Dashcam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Dashcam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-19 15:48

Wie heeft er een dashcam en wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Wat zijn goede modellen of fijne features? Zo las ik ook eens over camera's die ook automatisch opnemen wanneer je auto geparkeerd staat en er iets mee gebeurt maar in hoeverre werkt dit goed?

Tips & tricks zijn welkom voor het vinden van een fijn model.

Ricie

Re: Dashcam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 15:51

Ik heb de blackvue 650 zo uit mn hoofd. Wat duurdere dashcam. Maar goeie kwaliteit beeld, wifi er op. Erg te spreken over, heeft ook de functie idd van parkeerstand dat als er dan beweging is hij het opneemt.

Daarnaast vergrendelt hij de beelden ook op het moment dat er een impact is. Erg fijn en uitgebreid! Je hebt ze ook in een uitvoering dat je zelfs een achter camera hebt. Ik wil niet anders dan deze meer!

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:31

Voor en achter de "mini 0806S". Ik heb ze onafhankelijk, dus beide volledige camera's die niet gekoppeld zijn. Andere merken hiervoor gehad echter deze prefereer ik ivm prijs en kleine afmeting. Automatisch opnemen als bewaking werk goed in parkeergarage echter niet goed bij waaiende takken e.d. Nadelen van automatisch opnemen, alle merken: 1. start/stop van auto werkt meestal niet meer als de start/stop werkt op de extra energie die opgeslagen wordt. 2. Je accu wordt zwakker, camera schakeld automatisch uit, let op dit is niet van alle merken. Omdat ik eerder een ander merk heb gehad laat ik de minimum accu spanning bewaken met vicovision module, deze module zet je zelf de minimum accu spanning in, absoluut minimum 11,6 volt dan start onze auto in de winterdag nog. Conclusie, parkeerbewaking is nog in de kinderschoenen en werkt tijdelijk ivm accu wordt zwak.

Floemii

Re: Dashcam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:34

gekke vraag misschien, maar ik begrijp uit de reacties dat een dashcam gewoon in de auto blijft?
is dit dan niet heel erg inbraak gevoelig?

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:09

Floemii schreef:
gekke vraag misschien, maar ik begrijp uit de reacties dat een dashcam gewoon in de auto blijft?
is dit dan niet heel erg inbraak gevoelig?

De mini kun je gemakkelijk meenemen, echter dan mis je de parkeerbewaking.
Opnemen doen ze op een sd kaartje dus camera weg is opname weg.

Bij ons is de kans op inbraak nihil wegens type auto, voor inbrekers jammer van de tijd. De camera heeft gebruikt een waarde van compleet € 50,- en de kabelboom en bevestigig is vrijwel onmogelijk om in korte tijd onbeschadigd meetenemen. Maar je weet maar nooit dus 3 camera's bij en in de woning met zicht op auto, inbraakalarmen auto en woning, schuur enz. Ook een camera die opneemt op de cloud, dus camera weg de opname blijft ter beschikking. Auto elders geparkeerd dat komt weinig voor.