Betaalde woningverhuur-sites, betrouwbaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Betaalde woningverhuur-sites, betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 10:51

Mijn broertje is op zoek naar een particuliere huurwoning. Hij komt dan steeds op websites terecht waar je moet betalen om te kunnen reageren, 20 euro/maand had hij 't over. Ik heb even snel gezocht net, kwam in elk geval huurexpert.nl en huursector.nl tegen waar dat inderdaad zo is. Is het de moeite om bij zo'n website in te schrijven of is dat zonde van het geld?

Er zijn vast bokkers die gebruik hebben gemaakt van zulke sites dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

future_vet

Re: Betaalde woningverhuur-sites, betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:03

Je kan beter bij een makelaar je inschrijven. Die verhuurwebsites hebben vaak geen telefoonnummer van de verhuurder waardoor je vaak te laat bent.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:08

Ik zou dat geld in je zak houden. Heb me ook bij een ingeschreven en vaak zijn het dezelfde woningen die op andere (betaalde) sites ook al staan. Had me voor een zo'n betaalde ingeschreven maar het was keer op keer hetzelfde: als ik ergens op reageerde kreeg ik of helemaal niks te horen, of ik kreeg te horen dat er meer gegadigden waren en dat ik moest afwachten of ik een bezichtiging kon plannen.

Ik zou adviseren Funda in de gaten te houden en de verhurende makelaar bij interesse direct te BELLEN. Als je een beetje brutaal durft te zijn heb je zo een huis is mijn ervaring.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:12

Ik had mijn vakantiehuisje (voor vaste verhuur) op marktplaats staan en op Directwonen. Marktplaats zou ik nu niet meer doen. Directwonen kreeg ik wel alle reacties gelijk door per mail. Volgens mij stond daar ook mijn telefoonnummer op. Ik werd in ieder geval vaak genoeg gebeld door oostblokse mensen die op zoek waren naar een huisje.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:14

Ik zou ook niet betalen voor deze sites, vind het altijd een beetje sketchy overkomen. Zelf hebben wij onze woningen gevonden via De Huissleutel (betaal je ook voor, ook niet het meest goede imago, maar we hebben er wel een fijn appartement aan overgehouden, is alleen wel maar in een paar regio's) en ons huidige huurhuis is een nieuwbouw project voor starters wat ik via Facebook gevonden heb denk ik. Ook sta ik ingeschreven bij Woning Inzicht voor sociale huurwoningen, maar dat is lastig als je snel iets zoekt. Verder inderdaad Funda in de gaten houden

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:27

future_vet schreef:
Je kan beter bij een makelaar je inschrijven. Die verhuurwebsites hebben vaak geen telefoonnummer van de verhuurder waardoor je vaak te laat bent.

Ik wil ook een makelaar adviseren, korte lijntjes en direct contact.