Veel schoenen kwijt kunnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Veel schoenen kwijt kunnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 13:17

We hebben een schoenenoverschot in huis. Stalschoenen, zomerschoenen, winterschoenen, sportschoenen en dan ben ik nog niet aan de afdeling laarsjes begonnen....
En paar jaar geleden hadden we bedacht dat we ze aan de binnenkant van de deuren wel kwijt kunnen in deze opbergers: https://www.ikea.com/nl/nl/p/trones-sch ... -00397307/
Nou dat werkt dus niet want op de één of andere manier is dat een soort van zwart gat en alles wat erin gaat wordt nooit meer gebruikt en alles wat gebruikt wordt gaat er nooit meer in.
Dus ik ben op zoek naar iets wat in de nis in de hal past. Die is 1.40m lang.
Nu staat er een rekje van 88cm breed en twee hoog dus er moet wel ruimte voor verbetering zijn. We hebben ook een kapstok in de nis hangen dus het kan ook niet super ver omhoog hoewel de kapstok nog wel een stukje hoger moet kunnen.

Hilary

Re: Veel schoenen kwijt kunnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 13:29

Wij hebben in een Lundia kast twee planken schuin gezet (achterkant een gaatje lager dan de voorkant), daar staan onze schoenen op. Er passen 4 paar op een plank (ik denk dat ie 1 meter breed is, maar dat zou ik vanavond even moeten opmeten). Onderaan hebben we een gat open gelaten, zodat wandel- en stalschoenen op de vloer kunnen staan.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 13:29

Heel herkenbaar...., vooral nu in de winter met extra rijlaarzen/jodhpurs/regenlaarzen (keer 3).
Wat al helpt denk ik om zomerschoenen in de winter bijvoorbeeld onderin je kledingkast te zetten en in de zomer de winterschoenen natuurlijk.
Sportschoenen laat ik zelf altijd in de sporttas zitten bijvoorbeeld (dat scheelt ook alweer).
Jodhpurs en rijlaarzen in garage zetten is hier geen optie - dan vriezen mijn tenen er helemaal van af....
Ben een beetje aan het nadenken of dit ook handig zou kunnen zijn:
https://www.lidl-shop.nl/LIVARNO-LIVING ... p100258884

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 13:46

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 13:49

Ik lees even mee. Met 3 gezinsleden die alledrie paardrijden herkenbaar probleem.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 13:51

Katja schreef:
We hebben een schoenenoverschot in huis. Stalschoenen, zomerschoenen, winterschoenen, sportschoenen en dan ben ik nog niet aan de afdeling laarsjes begonnen....
En paar jaar geleden hadden we bedacht dat we ze aan de binnenkant van de deuren wel kwijt kunnen in deze opbergers: https://www.ikea.com/nl/nl/p/trones-sch ... -00397307/
Nou dat werkt dus niet want op de één of andere manier is dat een soort van zwart gat en alles wat erin gaat wordt nooit meer gebruikt en alles wat gebruikt wordt gaat er nooit meer in.
Dus ik ben op zoek naar iets wat in de nis in de hal past. Die is 1.40m lang.
Nu staat er een rekje van 88cm breed en twee hoog dus er moet wel ruimte voor verbetering zijn. We hebben ook een kapstok in de nis hangen dus het kan ook niet super ver omhoog hoewel de kapstok nog wel een stukje hoger moet kunnen.

https://www.ikea.com/nl/nl/p/billy-boek ... -00263850/

Billy. Kun je planken bijhalen en de planken scheefzetten.

Stoomboten van maat 45 passen er ook in.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 14:30

Dat hebben wij dus. Een boekenkast. En nog geen plek genoeg :+

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 14:36

SusanH schreef:

Dan zet je er nog een boekenkast naast :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 14:41

Ieder opbergsysteem wordt een zwart gat wanneer je gewoon te veel hebt. Je zegt dat alles wat erin gaat, nooit meer gebruik wordt. Dat wilt zeggen dat je die dingen niet mist en niet nodig hebt.
Flink uitmesten dus en enkel datgene aanhouden wat je echt zou missen, dan is ieder opbergsysteem handig. Dan hangt het puur van je eigen voorkeur af.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 14:45

eenitraM schreef:
SusanH schreef:

Dan zet je er nog een boekenkast naast :')

Dat kunnen we niet kwijt in de gang. Wij hebben wel echt veel idd. Maar alles wordt gebruikt.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 15:20

Oh herkenbaar probleem ( en nog geen oplossing) paardrijlaarzen, Jodphurs , buitenwerk schoenen, zomer en winterversie van alles , hardloop schoenen, MTB schoenen en dan gewoon nog schoenen, laarsjes, pumps etc .... en dat x3 ....
Dus ik lees mee en ga meedenken. de ikea oplossing hebben wij ook .... werkte niet

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 15:41

Hoeveel paar schoenen moet je er kwijt kunnen?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 15:55

Afbeelding

Ik heb deze in de bijkeuken staan. Zijn er twee. Ook van de ikea maar weet zo even niet hoe die heet. Misschien kun je er iets mee?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 16:33

Gini schreef:
Ieder opbergsysteem wordt een zwart gat wanneer je gewoon te veel hebt. Je zegt dat alles wat erin gaat, nooit meer gebruik wordt. Dat wilt zeggen dat je die dingen niet mist en niet nodig hebt.
Flink uitmesten dus en enkel datgene aanhouden wat je echt zou missen, dan is ieder opbergsysteem handig. Dan hangt het puur van je eigen voorkeur af.
Ik heb hersenletsel opgelopen en dat betekent dat als ik iets niet zie het niet meer bestaat. Dus ik kan het rustig missen en dan een nieuw paar kopen om de andere veel later ergens terug te vinden daarom moet ik een goed systeem hebben om ze op te bergen. Alles wat ik aan schoenen heb draag ik regelmatig of in ieder geval regelmatig in het juiste seizoen.

De rest ga ik later even op reageren maar super blij dat er al zoveel tips zijn.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 16:35

Is een zo ruim mogelijke kast/standaard rek waarbij alles in 1 oogopslag duidelijk is niet het handigst? En dat je dan per plank een bepaald type schoen zet.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 17:12

ik herken het probleem.
bij mij staan de schoenen (of toch een deel ervan) overzichtelijk in een boekenrek.
door de shoe organizers staan er 2 op elkaar waardoor je er dubbel zoveel in kwijt kan.

Afbeelding

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-19 18:21

Gaby schreef:
Hoeveel paar schoenen moet je er kwijt kunnen?
Ik zou het liefst ruimte hebben voor ongeveer 40 paar.

Zo'n carrousel is wel heel handig om te zien maar ook wel heel lelijk en ik moet dan puzzelen hoe het zou passen met een kapstok erbij.

Boekenkast gaat niet passen. Er moet een kapstok boven kunnen of voor een gedeelte naast en de rest erboven.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 18:25

een laag kastje onder de kapstok in combinatie met de shoe organizers is dan misschien een oplossing?

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 19:09

Misschien de billy boekenkast maar deuren eropzetten. En dan van die hangers wat je aan een deur kunt hangen voor de jassen ? :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 19:11

Wij hebben ook shoe organizers zoals fojoe laat zien en dat is heel handig! Die kun je combineren met een Ikea kastje bv. als je daar de plek voor hebt. Ik zag ze van de week bij de action liggen bv.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 02-12-19 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 19:12

@katja: als de carrousel in een hoek staat kun je er misschien een gordijn rond/voor hangen aan een rails in het plafond.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 19:18

Wij hebben een hanger die je normaal over de deur moet hangen maar wij hebben hem in de deur geschroefd
Zal zo foto maken

Edit foto toegevoegd
Afbeelding

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-19 16:14

De uiteindelijke oplossing net neergezet. Super simpele schoenenrekken van Leen Bakker.https://www.leenbakker.nl/kasten/schoen ... 5x18x33-cm Doordat je ze kunt schuiven passen er twee precies naast elkaar. En er kunnen er twee op elkaar en dan past het nog onder de kapstok. Met nog een rijtje schoenen op de grond kunnen we het grootste gedeelte kwijt. Mijn super nette hakken en zomerschoenen staan nu boven. De laatste wissel ik straks wel weer voor alles wat bontgevoerd is.
Prima oplossing zo. Ziet er strak uit en is echt een enorme verbetering hoe het was en dat voor nog geen €35.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 16:36

Is het naast wat je nu gedaan hebt, wellicht een idee om de schoenen van een ander seizoen op te bergen in dozen? De zomerschoenen heb ik nu in de kast staan en die wissel ik straks om.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 22-12-19 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-19 17:02

Ik heb boven vakken in mijn kledingkast waar ze prima in passen dus voor nu is het eigenlijk wel oké.