Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lissisanne schreef:Ik denk dat mensen nu vaak zoeken naar grote open ruimtes (open plan), dus connectie tussen leefruimtes en keuken. Als ik jouw beschrijving zo lees zou ik jouw zitkamer eerder gebruiken als kantoor, en dan de keuken zo groot maken dat die ook woon/leefruimte zou kunnen zijn (minimaal 40-45 m2). Hangt ook een beetje af van de rest van het huis, en voor hoeveel mensen het geschikt zou moeten zijn. Belangrijkste blijft natuurlijk dat je er zelf blij mee moet zijn, ik zou niet veel geld investeren in een huis waar je binnen een paar jaar weer weg wilt (tenzij het echt in slechte staat is).
DubbelDun schreef:De maat van de 'master' is natuurlijk afhankelijk van de grootte van het bed én of je er een kledingkast in kwijt wilt (en zo ja hoe groot die dan is c.q. moet zijn).
60 cm om langs je bed te lopen (aan beide kanten) vind ik toch wel het minimum en de ruimte vóór de kast mag toch echt wel minimaal een meter zijn.
BartVB schreef:Ander punt; groot en klein zijn bijzonder relatief en subjectief.
Een slaapkamer van 3,75m*2,82 is ruim voor een tussenwoning, klein voor een vrijstaande villa.
Plattegrond zegt denk ik meer dan absolute maten. De masterbedroom ruimer maken waarbij de andere slaapkamer onpraktisch klein wordt is niet heel handig. Alles hangt aan elkaar bij dit soort projecten..
Maar eens met je basisstelling. Groot genoeg is groot genoeg en er is zeker zoiets als 'te groot', op een gegeven moment wordt het onprettig (hoewel dat voor een heel groot deel ook weer afhangt van inrichting). Maar nog belangrijker is het gebruik. Wat groot is voor een stel, is klein voor een gezin met 4 kinderen. 'It depends' dus
of voor volgende bewoners om een tweepersoons bad/jacuzzi te plaatsen.
(aan de kant waar de foto is gemaakt staat de douche)