Huishoudboekje cq persoonlijke financiën app

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Huishoudboekje cq persoonlijke financiën app

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-19 13:51

Ik ben op zoek naar een, voor een financiële leek ook enigszins te begrijpen, digitaal huishoudboekje cq persoonlijke financiën app.

Ik had een account gemaakt bij huishoudboekje.nl, keurig alles ingevoerd en nu blijkt dat ik niet per kostensoort een overzicht kan maken. Al mijn invoerwerk voor Jan-with-the-short-behind-name :+

Vervolgens kwam ik op Money Pro uit. Maar ook die lijkt niet te bieden in de gratis versie wat ik wil.

Wat wil ik graag?
Ik wil iedere transactie handmatig in kunnen voeren. Ik wil zelf categorieën kunnen maken en daar ook overzichten in een van-tot periode maken.
Verder moet het absoluut iPad-proef zijn, dus geen excel (zit er niet op, wel Numbers)
Bij voorkeur zou ik ook nog een budgetfunctie willen hebben. Een eenmalige betaling voor een app vind ik geen probleem, maar dan wil ik wel zeker weten dat er geen abonnement later bij komt.

Wie heeft een goede oplossing cq app?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:55

Afas personal overwogen? Voor mij niet perfect maar ik wil ook vrij veel. De gratis versie is voor veel mensen genoeg, de betaalde versie is wél een abonnement. Bedoel wel de browserversie, de bijbehorende app is waardeloos helaas.

Qua App vind ik expense IQ erg mooi, maar die heb ik al van lang geleden en ben door omstandigheden in de app lifetime member iets wat volgens mij nu niet meer af te kopen is dus zit je ook weer met een abonnement. Maar ook die heeft een gratis versie die misschien gewoon volstaat voor je :)

Fitzroy

Re: Huishoudboekje cq persoonlijke financiën app

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-19 14:12

Bij Afas personal heb ik ook al een account aangemaakt maar daar lijk ik niets in te kunnen voeren. Misschien werkt dat ook niet op een iPad

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 18:31

Wij hebben het zelf gemaakt in Numbers. Enorm handig, je kan meerdere tabellen op een pagina zetten en cellen met elkaar verbinden. Je kan grafieken gebruiken en indelen zoals je zelf wil. Gemiddeldes laten uitrekenen per categorie en per maand/jaar etc. Meerdere kolommen, voor elke persoon een.. Vaste lasten splitsen van luxe, in de berekeningen. Echt ideaal!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-19 19:57

Zo handig ben ik niet, Annemiek.

Ik heb nu nog Money Manager gedownload. Kijken of dat wat is.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 20:05

Fitzroy schreef:
Zo handig ben ik niet, Annemiek.

Ik heb nu nog Money Manager gedownload. Kijken of dat wat is.

Die heb ik ook een tijdje gebruikt. Vond hem erg handig. :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 10:13

Ik heb de betaalde versie van mijn huishoudboek, door OneTwoApps. Volgens mij doet die alles wat jij zoekt. Je kunt in ieder geval zelf categorieën aanmaken, daar per categorie een overzicht van maken, alles handmatig invoeren en budgetten instellen. Ik weet alleen niet of hij ook beschikbaar is voor de iPad..

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 10:49

Ik gebruik hiervoor Google Spreadsheets. Dat is sowieso gratis en doet het goed op m'n telefoon, dus vast ook op een tablet.