt en daarnaast nog iets van een leven wilt hebben... Geloof me... dan wil je een vaatwasser en niet elke dag een kwartier onnodig besteden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 23:30

Voor de prijs van een Miele heb je bijna twee Beko’s . Merk komt er door diverse onderzoeken als gunstig uit qua prijs/kwaliteit vergelijking. Volgens mij worden ze bij veel bedrijven verkocht dus bestellen en 2 of 3 januari thuis.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 23:33

Ik heb eentje van Bosch, iets van 400,-. Weet niet meer precies welke maar heel prima ding.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 23:35

Dat is ook wel belangrijk, ben nu al klaar met de handafwas.... kon in volle vracht uit de vaatwasser uitpakken en op de hand afwassen.

Ik ken het merk niet dus hoop wat ervaringen te krijgen en dat niet zoals in een review: heb hem een week en ik ben er blij mee.

Bosch is hetzelfde als Siemens, die wil ik deze keer dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 23:35

Hier een Beko die inmiddels al 6 jaar meegaat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 23:39

Beko werd mij als wasmachine ook aangeraden... Alleen was er toen een grotere LG in de aanbieding dus heb ik die gekocht. Maar inderdaad met het verhaal dat de Beko veel wordt gebruikt in de industrie.
De wasmachines in wasserettes en vaatwassers bijvoorbeeld op kantoren.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 23:40

Neem in elk geval niet 1 met zo'n besteklaatje bovenin, wat een gedoe om al je bestek daar in te moeten leggen.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 00:28

Al 10 jaar een bosch, die erg intensief gebruikt wordt, heel tevreden over. Nooit problemen mee gehad.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 00:32

Ik lees mee, die van ons is een bijna antieke miele en gaat met de verhuizing ook vervangen worden.
zonnebloem18 schreef:
Neem in elk geval niet 1 met zo'n besteklaatje bovenin, wat een gedoe om al je bestek daar in te moeten leggen.

Mijn man wil juist niet anders, met een bakje word de helft niet schoon enzo :')

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 00:37

Azmay schreef:
zonnebloem18 schreef:

Mijn man wil juist niet anders, met een bakje word de helft niet schoon enzo :')

Grappig, misschien ligt het er aan hoe je het in het bakje doet, maar het duurt me veel te lang om al het bestek netjes in de lade te leggen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 00:49

zonnebloem18 schreef:

Die mijn witgoedman liet zien had inderdaad zo’n la, maar ook een gewoon mandje voor het bestek. Dubbelop dus dan zou ik kunnen kiezen of ze allebei gebruiken.

Fijn om een goede ervaring te lezen met een Beko machine.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 01:46

Ik heb een Beko wasmachine, Beko droger en Beko koelvries. Alles werkt al zeker 6 jaar zonder problemen.
Ik kreeg de eerste twee van mijn ouders. Ik kreeg een wasmachine voor Miele budget, maar kon voor dat geld van Beko beide aanschaffen.

Ik zou eerder Beko aanraken dan merken als Indesit, maar dat is persoonlijk.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 02:05

Azmay schreef:
Ik lees mee, die van ons is een bijna antieke miele en gaat met de verhuizing ook vervangen worden.
zonnebloem18 schreef:

Ik ook niet. Echt die la is goud waard. En je wordt er echt wel handig in de messen ed er snel in te leggen. Bij ons heeft alles ook een vaste plek. Messen aan 1 kant achterin, vorken voorin en ertussen de lepels. De hele andere kant van de lade ligt al het melamine spul, spatels ed. en de theelepeltjes. Veel handiger ook met het eruit halen.
Wij hebben een Bosch overigens. Die nu ook alweer een jaar of 5 oud is. Imo prima merk.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 02:07

Wij hebben een Bosch en ben daar heel tevreden over :) hadden hiervoor een andere. Wel 2e hands maar die kon na een half jaar naar de stort. Wel merk weet ik zo snel even niet meer.
Die had idd ook een bestekla maar ben blij dat we nu weer gewoon zo'n bakje hebben. Geen la meer voor ons :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 02:17

Wij hebben hier een Pelgrim staan, die was wel €700,- maar daar erg tevreden over. Zonder bestekla, maar bovenlade in hoogte verstelbaar dus kunnen evt. ook pannen in als het nodig is. Maakt super schoon, alleen kruidenpoeders moeten we goed vooraf afspoelen anders hebben we kunst op ons glaswerk :+

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 02:58

Ik heb een Wirlpool sense, energie zuinig. NIET nemen.Wat en K.U.T ding. wast alleen af met vloeibare spul,blokjes poeder lost niet op0Bovendien moet ik alles afwassen voor ik het er in zet anders komt het er terug vuil uit.
Dus meestal was ik met de hand af.Hij is nog vrij nieuw,maar ik ben instaat een nieuwe te kopen.Maar dat is nog een discussie puntje tussen mij en mijn man.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 03:37

Hier simpel Siemens afwasmachine en die is niet stuk te krijgen. En hoe vuil ik mijn afwas er in zet het komt er steeds schoon uit. Ik denk dat jij gewoon pech hebt gehad met je afwasmachine.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 03:41

Wij zijn heel tevreden van AEG, goed schoon, energiezuinig en verbruikt weinig water.
Was ook de enige machine met een 30 minuten programma op 60 graden.

Hier in de inbouwkeuken een Etna, die zat er al in, wat een onding.
Heel lang programma op de ecostand, en dan wordt de vaat nog niet echt schoon.

Als die kapot gaat dan wil ik meteen weer een AEG.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 04:05

Wij hebben een AEG vaatwasser en deze wordt dagelijks en soms 2x daags gebruikt, inmiddels 13 jaar oud en nog nooit iets mee gehad.

Onze AEG wasmachine wel na 13jaar vervangen, werd ook intensief gebruikt. Ook weer een AEG voor terug gekocht

link2thepast

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 09:32

De Siemens hier gaf ook na een aantal jaren een storing. ( kortsluiting ) De reparatie is door Siemens ( BSH groep ) uitgevoerd buiten de garantie, maar met een coulance regeling, omdat je mag verwachten dat ze bij normaal gebruik langer mee gaan. Printplaat en kabels/voeding vervangen..........

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 10:52

Ik moet ook een nieuwe binnenkort. Ik heb een Siemens maar deze is 13 jaar oud en ik verwacht niet dat hij nog jaren meegaat. Ik denk aan een Etna of een Aeg.