Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sassy schreef:Woz waarde ligt vaak een stuk onder de taxatiewaarde.
Garage, grotere tuin en parkeerplek voor het huis, instapklaar en groter, tja dat maakt de meerprijs tov andere huizen idd uit. Beetje verbouwing van keuken en badkamer zit je snel over de 30.000 euro.
Stel nu je doet een bod van 225k, heb je dan nog een kans om een tweede bod te doen, hypothetisch?
Of lig je er meteen uit als de rest meteen een stuk hoger gaat zitten?
zoiets zoek ik.zonnebloem18 schreef:Hoeveel genoeg is hangt af van hoe veel vraag er is. Er wordt op dit moment soms zelfs wel 20 tot 50 duizend boven de vraagprijs geboden.
Je moet gewoon bieden wat je het waard vind en wat je kan missen. Vergeet ook niet dat je max tot de taxatiewaarde kan financieren dus als je te hoog biedt moet je zelf meer eigen geld meenemen.
Majabeestje schreef:Je moet bieden wat je wil en kan betalen.
Ons huis is net verkocht, vraagprijs was ook 225 maar is verkocht voor 245..
Weet niet hoe de markt bij jullie is, hier vrij overspannen. Maar niet meer bieden dan je kwijt kan, je wil ook niet elk dubbeltje moeten omdraaien.
RianneH schreef:Daarom hebben wij destijds een aankoopmakelaar in de arm genomen, die weet wat de huizen in die regio doen en kunnen inschatten waarop ze getaxeerd zullen worden omdat je anders idd met eigen geld zit.
In ons geval hadden we niet het hoogste bod, maar waren wij flexibeler qua overdacht en daarom koos ze ons.
wij zijn daar ook heel soepel in, maar het is een echte starters woning dus waarschijnlijk zijn er veel die het niet uitmaakt.
_suus19_ schreef:Majabeestje schreef:Je moet bieden wat je wil en kan betalen.
Ons huis is net verkocht, vraagprijs was ook 225 maar is verkocht voor 245..
Weet niet hoe de markt bij jullie is, hier vrij overspannen. Maar niet meer bieden dan je kwijt kan, je wil ook niet elk dubbeltje moeten omdraaien.
Pfff dat beloofd niet veel goeds voor ons.. Waar was dat als ik vragen mag?
.

_suus19_ schreef:Pfff schrik ik best van zoveel erboven bieden! Dan heb je idd echt wel een aankoopmakelaar nodig anders neem je een onwijze gok..
Ik zie best wat woningen in deze plaats te koop staan met een bieden vanaf prijs en een vraagprijs erbij. Daar zit dan 15.000 euro tussen. Dus dan denk ik van dan ga je daar ongeveer in het midden van zitten. Maar zo werkt het dus niet helemaal?
FleurVP; huur is inderdaad natuurlijk wat meer 'weggegooid' geld. Maar we gaan er verder qua maandlasten echt op achteruit als we gaan kopen. Dus als besparing op huur zie ik het nog niet helemaal.
Alleen al qua hypotheek bedrag per maand gaan we ruim 100 euro meer betalen dan wat we nu aan huur betalen, voor een zelfde klasse huis. En dan hebben we alle extra verzekeringen etc. nog niet eens meegeteld.