metaaldetector kind

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

metaaldetector kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-19 12:18

Mijn zoon van 9 mocht zijn wensen voor 5 dec. doorgeven aan ons en de opa`s en oma`s . Hij wilde graag nerf spullen, games en ninjago dingen maar hij gaf ook aan dat hij een metaaldetector wel leuk vond. Hij heeft diit nog nooit gedaan en ik heb ook geen idee of hij dit blijft doen.
Nu heeft hij behalve gamen weinig hobby`s en hoop ik zo ook dat hij meer buiten komt. Maar dan begint het, welke??
De "echte "kosten 600 euro, de goedkope worden afgeraden zag ik online. Hij is vrij klein dus ik zal vermoed ik ook rekening moeten houden met de lenge van zo`n detector of kun je de instellen?
ik wil er max. een 100 euro aan uitgegeven, 2e hands is ook prima

We heeft hier kennis van en kan mij tips/ links geven

elinedeau95

Re: metaaldetector kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 12:22

Wat voor een metaaldetector je ook geeft zou ik echt heel graag willen benadrukken om de vondsten te melden. Dit is verplicht, maar niemand houdt zich er aan. Ik werk in de archeologische sector en de bodem wordt compleet leeg gepiept zonder dat er maar een vondst wordt gemeld. Meteeldetectors kunnen de beroepsmatige archeologie flink helpen, maar dan moeten de vondsten wel gemeld worden. Dit betekend gewoon dat je de vondst mag houden, maar je helpt de wetenschap zou hard. Veel mensen kopen een metaaldetector voor de leuk, maar vergis je niet dat er ook verschillende regel- en wetgeving aan zitten.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 12:36

Het merk Garrett heeft fijne beginnersdetectors, je zou met je budget kunnen kijken voor een tweedehands Garrett Ace 150. De meeste metaaldetectors zijn inderdaad in hoogte te verstellen. :) De site van Kooistra, https://www.kooistra-detectors.com/, is denk ik wel interessant om eens te bekijken, zij geven ook heel kundig advies.

Dorus

Re: metaaldetector kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 12:39

Zijn er geen mogelijkheden om ergens een workshop metaaldetectie te doen? Je zegt dat hij het nog nooit gedaan heeft dus misschien is zo’n kennismaking al heel erg leuk! Of blijkt dat hij het toch wel heel erg tegen vind vallen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-19 12:43

Dorus schreef:
Zijn er geen mogelijkheden om ergens een workshop metaaldetectie te doen? Je zegt dat hij het nog nooit gedaan heeft dus misschien is zo’n kennismaking al heel erg leuk! Of blijkt dat hij het toch wel heel erg tegen vind vallen.

Ja lijkt mij erg leerzaam maar geen idee waar en hoe hier in de buurt.
Hij weet van "5 dec" en ik heb hem al spaargeld aangeboden maar hij vind een cadeau leuker maar weet zelf ook niet echt was. 8 nerf pistolen die hij heeft aangevinkt vind ik te gek worden dus wil graag iets anders geven

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 12:46

Lynn_Nikita schreef:
Dorus schreef:

Ja lijkt mij erg leerzaam maar geen idee waar en hoe hier in de buurt.
Hij weet van "5 dec" en ik heb hem al spaargeld aangeboden maar hij vind een cadeau leuker maar weet zelf ook niet echt was. 8 nerf pistolen die hij heeft aangevinkt vind ik te gek worden dus wil graag iets anders geven

Je zou een berichtje kunnen plaatsen in deze Facebookgroep: https://www.facebook.com/groups/metaald ... kersforum/ (Metaaldetectors gebruikersforum), wie weet zit er iemand in je regio met wie je zoon eens een middagje mee kan zoeken.