Fun-da deel 2!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:43

hahaha nou echt wel sureido

Die in Hengelo is idd een stuk leuker met heel wat meer potentie na wat modernisering....en geen gedoe met erf delen

_Nelleke_

Berichten: 8069
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:43

Het kan natuurlijk ook gewoon goed gaan. Het heeft voor en nadelen. Gedeelde smart is ook halve smart dus wat betreft onderhoud etc heb je ook maar de helft van het werk. Ook de prijs is gunstig. Als je zelf geen perfectionist bent die alles op haar eigen manier wil en goed kan communiceren lijkt het me prima.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110851
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:45

Het kan idd goed gaan maar het is wel een risico.
Net als bij samen met een vriendin een paard kopen. Dat gaat in de meeste gevallen fout :=

_Nelleke_

Berichten: 8069
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:47

Vind ik toch iets anders. Hier deel je de rijbak, de stapmolen en de stalgang, niet het paard zelf. Hoe je verder je paard traint en verzorgt moet je zelf weten.

miccamaaike

Berichten: 8687
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:09

Misschien nemen ze wel iets over vruchtgebruik oid op in de koopakte, waardoor je recht heb op t gebruik?

Het stalgebouw, de daadwerkelijke stallen liggen wel op je eigen erf, dat is wel prettig op zich. De hebt te grootste deel van de bak en een stuk weiland, op zich is dat al genoeg om paarden te houden. Maar t moet wel klikken met de buren. Wel heel zuur voor de andere bewoners als je vrienden dan zo vertrekken.

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:37

Het zal nog niet zo 1,2,3 verkocht zijn ondanks alle interesse. Het spul is zo opgezet dat je gewoon ontzettend goed met elkaar moet kunnen opschieten om het werkbaar te houden. Maar ook dezelfde gedachtes hebben wat betreft het onderhoud.

Overigens zit in het stalgebouw maar 1 ingang ( althans; volgens de plattegrond) dus zal de een altijd via het erf van de ander naar binnen moeten. Het gebouw zal daarom dus ook net opgesplitst zijn, maar gewoon 1 geheel. Wat de plattegrond ook al aangeeft.


Voor de mensen die er wel blijven wonen is het ook lastig, want je moet maar even aan de hand van een eerste gesprek zien te concluderen of het met de potentiele koper zal gaan werken ja of nee. Dus die willen waarschijnlijk om die reden dan ook inspraak over wie nu het andere deel mag kopen van hun vrienden.

Kaitlyn

Berichten: 9739
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:44

miccamaaike schreef:
Misschien nemen ze wel iets over vruchtgebruik oid op in de koopakte, waardoor je recht heb op t gebruik?

Het stalgebouw, de daadwerkelijke stallen liggen wel op je eigen erf, dat is wel prettig op zich. De hebt te grootste deel van de bak en een stuk weiland, op zich is dat al genoeg om paarden te houden. Maar t moet wel klikken met de buren. Wel heel zuur voor de andere bewoners als je vrienden dan zo vertrekken.


Die hebben misschien ook wel een goede reden om te verhuizen. Daar hadden ze van tevoren ook over moeten nadenken.

Hoe mooi het er ook uit ziet zou ik er ook niet blij van worden. Wat als de buren dressuurprikkers zijn die er een hekel aan hebben als jij ook wilt springen in de bak? En zelf zou ik een zadelkamer niet op zo'n manier willen delen met buren, dus dan moeten er maar kasten in gaan komen.
Is er genoeg ruimte om voor ieder apart hooi en bodembedekking op te slaan? Als de één maar 2x per dag een plukje hooi geeft en jij zo goed als onbeperkt wilt voeren, in de paddock idem.
Nee ik zou er ook teveel haken en ogen aan vinden zitten.

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:48

Dat was mijn gedachte ook; die hebben na 9 jaar besloten dat het toch niet werkt. Of wilden gewoon iets wat echt van hunzelf is.

ikke

Berichten: 37666
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:23

xxCYNNxx schreef:
Dat was mijn gedachte ook; die hebben na 9 jaar besloten dat het toch niet werkt. Of wilden gewoon iets wat echt van hunzelf is.

Wat niet raar is. In negen jaar kunnen je opvattingen best veranderen.

Ik weet van iemand die best fanatiek wedstrijden reed maar op een gegeven moment daar geen lol meer aan beleefde, tegen een leuke Fjord aan liep en daar nu zielsgelukkig mee is.
Dat heet dan evolutie. Je idee over, delen van, het leven kan veranderen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110851
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 15:13


Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 15:15

Wauw wat mooi! <3

Fitzroy

Berichten: 25181
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 15:18

Wow, die is idd echt gaaf!

Renee1991

Berichten: 5989
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 15:47

Oh zeker mooi! Maar ligt wel pal aan een provinciale weg.

Anomien

Berichten: 7425
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 18:50

Cayenne schreef:
Dit huis heeft echt heel erg veel potentie voor maar 59.500 euro en wat een mooie binnengevel en glas in lood ramen <3
Maar aan de buitengevel en alles te zien moet je wel echt iets van renoveren weten :j
https://www.funda.nl/koop/spijk-gr/huis ... eg-zuid-2/


Nou... die hele kap kun je wel afschrijven.
Vind deze enkel interessant als je voor de grond gaat.

Spijk is zo duur niet. Dit pand is ingestoken op sloop. En meer is ie vast niet waard. Renoveren is echt een bodemloze put en wat oude lijken.

Suzanne F.

Berichten: 49479
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 19:05

Knert schreef:
Cayenne schreef:
Dit huis heeft echt heel erg veel potentie voor maar 59.500 euro en wat een mooie binnengevel en glas in lood ramen <3
Maar aan de buitengevel en alles te zien moet je wel echt iets van renoveren weten :j
https://www.funda.nl/koop/spijk-gr/huis ... eg-zuid-2/


Nou... die hele kap kun je wel afschrijven.
Vind deze enkel interessant als je voor de grond gaat.

Spijk is zo duur niet. Dit pand is ingestoken op sloop. En meer is ie vast niet waard. Renoveren is echt een bodemloze put en wat oude lijken.


Oh als ik toch eens handig was en geld over had! Dit valt echt wel mooi te restaureren hoor. Zitten hele gave details in. Met wat TLC en behoorlijk wat geld kan je hier echt iets gaafs van maken.

Anomien

Berichten: 7425
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:18

Misschien kijk ik er teveel naar vanuit mijn bouwkundige beroep. Maar deze had ik enkel voor de grond gedaan.

Renee1991

Berichten: 5989
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:48

Ben het wel met Knert eens. Werkelijk óveral is lekkage te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:06

Het is wel een monument en beschermd dorpsgezicht. Mag je zoiets dan wel slopen? Er valt weinig eer aan te behalen inderdaad :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110851
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:08

Volgens mij mag je zoiets idd niet zomaar slopen?
Misschien weet Manzano meer te vertellen?

Niobe

Berichten: 7997
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:33


pillow
Berichten: 7860
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:34


xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:35

Gezien het laatste stukje van de tekst lijkt mij idd dat je de woning niet mag slopen, maar moet opknappen.
Gaat heel wat kosten om die weer in ere te herstellen. Maar dan heb je wel weer een gave woning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:40

Dat wel.. maar gaat veel geld in zitten voor dat zo ver is. Als je alleen die dakrand al ziet. Maar wel tof project voor die prijs. Niet zoals laatst die orangerie was het denk met een achterlijke prijs, terwijl daar ook een bak geld nog tegenaan moest..

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:44

Ja bij deze is de prijs een stuk realistischer gezien de staat van het huis. Maar idd; voor je deze weer goed hebt, ben je wel een aantal ton verder.



Wat een mooi plekje die in Nijeholtwolde....die is op steenworpafstand van waar ik woon.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110851
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:50