Kosten verbouwen badkamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Kosten verbouwen badkamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-19 09:19

Ik was gisteren langs een paar badkamerbedrijven, en sloeg eigenlijk steil achterover van de kosten om een badkamer te laten verbouwen. Die bedrijven gaven aan dat het zelfs voor een kleine ruimte wel 6 à 7000 euro gaat kosten. En dan heb ik het nog niet over de materialen %)
Klopt dit een beetje of proberen ze mij een poot uit te draaien?

Ik heb al wel een klus op Werkspot gezet, maar mogelijk zijn er Bokkers met recente ervaring.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 09:24

Wij hebben onze mini badkamer net gerenoveerd (alles behalve het plafond zelf) en alles zelf gedaan.
Ik schat onze kosten ook wel zo rond de 5000 euro aan materialen (we hebben een paar luxere en dus duurdere dingen gekozen) als het al niet meer is. :=

Als je het laat doen zal een je wel veel duurder uitkomen gezien werkuren flink doortikken.

Fitzroy

Re: Kosten verbouwen badkamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-19 09:27

Ja, ik kwam dus ook op 12.000 in totaal. Dat vond ik nogal duur voor een inloopdouche, een badkamermeubel, nieuwe tegels en als enige luxe een sunshower.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 09:28

Als je het laat doen, kom je idd op ongeveer zo’n bedrag uit..
Als je zelf de oude badkamer sloopt, scheelt je dat waarschijnlijk alweer.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 09:33

Ik volg even. Wij zouden ook onze badkamer gedaan hebben maar zijn ook verbaasd over de prijzen. Of mensen die komen opnemen maar vervolgens nooit een prijs sturen. Ons bad lekt dus wij willen het bad er uit en een douche er in niet moeilijk echr super simpel. Komen prijzen van 3500 voorbij. :$ of het kan bij bedrijven pas eind 2020 ja dan is alles al verrot van het lekken... Wij zijn zelf wel handig dus gaan het misschien toch maar zelf doen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-19 09:37

Ik ben zelf helemaal niet handig, maar ik denk dat ik maar heel veel YouTube beschrijvingen moet gaan kijken :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 09:39

Ik was ook zo verbaasd. Ik heb een mini-badkamer van 1.50 x 1.60 die ik wil verbouwen. Nieuwe tegels op de vloer en wand, glazen douchewand plaatsen en wastafel plaatsen. 5000 euro en dan komen de spullen er nog bij. Ik heb hem gevraagd of ik de badkamer dan in goud geleverd kreeg.... serieus.
We hebben nu een klusser gevonden die wel normal bedragen rekent, dus komend jaar ga ik het toch laten verbouwen.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 09:45

Wat je ook kan doen is het zelf slopen van de badkamer. Vervolgens de materialen zelf aanschaffen en dan een installateur bellen voor het leidingwerk. Vaak zijn de kleine zelfstandige installateurs niet de duurste.

Het nadeel van zelf de verbouwing willen doen is dat je natuurlijk wel een bepaalde handigheid moet hebben.

Houd ook rekening dat je dus enkele weken niet kan douchen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 09:45

Bedragen lopen enorm hard op.
In ons vorige huis hebben we ook de badkamer opnieuw gedaan. Onze buurman heeft zelf een tegelhandel en is tegelzetter + mijn man kan ook zelf tegelen.
Wij hadden door onze buurman het geluk dat we alle tegels, lijm, voegsel allemaal voor inkoopsprijs kregen.
Vloerdrain had hij nog liggen evenals een stortdouche. Deze hoefde we zelfs helemaal niet te betalen.

Wat we wel zelf moesten kopen was, inbouw toilet, badkamermeubel, whirlpool, hard glazen deur voor de inloopdouche en de ophanghaakjes voor de wc rolhouder etc.

Wij waren rond de € 2500 kwijt.
Maar onze buurman zei later wel, als je zit incl alle materialen had laten doen we minimaal € 15.000 kwijt waren geweest.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 09:52

Wij hebben het meeste ook al doende geleerd, zoals het tegelen van vloer en muren.

Maar het blijft een dure grap...

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 09:52

Ik volg even. Wij willen onze badkamer ook vernieuwen aankomend jaar.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 09:55

Tja een badkamer kan zo gek duur worden als jij zelf wilt. Een sunshower is ookal gauw een wat duurder iets.

Ikzelf ben best handig dus mijn badkamer van 2 bij 2 zal ongeveer alsnog op 3000 aan materialen komen. En dan heb ik de badkuip en wanden voor de badkuip voor niks.

Wat ik nu momenteel doe is als ik iets zie voor een redelijk prijs zoals tegels alvast kopen en in de opslag leggen. Mijn ouders hebben wat ruimte in hun schuur over. Dus lekker op koopjes jacht!

Mijn plan is aankomende zomer de hut te verbouwen. Nu heb ik al een bad en wanden voor niks. Tegels ga ik van de week naar kijken.

Slopen en tegels zetten wil ikzelf proberen en mocht het nodig zijn kan mijn vader nog helpen. Scheelt ook ontzettend in de kosten.

colette40

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 10:19

Wij hebben onze badkamer in april laten doen.
Is helemaal gestript en omgegooid.
De aannemer was meer dan de kosten van het materiaal,wij hebben een regendouche handdouche hoge smalle kast radiator dubbelmeubel en hangtoilet
Hele grote tegels op de vloer en liggende tegels op de wand.
15.500 euro

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 10:22

Onze luxe badkamer van 2x3 kostte ons 20k als we het lieten doen. Mijn man heeft alles zelf gedaan en hebben zo zeker 9k uitgespaard.
Dus prijs zou zo best kunnen kloppen (al kan je vaak wel flink afdingen bij badkamers, net als bij keukens)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 10:30

Ppfff wat een bedragen, ik ben ook aan het sparen voor de badkamer, hoewel we hier geen tien jaar meer willen wonen is de badkamer wel echt op en stuk dus zal het vast ook wat meer waarde aan het huis van geven maar het is dan ook wel extra pijnlijk hoeveel het kost. Eerlijk gezegd durf ik het zelf niet aan de badkamer te doen, terwijl we de rest van het huis wel verbouwd hebben met wat hulp. Maar het leidingwerk, electriciteit, het zijn gips wanden dus het kan zomaar zijn dat de slaapkamer muur eruit gaat als we tegels los willen krijgen.

Daarbij lijkt het me best lastig een betrouwbaar iemand te vinden, wij wouden de buitenkant van het huis laten schilderen, maar er kwam er een steeds niet opdagen waardoor ik weer opzoek kon naar een ander bedrijf.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 10:43

Een badkamer verbouwen is inderdaad gruwelijk duur. Een tip mbt de wastafelkast; als je er eentje kwijt kan op pootjes en een beetje handig bent, dan kun je ook een normaal kastje nemen en daar een losse wasbak boven op zetten. Hoef je alleen een gat te maken voor de afvoer en bij de bovenste lade de achterkant deels open werken.

Normale kastjes kun je in veel leuker kleuren en afmetingen vinden en zijn vaak ook nog een stuk goedkoper.

Ook kun je een losse plank nemen waar je de wastafel op plaatst. Onder de plank wat ruimte voor de afvoer reserveren en dan daar een gewoon kastje onder zetten.

Tip mbt de hoogte: Standaard voor een wastafel is 90 cm, maar als je 170 of groter bent, zul je een wastafelhoogte van 95cm meer waarderen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 10:47

We hebben dit voorjaar de badkamer en apart toilet volledig laten vernieuwen, 14.000 en alleen ligbad, glazen spatwand, tegels, toiletpot, wastafel met meubel, kranen, tegels enz. Alle aansluitingen bleven op dezelfde plek, was nog een crime om een verbouwer te vinden . Sommige echt goede klusbedrijven waren al een jaar volgeboekt en toch een gevonden . Materiaal en werk is ong. 50/50.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 10:50

Same here:
Badkamer van nog geen 6m2.
Gaat er volledig uit (doen we zelf, dat scheelt gewoon zo'n 600,-) en dan alles weer laten afwerken/verleggen/ infrezen, betegelen, nieuw plafond, verbeterde afzuiging en alles installeren.
Drie man langs gehad:
nr 1 kwam nooit met een prijsopgave. Prima: :evaw:
Nummer 2 rekende ter plekke €7000,-
Nummer 3 stuurde een mail met een offerte en rekende €6000,-
(Wij kopen idd wel alles zelf, net als hierboven gezegd werd: voordeeltjes zoeken en vast inslaan. De planning is dat dat op max 3000,- gaat komen).

M.a.w.: :j duur grapje.
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 27-12-19 10:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 10:51

Wij hebben onze badkamer ook aangepakt. Mijn vriend kan veel zelf. Dus slopen, muren eruit. Muur en deur op nieuwe plek. Gehele skeket van bad en douche gemaakt. Badmeubel zelf gemaakt, vloerverwarming, radiator, douche, bad en waterleidingen zelf geplaats. Enige kosten waren dus aanschaf materiaal, aanschaf tegels en tegels laten zetten. En ook wij waren alsnog zo'n 8.000 kwijt. Het is een dure grap helaas. Maar zo'n badkamer kan wel 20 jaar mee.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 10:54

Hier waren we rond de 6000€ kwijt voor een badkamertje van ongeveer 2x3.
We hebben het wel door een bekende laten doen en daarom scheelde dat wel in arbeidsuren.
We hebben niets bijzonders erin aan materiaal waren wij ongeveer 3800€ kwijt(dus dan heb ik het over alles nieuw maar zonder voegsel,lijm ect)
Wel kwamen we voor een aantal verrassingen te staan en dat was bijv een rioolpijp die onder het bad doorliep en er kwam geen bad voor terug.
En ik had de indeling zo gedaan dat er niet veel gevreesd en gehakt moest worden maar die vlieger ging dus niet op.
Maar heb wel gemerkt dat je het zo gek kan maken als je zelf wilt.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 10:55

Jeetje, wat een prijzen komen hier voorbij. Onze badkamer moet nodig gedaan worden (ieniemini exemplaar) en is door de vorige bewoner laten doen door een bedrijf. Ik weet niet wat voor bedrijf, maar het ziet er niet uit en door de slechte afwerking schimmelt het enorm, wat je er ook aan doet. Bouwkundig rapport gaf het al aan, dat het erg slecht gesteld was. Dat wordt dus nog even doorbijten en doorsparen... We weten nog niet wat wijsheid is, want de prijzen zijn exorbitant hoog bij de verschillende bedrijven en de geleverde kwaliteit van de huidige uitvoering maakt dat we onze twijfels hebben of andere bedrijven wel beter werk leveren. Ook hebben we iets te vaak naar programma's als Radar, Kassa en Mr. Frank Visser gekeken, waardoor we nogal achterdochtig zijn geworden. :o

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 11:38

Mijn badkamer was alles in totaal +/-10.000. Ruimte: 2 op 7m.

Bevat:

- 1 inloopdouche van 2m op 1.20m met 3 douchekoppen
- 1 ligbad
- 1 hangtoilet
- 1 badkamermeubel met spiegelkast en 2 lavabo’s
- 1 verwarmingstoestel
- 1 raam
- wandtegels
- vloertegels
- verf

(Nieuw aangebouwd)

Hebben alles zelf gedaan en gezet dus van het eerste vijsje tot het laatste tegeltje :)

Alles kwam van Sack Zelfbouw en tegels van Impermo.

En als ik eerlijk mag zijn: het is er eentje die zo de boekjes in kan <3

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:03

Wij zijn net klaar met onze badkamer. Hadden een lekkage waardoor er een tussenmuur vervangen moest worden.
Verder nieuw raam, bad, wastafelmeubel, toilet, inloopdouche. Kosten €15000. Zelf het sloopwerk gedaan..
Beetje met low budget spul gewerkt, oa tegels van <€20m2, badkamermeubel <€500, wel fatsoenlijk spul maar niet het duurste van het duurste.
Hebben het laten doen door klusjesman die alles alleen heeft gedaan.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:08

Door tijdgebrek hebben wij onze badkamer ook laten doen. Loodgieterwerk door 1 persoon, tegelwerk en hangen van toilet door iemand anders. Tegels, toilet etc hebben we zelf geleverd, materiaal van de loodgieter heeft hij geleverd.

Ik meen dat ik 2000 euro (vaste prijs!) heb betaald voor het (bagger overigens) tegelwerk en de loodgieter weet ik niet meer zo uit mijn hoofd, die was schappelijk en hebben wij per uur betaald (35 zwart). Ik heb zelf het plafond gestuct, dat is geen aanrader ook al zie je er gelukkig niks van :') Regendouches, we hebben er 2, en kranen ophangen, douchewand installeren en wasmeubel installeren incl kraan hebben we ook zelf gedaan. Mechanische ventilatie met timer ook zelf geinstalleerd.

Als je zorgt dat je het materiaal zelf koopt dan kun je de kosten wat beter in de hand houden (marktplaats ook zeker even kijken, en in de Hornbach bij de uitverkoop spullen!), en dan eventueel een vaste prijs of uurprijs afspreken. En handje contantje is soms ook interessant (tenzij bouwdepot, dan heb je een rekening nodig). ;)

Onze badkamer is iets van 1.70 x 2.25. Geen raam.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:11

cinniz123 schreef:
Hier waren we rond de 6000€ kwijt voor een badkamertje van ongeveer 2x3.
We hebben het wel door een bekende laten doen en daarom scheelde dat wel in arbeidsuren.
We hebben niets bijzonders erin aan materiaal waren wij ongeveer 3800€ kwijt(dus dan heb ik het over alles nieuw maar zonder voegsel,lijm ect)
Wel kwamen we voor een aantal verrassingen te staan en dat was bijv een rioolpijp die onder het bad doorliep en er kwam geen bad voor terug.
En ik had de indeling zo gedaan dat er niet veel gevreesd en gehakt moest worden maar die vlieger ging dus niet op.
Maar heb wel gemerkt dat je het zo gek kan maken als je zelf wilt.

Dit is bij ons het verschil geworden,ik vond het de 6000€ meer dan waard,we moeten alleen nog de puntjes op de i zetten.
Handdoekrek,wc rol houder ect.
Voor
Afbeelding
Na
Afbeelding