Wasparfum

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Wasparfum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 16:57

Oh voor in de auto en kast zou ideaal zijn! Hier verkopen ze het alleen bij de etos, zijn die daar ook te koop?

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Wasparfum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 17:45

Ik heb de Diamante en Bamboo en de Perla.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 19:06

Vandaag de Varen gekocht van wasgeluk. Ruikt zalig! En ik heb nog steeds een restje Diamante maar nu kan ik afwisselen.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 19:40

superpony schreef:
Oke, top. Ik ga straks uitgebreid lezen. Ik zie hier dichtbij 2 verkooppunten. Winkels die ik niet eens ken, dus moet even op pad en snuffelen dan.'

Maar het is net als wasverzachter? Dus niet beter voor je machine??

Ik zal beginnen met een klein beetje dan.


Je hebt ook echt maar een paar druppeltjes nodig, dus ik denk dat het effect op de wasmachine minimaal is.

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Wasparfum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 19:57

Nee het is niet hetzelfde als de wasverzachter zoals van robijn enzo.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 20:51

Matheno schreef:
Die nieuwe diamante met ylang ylang is héérlijk. En ze verkopen nu ook geuren van wasparfum voor in de auto of kledingkast!.


Oh ja eens!! (Nu wel hahahaha)
Net gisteren ontvangen. Ruikt heel veelbelovend. En heb ook de D: https://www.wasparfum.nl/d-green-tea-jasmine.html

Dat wordt nog lastig kiezen welke eerst mag. Want die ruikt ook heerlijk!

CairnTerrier

Berichten: 987
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Wasparfum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 21:59

Oei, wat een lekkere geuren komen er hier voorbij! Ik ga ook snel maar weer eens ruiken in één van de winkeltjes hier in de buurt. Moet alleen echt af van mijn voorraad wasverzachters van Robijn... ik heb een wasmiddel en -verzachter tik voordat ik de wasparfum ontdekte. Nu zit ik met een goede voorraad :D

CairnTerrier

Berichten: 987
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 22:01

Matheno schreef:
superpony schreef:
Oke, top. Ik ga straks uitgebreid lezen. Ik zie hier dichtbij 2 verkooppunten. Winkels die ik niet eens ken, dus moet even op pad en snuffelen dan.'

Maar het is net als wasverzachter? Dus niet beter voor je machine??

Ik zal beginnen met een klein beetje dan.


Je hebt ook echt maar een paar druppeltjes nodig, dus ik denk dat het effect op de wasmachine minimaal is.


Ik giet het hele dopje vol (volgens mij vijf of tien ml) en het liefst gooi ik er nog meer in dan het advies is. Ik vind geurtjes zo heerlijk <3

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 22:18

CairnTerrier schreef:
Matheno schreef:

Je hebt ook echt maar een paar druppeltjes nodig, dus ik denk dat het effect op de wasmachine minimaal is.


Ik giet het hele dopje vol (volgens mij vijf of tien ml) en het liefst gooi ik er nog meer in dan het advies is. Ik vind geurtjes zo heerlijk <3


Ik was eens uitgeschoten met de was parfum en had ook nog eens een kort programma gedraaid om even mijn blazer voor werk op te frissen.

Eenmaal op kantoor was de geur eigenlijk zo sterk dat het over 5 verdiepingen te ruiken was. Hoorde de hele dag mensen zeggen dat de schoonmaaksters wel erg flink hadden schoongemaakt de avond ervoor :')

CairnTerrier

Berichten: 987
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Wasparfum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 14:33

Haha! Dat is echt hilarisch!

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 21:16

Ik heb eens de hele nacht niet kunnen slapen door de te sterke geur van mijn beddengoed (zeker niet meer gebruikt dan de aanbevolen hoeveelheid) en sindsdien durf ik het niet meer te gebruiken. :+

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Wasparfum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:26

ik heb mijn wasmachine gesloopt met wasparfum. Ik heb zo'n machine met I-dos (automatische dosering) en dacht: ik maak de bak voor wasmiddel/wasverzachter schoon en doe de druppels in het bakje van de wasverachter. Bij de laatste spoelbeurt een foutmelding en een hoop piepjes. Het nummer van de foutmelding staat niet in het boekje dus we moeten Siemens bellen.
Duur grapje vrees ik......

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:27

Morrie schreef:
ik heb mijn wasmachine gesloopt met wasparfum. Ik heb zo'n machine met I-dos (automatische dosering) en dacht: ik maak de bak voor wasmiddel/wasverzachter schoon en doe de druppels in het bakje van de wasverachter. Bij de laatste spoelbeurt een foutmelding en een hoop piepjes. Het nummer van de foutmelding staat niet in het boekje dus we moeten Siemens bellen.
Duur grapje vrees ik......


Lijkt me vreemd dat dit door de wasparfum zou kunnen komen. Misschien de bakjes niet goed teruggeplaatst na het schoonmaken?

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:32

Dit staat erover op de website:

Citaat:
Wassen Met Een Automatisch Doseersysteem In Je Wasmachine, Zoals De Bosch I-Dos, Miele TwinDos Etc.

Hoe gebruik je Wasparfum het best in combinatie met een automatisch doseersysteem?
30 oktober 2020 schreven we een prijsvraag uit om deze vraag te kunnen beantwoorden. We kregen meer dan 400 reacties en daar is dit antwoord uit geselecteerd.
Dit is de tip van mevrouw Urlings:

Ik was met een automatisch doseersysteem en wasparfum! Ik heb het doseersysteem eerst grondig schoongemaakt zodat er geen resten wasverzachter meer in zat. Vervolgens doe ik per dopje wasparfum 2 a 3 dopjes water om het te verdunnen. Daarna stel je het aantal mililiter in op de wasmachine naar 10 ml (of als je sterkere geur wil 15 ml). Daarnaast doe ik altijd een wasmiddel-doseerdop azijn in de grote bak waar je zelf wasmiddel toe kan voegen als je geen gebruik wil maken van het wasmiddel die in het doseersysteem zit. Vervolgens wassen maar! Alles ruikt heerlijk als het eruit komt!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Wasparfum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:47

als de machine gerepareerd is, zal ik de tip van mevrouw Urlings eens proberen. Ik kan alleen de dosering niet instellen op 10 (15-20) ml.

CairnTerrier

Berichten: 987
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Wasparfum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:18

Oei, wat vervelend Morrie! Lijkt me vreemd als dat ligt aan de wasparfum.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:22

CairnTerrier schreef:
Oei, wat vervelend Morrie! Lijkt me vreemd als dat ligt aan de wasparfum.

het is té toevallig!
Ik heb ook een keer dat i-dos systeem uitgeschakeld omdat ik mijn pods op wilde maken, volgens de handleiding kan dat, maar de machine ging enorm lekken. Systeem weer ingeschakeld, weer met vloeibaar wasmiddel in de bak en wasverzachter in de andere bak en niet meer lekken.
De pods heb ik maar aan de buurvrouw gegeven.

CairnTerrier

Berichten: 987
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Wasparfum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 11:09

Ben ik blij met mijn oude, maar vertrouwde wasmachine := Ooit is het wel tijd voor een nieuwe, maar zolang 'ie het nog doet vind ik het prima. Nadeel is alleen dat er geen timer op zit, dus kan als ik een dag weg ben helaas geen was ''plannen''. Daardoor altijd wel gebonden aan huis als de wasmachine draait, omdat ik niet te lang weg wil zijn ivm opdrogende was.

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:03

Ook ik ben overstag gegaan en heb een proefset van Wasgeluk besteld. Dol op lekker ruikende kleding maar het tot nu toe bij favoriet wasmiddel gehouden. Vandaag de proefjes van ontvangen. Was gedraaid maar vrees teveel er bij in gegooid, namelijk een heel proefzakje van 20ml. Las dat 10-20ml wordt aangeraden. Ik heb het net uitgehangen en vind de geur wel heel sterk. Weet niet of ik dat lekker vind maar even afwachten tot mijn kleding droog is. Ben ook erg benieuwd naar de anderen geuren en ga bij de volgende was maar 1/3 van het proefzakje er bij gooien.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:20

Britt1 schreef:
Ook ik ben overstag gegaan en heb een proefset van Wasgeluk besteld. Dol op lekker ruikende kleding maar het tot nu toe bij favoriet wasmiddel gehouden. Vandaag de proefjes van ontvangen. Was gedraaid maar vrees teveel er bij in gegooid, namelijk een heel proefzakje van 20ml. Las dat 10-20ml wordt aangeraden. Ik heb het net uitgehangen en vind de geur wel heel sterk. Weet niet of ik dat lekker vind maar even afwachten tot mijn kleding droog is. Ben ook erg benieuwd naar de anderen geuren en ga bij de volgende was maar 1/3 van het proefzakje er bij gooien.


:')
De valkuil van iedere nieuwe Wasparfum gebruiker. :+

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 22:26

Suzanne F. schreef:
Britt1 schreef:
Ook ik ben overstag gegaan en heb een proefset van Wasgeluk besteld. Dol op lekker ruikende kleding maar het tot nu toe bij favoriet wasmiddel gehouden. Vandaag de proefjes van ontvangen. Was gedraaid maar vrees teveel er bij in gegooid, namelijk een heel proefzakje van 20ml. Las dat 10-20ml wordt aangeraden. Ik heb het net uitgehangen en vind de geur wel heel sterk. Weet niet of ik dat lekker vind maar even afwachten tot mijn kleding droog is. Ben ook erg benieuwd naar de anderen geuren en ga bij de volgende was maar 1/3 van het proefzakje er bij gooien.


:')
De valkuil van iedere nieuwe Wasparfum gebruiker. :+

Ja oeps. Het zat erin zonder er bij na te denken. Had even eerst mijn neus erlangs moeten halen. Haha. Nou ja, hopelijk valt het mee.

Heb je ook wasparfum van dit merk?

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 22:45

Olympia96 schreef:
Matheno schreef:
Die nieuwe diamante met ylang ylang is héérlijk. En ze verkopen nu ook geuren van wasparfum voor in de auto of kledingkast!.


Oh ja eens!! (Nu wel hahahaha)
Net gisteren ontvangen. Ruikt heel veelbelovend. En heb ook de D: https://www.wasparfum.nl/d-green-tea-jasmine.html

Dat wordt nog lastig kiezen welke eerst mag. Want die ruikt ook heerlijk!

Ahh nu ga ik twijfelen. Normaal fan van de diamante (en Perla, lavendel).
De ylang en D in grote fles het bestellen waard? Dr Bamboo vond ik niks. Ik hou van zoete en/of frisse geurtjes.

Prairy
Berichten: 9070
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 23:44

Wat een leuk topic.

Ik ben wel benieuwd of iemand die was parfum ook gebruikt icm een eco egg (zo'n was ei)? Kan dat ook?

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:15

Britt1 schreef:
Suzanne F. schreef:

:')
De valkuil van iedere nieuwe Wasparfum gebruiker. :+

Ja oeps. Het zat erin zonder er bij na te denken. Had even eerst mijn neus erlangs moeten halen. Haha. Nou ja, hopelijk valt het mee.

Heb je ook wasparfum van dit merk?


Nee ik heb hem van wasparfum.nl
Maar het komt beide op hetzelfde neer natuurlijk. In het begin doe je snel teveel. Later weet je dat je een klein scheutje nodig hebt. Je leert het vanzelf kennen. Ik gebruik het graag voor mijn beddengoed en handdoeken.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Wasparfum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 11:34

het wordt een duur grapje die wasparfum, de printplaat van het idos systeem is ervan kapot gegaan. De machine pakt dus nu helemaal geen wasverzachter meer uit het doseerbakje.
Het heeft te maken met de substantie, wasparfum (gemengd met water) is veel dunner dan wasverachter.
Ik ga het niet laten repareren, daar heb ik momenteel geen geld voor, dus de was is nu keihard, we hebben hier heel hard water, de handdoeken staan gewoon rechtop als ze droog zijn