Wat kan ik hier mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Wat kan ik hier mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 11:22

Maandag via bol.com een vriezer bij BCC besteld, zou dinsdag komen... (“voor 21 uur besteld, volgende dag in huis werd aangegeven)
Dinsdag heel de dag thuis gebleven, afspraken verzet, maar helaas, geen levering, ik had ook geen t&t.

Gebeld met klantenservice, “nee mevrouw, hij komt donderdag. U krijgt ‘s nachts een e-mail en om 7 uur een sms.”
Ok, wederom afspraken verzet...

Vanmorgen geen mail of sms, dus bellen.
“Nee hoor mevrouw, hij komt vandaag, maar ik kan niet zien hoe laat, een collega belt u terug...”

Collega belt terug: “ nee, vandaag komt hij niet, hij komt vrijdag, maar ik weet niet hoe laat”.

Morgen ochtend komt mij helemaal niet uit, maar ze kunnen dit niet melden bij de bezorger.

Ik krijg vanavond een pakket van Koopeenvarken.nl, die wel altijd keurig op tijd met zeer duidelijke t&t leveren!
En nu? Hopen op nachtvorst?

Wat kan ik hier mee?

8nnemiek

Re: Wat kan ik hier mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 11:33

Op de site van BCC staat dit:

Citaat:
"Kan ik de afleverdatum nog aanpassen nadat deze bekend is?

Misschien komt het gemelde tijdsblok je toch niet uit op de dag van levering en wil je graag een ander tijdstip.

Dat is helaas niet mogelijk. De route is gemaakt op de meest groene wijze en daar kunnen wij niet van afwijken.

Je kunt wel tot één dag voor levering je leverdatum aanpassen. Dat kan in je MijnBCC account voor zowel DHL leveringen als voor onze eigen bezorgdienst."

Het zou dus wel mogelijk moeten zijn om zelf een leverdatum te kiezen..
Heb je contact gehad met Bol of met BCC zelf?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 11:36

Bestelling annuleren en ergens een vriezer kopen die vandaag nog komen en kunnen leveren?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 11:37

Ik heb contact met bcc.

Eva, bestelling is al betaald, dus dan wordt het weer een gedoe om je geld terug te krijgen.
Er zijn ergere dingen hoor, maar dit is gewoon lastig

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 11:37

Voor je vlees zou ik kijken of je het in iemands vriezer kwijt kan. Als je hier in de buurt woonde kon je hier een lade lenen tot de vriezer er is. Na vervoer mag ie nl. ook een aantal uren niet op staan dacht ik of is dat niet meer?

Heb je inmiddels een T&T? Via de T&T kan je vaak de lever-voorkeuren aanpassen (ook de datum bv.)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 11:39

Ik heb geen t&t, alleen een mail met de datum van morgen en “overdag”.

Vlees moet ik maar even bij m’n schoonmoeder brengen

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 11:39

Wat vervelend zulke dingen, het gaat altijd mis bij die derde partijen.. Inderdaad misschien gewoon annuleren en een andere bestellen via Coolblue bijv.?

Geld zou bol.com gewoon terug moeten storten hoor. En als je toch deze bestelling door zou willen gaan zou ik contact opnemen met hun klantenservice, waarschijnlijk krijg je wel een cadeaubon o.i.d. als vergoeding..

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 11:50

Bol.com doet vaak niet zo moeilijk met geld terugstorten als je bewijs hebt van hoe slecht het geregeld is. Zou hem ook annuleren en bij een winkel bestellen waar de winkel zelf wel gaat over de levering e.d. En een dikke klacht indienen bij BCC want vind dit echt niet kunnen :(

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 11:51

Pepperrr schreef:
Bol.com doet vaak niet zo moeilijk met geld terugstorten als je bewijs hebt van hoe slecht het geregeld is. Zou hem ook annuleren en bij een winkel bestellen waar de winkel zelf wel gaat over de levering e.d. En een dikke klacht indienen bij BCC want vind dit echt niet kunnen :(

Hier ook een keer levering gehad die telkens mis ging.

Weer bellen met bol.com klantenservice met alle gegeven op een rijtje. Vooral melden dat je er meerdere keren afspraken voor hebt moeten verzetten, thuis bent gebleven en je steeds wisselende en onjuiste informatie krijgt.

Voor zo een groot en duur pakket hoort dat gewoon duidelijk te zijn.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 13:56

Het wordt bezorgd door?
Wellicht dat je de vervoerder, als dit bv dynalogic is, kan benaderen om de afspraak te (her)plannen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 21:33

Geen idee

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 21:49

Hoop voor je dat het niet Dynalogic is. Wat een verschrikkelijk K*T bedrijf is dat!

Via Bol.com een vaatwasser gekocht met gratis levering en installatie.

Dynalogic komt aan en haast haast haast, stoten tegen de net geverfde deurposten aan, gooien de vaatwasser op ongeveer zn plek en willen alweer naar buiten rennen als ik vraag of hij waterpas staat. Ze spraken nauwelijks NL en hadden nog nooit van een waterpas gehoord.

Vlogen vervolgens zonder hun steekkar naar buiten, ik roepen en vervolgens rent die gast weer naar buiten, alle deuren achter zn kont open laten staan..

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:41

Succes Ts!
Hier ook een mega slechte ervaring met Dynolgic.
Ze kwamen veels te laat, spraken amper Nederlands. Dumpten de diepvries op openbare stoep, want was garagediepvries en die kan niet door een deur en vertrokken toen. Het regende dus de buurman gevraagd te helpen hem binnen te zetten, daarna klacht ingediend en na 7 dagen kreeg ik een reactie dat als ik het nog op prijs stelde de chauffeur hem binnen wilde komen zetten. Ze snapte er ook niets van dat dat niet meer nodig was en waarom ik geklaagd had aangezien hij al in huis stond...
Bol.com en BCC deden helemaal niets overigens die kwamen niet verder dan los het maar op met de vervoerder..
Dit was voor mij eens maar nooit meer..

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 15:18

Dynalogic als vervoerder is naar.
Ik heb slechte ervaringen met ze.

Coolblue levert heel snel, belt kwartier van tevoren dat ze eraan komen.
Vriezer, rechtop vervoerd, kan gelijk aangezet worden.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 15:24

Jeetje wat irritant!! Wij hadden vd week in avond om 21.30 koelkast besteld bij Coolblue, volgende ochtend 9u was ie er!!

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 01:34

luuntje schreef:
Dynalogic als vervoerder is naar.
Ik heb slechte ervaringen met ze.

Coolblue levert heel snel, belt kwartier van tevoren dat ze eraan komen.
Vriezer, rechtop vervoerd, kan gelijk aangezet worden.

Dyna heeft ook een tijd geleverd voor cool blue.

Ooit meegemaakt dat dyna een toestel leverde bij een klant.
Ondertussen had ze al het wasmachine gebruikt. Kind er met loopstoel tegen opgebeukt.
Kreeg ze telefoon van de bezorger dat hij dat toestel terug kwam halen. Want het was niet van haar, en nog enkele bedreigingen.

Wat was gebeurt : hij had het wasmachine van iemand anders aan haar geleverd :+ .

En dan nog te zwijgen over hun telefoon leveringen...

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 08:19

dito schreef:
Jeetje wat irritant!! Wij hadden vd week in avond om 21.30 koelkast besteld bij Coolblue, volgende ochtend 9u was ie er!!

Ook Coolblue komt deze afspraken regelmatig niet na hoor omdat ze een flink tekort aan chauffeurs hebben. Heb vergelijkbaar gehad met vriezer alleen dan met Coolblue.

Woon nog geen 3 km hij het distributiecentrum van Coolblue vandaan. Maar komen brengen ho maar want er waren geen chauffeurs. Wagens staan ook regelmatig stil.

Gelukkig wel nette excuus en uitleg gekregen en de levering uiteindelijk zelf was wel heel netjes.

Maar de voor 23.59 uur besteld volgende dag in huis lukt niet altijd

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 08:31

Dit is dus echt een reden dat ik zulke dingen in een fysieke winkel in de buurt koop.
Wat een gedoe allemaal.
Hoop dat je hem snel hebt.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 09:10

Wat gek.. ik weet wel van BCC dat ze een route per postcode hebben. Dus dan plannen ze op 1 dag in 1 postcode. Lijkt mij dat ze dat wel kunnen communiceren toch?

@alja vaak gaat het wel gewoon goed. Wij hebben bijna alles voor ons nieuwe huis online gekocht, ook grote dingen. Geen enkel probleem gehad

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-19 09:46

Nou, gister had ik (wederom) geen mail en geen sms ontvangen. Dus ik weer gebeld, en ik kreeg, zoals verwacht, te horen dat ze ‘s morgens zouden komen.
Tja, toen kon ik niet, en ik was niet van plan wéér m’n afspraken te verzetten (denken ze bij zulke bedrijven dat je niks anders te doen hebt dan enkel smachtend voor het raam op hun te wachte ?)

Afijn, medewerker kon mijn afspraak vanwege een storing (tuurlijk, kon er ook nog wel bij) niet verzetten en zou regelen dat ik terug gebeld zou worden..
Dit alles was om 8.00. Om 13.00 was ik (verrassing) nog steeds niet terug gebeld, dus ging ik zelf maar weer bellen.

Echt, waar gehakt wordt vallen spaanders, dat snap ik echt! Maar kom-je-afspraken-na!

Ik heb nu vanmorgen een sms gekregen (zozo!) dat de vriezer vanmiddag komt.
Dit is echt de eerste en laatste keer dat ik iets bij bcc koop :j

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 20:12

LadyMadonna staat je vriezer inmiddels?

Mijn zusje had bij Coolblue dezelfde koelkast als wij gekocht.
Bij ons geleverd door Coolblue. Uitgepakt en verpakkingsmateriaal meegenomen .
Bij mijn zusje niet uitgepakt en verpakkingsmateriaal moest ze zelf opruimen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-19 20:43

Ja hij staat....
Via twitter heb ik ook laten weten dat hij eindelijk geleverd is (hadden ze om gevraagd), en als antwoord krijg ik: Top!

Mijn vraag hoe nu verder blijft onbeantwoord (klachtencommissie ofzo)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 12:14

Gelukkig staat hij.

Wij hebben eerder dit jaar bij de Wehkamp een wasmachine gekocht.
Dynalogic wilde hem niet naar boven tillen.
Wasmachine weer mee laten nemen en klacht bij Wehkamp ingediend.
We kregen een bon van €50. Zelfde wasmachine bij Coolblue besteld en die leverden hem netjes op zolder af.

Zou zeker bij BCC een klacht indienen.