Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Suzanne F. schreef:Volgens mij is dat om te zien wat voor huis je eventueel achterlaat. En om de kopers te informeren wat voor mensen het zijn, is het iemand die nog thuis woont of is het een ouder echtpaar wat kleiner wil gaan wonen etc. En ja het geeft vaak ook wat aan over de financiële situatie van zo iemand. Of je uit een huurhuis komt en starter bent of dat je kleiner wilt gaan wonen en een groot huis achterlaat.
Ze kunnen verschillende dingen met die informatie, zowel voor zichzelf (misschien komt jouw huis dan wel op de markt wat voor hen interessant kan zijn) maar ook voor de verkopers.
Selka schreef:Suzanne F. schreef:Volgens mij is dat om te zien wat voor huis je eventueel achterlaat. En om de kopers te informeren wat voor mensen het zijn, is het iemand die nog thuis woont of is het een ouder echtpaar wat kleiner wil gaan wonen etc. En ja het geeft vaak ook wat aan over de financiële situatie van zo iemand. Of je uit een huurhuis komt en starter bent of dat je kleiner wilt gaan wonen en een groot huis achterlaat.
Ze kunnen verschillende dingen met die informatie, zowel voor zichzelf (misschien komt jouw huis dan wel op de markt wat voor hen interessant kan zijn) maar ook voor de verkopers.
Dat ben ik niet met je eens. Ik zie in onze vriendengroep - midden dertigers - juist dat ze van de gemiddelde prijsklasse naar de hogere prijsklasse verhuizen. Er komen kinderen, carrière gaat goed, stabiele relaties en ze durven meer uit te geven.
Skippy01 schreef:Wat raar zeg! Dat heb ik bij beide keren koop niet gehad... We hebben wel meegemaakt dat makelaars een ander spelletje speelden en een huis niet bezichtigd kon worden ivm vakantie vd eigenaar, en vervolgens 2 dagen later was het ineens verkocht... na wat navraag her en der, bleek dat aan een vriendje vd makelaar te zijn... Niet tof, maar het gebeurt...
Ik geloof dus ook wel dat er foute makelaars zijn die aan gatekeeping doen ja...
Suzanne F. schreef:Volgens mij is dat om te zien wat voor huis je eventueel achterlaat. En om de kopers te informeren wat voor mensen het zijn, is het iemand die nog thuis woont of is het een ouder echtpaar wat kleiner wil gaan wonen etc. En ja het geeft vaak ook wat aan over de financiële situatie van zo iemand. Of je uit een huurhuis komt en starter bent of dat je kleiner wilt gaan wonen en een groot huis achterlaat.
En de makelaars kunnen je gegevens bewaren voor reclame omdat je blijkbaar interesse hebt om te verhuizen. Maar of dit nu nog mag ivm de AVG weet ik niet.