Welke gaming-laptop zou jij kiezen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Welke gaming-laptop zou jij kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 11:36

De laptop die ik heb (nu bijna 3 jaar oud) doet het nog meer dan prima, maar ik heb recent het gamen ontdekt en vind dat toch wel een erg leuk tijdverdrijf. Dit gaat dan meer in de richting van de parkbuilding (Planet Coaster, Jurassic World Evolution en hopelijk in de toekomst Planet Zoo). Huidige laptop kan 2 van de 3 spellen wel aan op redelijk lage settings, maar voor de echte ervaring zijn hogere settings natuurlijk veel fijner.

Ik was nog niet van plan om een nieuwe laptop te kopen, maar recent gaf mijn moeder aan dat haar laptop (nog een paar jaar ouder) het erg moeilijk begon te krijgen en dat ze eens ging kijken voor een nieuwe. Dus zei ik daarop 'waarom neem je die van mij niet, dan koop ik wel een nieuwe'. En dat vond ze een goed idee :') Moest maar eens kijken wat ik zou willen hebben .. en dat ben ik nu dus aan het doen. Of het ook effectief gaat gebeuren is nog een andere vraag, maar kijken kan geen kwaad.

Huidige laptop is er eentje van Asus, een i7 Gen 7 (2.7 - 3.5 GHz), met een NVIDIA GeForce 940 MX videokaart en 8 GB werkgeheugen + 256 GB SSD harde schijf. Dus helemaal geen slecht ding.

Bedoeling is een laptop waar ik bovenstaande spellen met gemak op kan spelen, inclusief eventueel leuke spellen die in de toekomst nog gaan uitkomen. Maar de keuze is reuze en ik weet niet goed wat het belangrijkste is om op te letten. Na 2 dagen zoeken, kijken en vergelijken ben ik uitgekomen op dit, allen betreft het een Asus-laptop omdat ik dat merk ken en graag mee werk:

1. i7 Gen. 8, 2.2 - 4.1 GHz | 60 Hz | 16 GB geheugen, uitbreidbaar tot 32 GB | 1256 GB opslag (256 SSD + 1000 HDD) | NVIDIA GeForce GTX 1050 4 GB | € 999
2. i7 Gen. 9, 2.6 - 4.5 GHz | 120 Hz | 16 GB geheugen, uitbreidbaar tot 32 GB | 1256 GB opslag (256 SSD + 1000 HDD) | NVIDIA GeForce GTX 1650 4 GB | € 1.299
3. i7 Gen. 9, 2.6 - 4.5 GHz | 120 Hz | 16 GB geheugen, niet uitbreidbaar | 512 GB opslag (SSD) | NVIDIA GeForce RTX 2060 6 GB | € 1.499

Waarbij ik, als ik het goed begrepen heb, een GTX 1650 beter is dan een GTX 1050 en een RTX 2060 beter dan een GTX 1070 (en op sommige punten ook dan een GTX 1080 maar niet op alles).

Waar zouden jullie voor gaan? Ze hebben allemaal voor- en nadelen vind ik, weet niet goed waar ik het beste op kan focussen. Bv. zegt de videokaart alles en is het niet zo erg dat er geen werkgeheugen-uitbreiding kan zijn? Of is dat laatste toch wel interessant naar de toekomst toe?

Zou liefst eentje kopen waar ik de komende 5 - 10 jaar (als hij wil meewerken maar ik ben er altijd lief voor ;) ) meegaat, maar weet dus niet wat het beste is om te doen.. nu wat meer uitgeven en lang vooruit kunnen, of is dat geen garantie en kan ik met een goedkopere laptop ook makkelijk doen wat ik wil? Zover raak ik niet, dus ben benieuwd naar jullie ervaringen.