Overal vliegen in huis midden in de winter!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

welmoedz

Overal vliegen in huis midden in de winter!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 19:30

Wij wonen nu 2 maanden in ons nieuwe huis. Het is een gerenoveerde boederij met kelder. Als het boven de 10 graden is zijn er opeens OVERAL vliegen in huis, we slaan er 20 dood en het lijkt wel of er 40 voor terug komen. Ik snap niet waar ze vanaar komen, we houden het afval goed bij en ik zie nergens maden oid (we zijn erg schoon en het huis is nu in goede staat). Hebben jullie hier ervaring mee? Ik snap echt niet waar ze opeens allemaal vandaan komen. Ramen en deuren staan ook niet open. En nog een vraag hoe kom je ervan af? :')
Laatst bijgewerkt door welmoedz op 19-12-19 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:33

welmoedz schreef:
Wij wonen nu 2 maanden in ons nieuwe huis. Het is een gerenoveerde boederij met kelder. Als het boven de 10 graden is zijn er opeens OVERAL vliegen in huis, we slaan er 20 dood en het lijkt wel of er 40 voor terug komen. Ik snap niet waar ze vanaar komen, we houden het afval goed bij en ik zie nergens maden oid (we zijn erg schoon en het huis is nu in goede staat). Hebben jullie hier ervaring mee? En hoe kom je ervan af? :')

Denk toch dat iemand zijn vrouw in de muur gemetseld heeft voor vertrek..... Meest voor de hand liggende... :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:34

Paardenfan25

Re: Overal vliegen in huis midden in de winter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:37

Die zitten in de muur en komen in de winter bij warmte naar binnen. Hebben wij ook gehad. Voordeel is dat je er in de zomer minder hebt want ze gaan dood. Ik stond ook raar te kijken naar die half spartelende vliegen. Dacht dat ik koolmonoxide in huis had.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 19:38

Paardenfan25 schreef:
Die zitten in de muur en komen in de winter bij warmte naar binnen. Hebben wij ook gehad. Voordeel is dat je er in de zomer minder hebt want ze gaan dood. Ik stond ook raar te kijken naar die half spartelende vliegen. Dacht dat ik koolmonoxide in huis had.

Dan ben ik inderdaad bang dat wij de klustervlieg hebben. Ik word er helemaal gestoord van, wat heb jij eraan gedaan?

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 19:39

Ninx schreef:
welmoedz schreef:
Wij wonen nu 2 maanden in ons nieuwe huis. Het is een gerenoveerde boederij met kelder. Als het boven de 10 graden is zijn er opeens OVERAL vliegen in huis, we slaan er 20 dood en het lijkt wel of er 40 voor terug komen. Ik snap niet waar ze vanaar komen, we houden het afval goed bij en ik zie nergens maden oid (we zijn erg schoon en het huis is nu in goede staat). Hebben jullie hier ervaring mee? En hoe kom je ervan af? :')

Denk toch dat iemand zijn vrouw in de muur gemetseld heeft voor vertrek..... Meest voor de hand liggende... :D

:Y) er heeft wel een wietplantage in het huis gezeten met Polen er in.. Misschien ligt er nog een Pool in de kelder :j

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:41

Eigelijk niets. Blijven stofzuigen. Was na week weg. Jaar erna eigenlijk niet meer gehad. Ze waren bij mij half dood. Misschien even proberen en als het telkens terugkomt toch verdelger om informatie vragen. Wij hebben een jaren 50 boerderij

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:52

welmoedz schreef:
:Y) er heeft wel een wietplantage in het huis gezeten met Polen er in.. Misschien ligt er nog een Pool in de kelder :j

Hihihi :))

marjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:56

Hebben wij ook. Ons huis heeft een zolder waarbij het dak flinke kieren had. Alles al flink geïsoleerd en dicht gemaakt, maar toch ieder jaar veel vliegen op zolder. Is bij ons een vlizotrap zolder, dus wij komen er niet vaak.

Maar als we er komen, liggen er tientallen vliegen die daar overwinteren. Waren er eerst honderden. En er vallen er dan altijd een aantal naar beneden. Als we niet snel genoeg zijn met opruimen, worden ze wakker en hebben we ze in huis.

Ze komen bij jou waarschijnlijk ook overwinteren, dus ergens is iets niet goed dicht waardoor ze naar binnen zijn gekomen. Achterhalen dus waar ze naar binnen komen en dat dichten. Of je er helemaal vanaf komt denk ik niet, maar kan wel fors minder.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 20:17

Hebben wij ook gehad. Zaten in de kruipruimte en kwamen via de meterkast in huis

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 20:18

Hier betekent dat dat er weer ergens een dode muis ligt waar we niet bij kunnen, zijn vaak grote vliegen, heel irritant.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:51

Bij m’n ouders zaten ze op de vliering, alle kiertjes waar ze door konden het huis in dicht gekit en een bus insecten spray op de vliering leeg gespoten, en dat na een paar dagen nog een keer herhaalt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:46

Iedere keer als wij spartelende vliegen hadden lag er ergens een lijk (muis, vogel).

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 16:05

Als je een steenmarter in huis hebt, heb je ook ontzettend veel last van vliegen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 16:20

Heb je ook een elektrisch ventilatiesysteem die uit staat?

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 16:27

Wij hebben ook cluster vliegen gehad. Veel stofzuigen helpt idd. Wat wel zo is dat deze vliegen afkomen op de feronen die de vliegen van dat jaar ervoor achter hebben gelaten. Een speciaal bestrijdingsbedrijf schijnt daartegen wat te hebben.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 18:21

Vaak ligt er ergens een dode muis oid. Vieze dikke zwarte vliegen heb je daarvan.