Dashcam voor in de auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Dashcam voor in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 00:21

Ja, ik wil zo'n ding. Net een "nieuwe" auto gekocht nadat mijn vorige total los is gegaan bij een onvermijdelijk ongeluk door andermans lompe toedoen. Politie gaf aan dat als ik een dashcam had gehad ik had kunnen bewijzen dat ik onschuldig was.. Maar zo'n ding had ik niet, dus ik wil er nu een om zoiets in de toekomst te voorkomen.

Heeft iemand een dashcam? En zo ja, hoe bevalt dat? Wat is de accuduur van zo'n ding etc.? Ik ben een totale leek met die dingen dus zeer benieuwd naar ervaringen :D

Ricie

Re: Dashcam voor in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 01:26

Ik heb ooit geinvesteerd in een blackvue 650, geloof zo uit mn hoofd de s versie. Was een flinke prijs, maar prachtige dashcam. Goede beeldkwaliteit, ook snachts in het donker. Beelden worden bij een aanrijding automatisch vergrendeld zodat ze niet overschreven kunnen worden en hij loopt via de 12v aansluiting van de auto of via je accu ofzo, dus nooit ge emmer met opladen.

Er is zelfs een 2 chanel versie van, dan heb je ook een camera voor achter in de auto. Handig voor als er achter je rare dingen gebeuren of er 1 achterin duikt.

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 02:28

Ik heb er een van de action. Super fijn ding. Prima beeld en niet al te ingewikkeld. Prijs kwaliteit is meer dan goed!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 09:14

Mijn vader heeft een goedkoop model, volgens mij van Kruidvat of Action, maar die zou ik niet aanraden. De kentekens zijn te lastig leesbaar, en het ding heeft moeite met felle zon en in het donker.

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 09:38

8nnemiek schreef:
Mijn vader heeft een goedkoop model, volgens mij van Kruidvat of Action, maar die zou ik niet aanraden. De kentekens zijn te lastig leesbaar, en het ding heeft moeite met felle zon en in het donker.

Bij die van mijn van de action heb ik hier tot nu toe nog geen last van gehad. Daar is het beeld juist mooi scherp van. Alleen met de ruitenwissers aan kan het beeld soms iets wazig worden

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:02

Dan zal die van mijn vader van kruidvat zijn :j
De resolutie was ook maar HD (720p), dat is sowieso te weinig om in te kunnen zoomen op kentekens.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:09

Ik heb er sinds kort ook 1, een Garmin. Fijn ding en prima kwaliteit. Enige ding is dat ik hem rechts in de hoek heb hangen en met regen daar de wissers niet komen, lekker wazig dus _O- dus die moet ik nog even verplaatsen...
Maar ook in het donker zijn de kentekens prima leesbaar.
Accuduur is vaak heel kort (mijne is 30 minuten), dus je moet hem gewoon in de stroom laten. Draadje kun je handig wegwerken zodat je er geen last van hebt!

Eva_vanO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 21:17

Blackvue sowieso. Hebben met voor en achter camera. Hebben hem aangeschaft na een akkefietje waarbij de ander bleef beweren niets fout te hebben gedaan. Ik heb onlangs een ongeval gehad en we waren heel blij met de beelden is namelijk heel duidelijk dat ik niet de schuldige was. Politie was er ook heel blij mee. Gaan namelijk de beelden meenemen in het proces verbaal wat voor de rechter gaat komen.
Het kost even wat maar dan heb je ook wat. Voor blackvue kan je een ander kabeltje kopen welke je aan kan sluiten op je uitleest systeem dan pakt hij stroom van je accu. Hier zit ook een beveiliging op dat je accu niet leeg gaat. Zo is de camera ook aan als de moter niet draait.