Bladderend verf plafond badkamer, hoe oplossen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Bladderend verf plafond badkamer, hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-19 10:16

Hey bokkertjes,

Ik heb een half jaartje geleden flink geïnvesteerd op behoorlijk dure verf om te voorkomen dat er schimmelvorming komt in mijn badkamer (wat een groot probleem was).

Nu is de schimmelvorming opgelost, maar bij mijn zoektocht heb ik hele fijne buitenverf op de kop wezen tikken, maar de zoekopdracht 'hout' is daarbij kennelijk verdwenen. Het verf begint nu namelijk enorm te bladderen en bij nadere inspectie van de verf blijkt het geschikt te zijn voor op steen of beton.

Hamvraag is nu, wat moet ik doen met de deels vaste en losse laag op mijn plafond, ik schuur liever niet want het is een oud huis en heb al een enorm stofprobkeem hier, plus het zijn schrootjes/dunne panelen die bovenop iets anders (?) zijn gekit of geplakt.

En welke betaalbare verf is geschikt voor het herschilderen van mijn plafond? Schimmel is daarbij de belangrijkste factor.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 10:42

De losse afbladderende delen simpelweg afkrabben met een paletmesje, ga ook zeker over de delen die nu nog niet los zitten, als er dan blaasjes of toch losse stukken in zitten, heb je deze gelijk mee.. ik raad je wel aan om eerst een universele primer te gebruiken zodat de rest goed blijft zitten en de nieuwe verf hecht. (Zeker als je nieuwe verf op andere basis is, water/olie)
Bij de bouwmarkt kan je (vaak van het huismerk) keuken/badkamerverf kopen.
Deze is waterafstotend en afwasbaar en speciaal voor vochtige ruimtes.
Vaak is deze verf wel licht glanzend dus als je echt voor een matte look wil gaan, kom je alsnog uit bij de duurdere verfsoorten.

Als je alles echt super strak wil, is er geen andere optie dan schuren vrees ik, je kan ook de afgebladderde delen een paar x overschilderen met primer om een beetje op te vullen zodat de randjes minder zichtbaar zijn. Zeker belangrijk is om veel dunne lagen te gebruiken en niet in 1x een dikke laag te leggen. Als je meerdere dunne lagen gebruikt, droogt het sneller en als je dan binnen de 24u overschildert hoef je niet te schuren.

https://www.praxis.nl/verf-laminaat-dec ... 5l/0385195

Er is ook goedkopere badkamerverf maar deze is dan niet specifiek schimmelwerend..

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 00:44

Hier ook gehad in m'n huurhuis en volgens het stucadoorsbedrijf moest het er allemaal vanaf. Het pakt dan gewoon niet goed op het plavond/de onderlaag. als je er dan met een andere verf overeen gaat dan komt het op den duur alsnog naar beneden zetten.
Makkelijkste en snelste oplossing is dus alles eraf Krabben. Losse stukken en stukken die nu nog vast zitten.
En dan opnieuw overschilderen.