Help mijn witte Roeckls worden roze...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Help mijn witte Roeckls worden roze...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 11:59

Twee weken geleden wedstrijd gehad, roze was gedaan...
Zakje wasnoten er bij in en voor de zekerheid wit wasmiddel en vanish.
Daarnaast zat er een iets rozig (maar bijna niet zichtbaar) geworden haarband bij.

Wasmachine is klaar, rijbroek is schoon, dekje is schoon, shirtje is schoon, handschoenen zijn roze/bruin. :\

Oké, wasnoten misschien? En de haarband?

Nieuwe handschoenen gekocht, gisteren wedstrijd. Shirt in de was, dekje in de was, broek vergeten :Y) Handschoenen in de was...

Géén wasnoten, alleen formil wit wasmiddel en vanish en een keep it white doekje.

Shirt schoon, dekje schoon, handschoenen roze... :\

HOE DAN????

Broek vergeten, dus wasmachine staat weer te draaien, nu met broek, witte handdoek, formil, vanish en weer een doekje.

Mijn wasmachine is twee jaar oud, van LG, wast altijd alles keurig schoon. Echt een fijn apparaat! Ik ben nog nooit was kwijt geraakt en de laatste keer dat ik iets heb gewassen wat écht rood was... Is al maanden geleden.

Tot twee weken geleden heb ik ook nog NOOIT problemen gehad met mijn handschoenen.

Om nu voor elke wedstrijd 30 euro uit te geven aan nieuwe handschoenen vind ik wat veel van het goede. :\

Help... -O-

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:28

Dus je steekt allemaal witte was bij elkaar en de handschoenen komen er roze uit?
Zou het dan niet aan de handschoenen liggen?

Wel vervelend! :\

Muisbal

Re: Help mijn witte Roeckls worden roze...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:29

Met de hand wassen als het het blijkbaar niet goed gaat in de machine? :)*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 12:30

tessyke schreef:
Dus je steekt allemaal witte was bij elkaar en de handschoenen komen er roze uit?
Zou het dan niet aan de handschoenen liggen?

Wel vervelend! :

Was mijn idee ook even... Maar de vorige handschoenen had ik al een paar jaar... En eerder gebeurde het nooit... :\

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 12:31

Muisbal schreef:
Met de hand wassen als het het blijkbaar niet goed gaat in de machine? :)*

Maar dat lost het vraagstuk toch niet op?

Straks gooi ik iets heel kostbaars/bijzonders in de was omdat het al eeuwen goed gaat en komt het er roze of bruin uit...

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:32

Blijkbaar ligt het aan het materiaal van de handschoenen, aangezien je andere was niet roze wordt... Misschien ligt het dus gewoon aan de handschoenen en niet aan je machine of je wasmiddelen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 12:38

Muisbal schreef:
Blijkbaar ligt het aan het materiaal van de handschoenen, aangezien je andere was niet roze wordt... Misschien ligt het dus gewoon aan de handschoenen en niet aan je machine of je wasmiddelen...

Maar waarom heb ik de vorige handschoenen ruim 2 jaar in deze wasmachine én met deze wasmiddelen gewoon schoon kunnen krijgen... En kwamen ze er toch wit uit?
Het waren exact dezelfde handschoenen, exact hetzelfde materiaal...

Nieuwe handschoenen zou het kunnen verklaren... Maar twee jaar lang gewoon zonder problemen kunnen wassen... Dan is het wel bijzonder evolutionair materiaal... En dat vind ik niet echt revolutionair.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:16

Wellicht heeft de fabrikant een nieuw soort verf gebruikt... Dat zetten ze niet op de verpakking of waslabel.
Je kan ook teruggaan naar de winkel, product voldoet duidelijk niet aan verwachting/levensduur.
Dat maakt je handschoenen niet ineens wél wit, maar soms ligt de oorzaak buiten je handelen en kunnen :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 13:26

Muisbal schreef:
Wellicht heeft de fabrikant een nieuw soort verf gebruikt... Dat zetten ze niet op de verpakking of waslabel.
Je kan ook teruggaan naar de winkel, product voldoet duidelijk niet aan verwachting/levensduur.
Dat maakt je handschoenen niet ineens wél wit, maar soms ligt de oorzaak buiten je handelen en kunnen :+

Ik begrijp wel wat je bedoelt...

Maar ik begrijp niet waarom dit op twee verschillende paren dan gebeurt, terwijl het ene paar al een jaar of 3/4/5 oud is... (en ook na elke wedstrijd/clinic noem maar op in de was ging en dus al twee jaar in dezelfde wasmachine met hetzelfde wasmiddel)

Dan zit het toch niet in de verf?

Wat staat mijn andere witte kleding dan te wachten? Het gaat mij helemaal niet om het wit krijgen van mijn handschoenen... Ik geloof gewoon niet (gezien de situatie) dat de fabrikant dit 'veroorzaakt' heeft... :n

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:18

Dat dacht ik eerst ook maar idd, als het andere paar al zo oud is kan het niet aan de verf liggen.
Ik heb weleens gelezen dat er in de trommel van je wasmachine een kledingstuk kan vast komen zitten (zoals sokken of andere kleine dingen).
Miss zit er in jouw trommel ook iets rood verstopt?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 14:37

tessyke schreef:
Dat dacht ik eerst ook maar idd, als het andere paar al zo oud is kan het niet aan de verf liggen.
Ik heb weleens gelezen dat er in de trommel van je wasmachine een kledingstuk kan vast komen zitten (zoals sokken of andere kleine dingen).
Miss zit er in jouw trommel ook iets rood verstopt?

Het enige rode wat ik recent heb gewassen is een rood Anky shirt, maar die geeft niet af en ligt nu in de wasmand.

Al het andere rood ligt in de kast. Heb trommel ook al gecontroleerd.

Tweede witte was zat een katoenen handdoek in dan zou die ook zeker rood moeten zijn geworden. Of de color catcher... Toch?