Als volwassene in een hoogslaper?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DJZ
Blogger

Als volwassene in een hoogslaper?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 18:02

Zoals de titel al aangeeft..
Wie is er volwassen en slaapt (nog) in een hoogslaper?
Is dat vanwege praktische redenen?

Brand los, ik ben benieuwd :D

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 18:11

Ik inmiddels niet meer maar heb wel een aantal jaartjes als volwassene in een hoogslaper gelegen.

Ik ga recht voor zn raap zijn: seks in een hoogslaper is niet handig tenzij je het ding heeeuuuul stevig en vast staat. Afhankelijk van hoe dicht je aan de bovenkant tegen plafond aan zit is ook niet elke houding even handig :+
Verder tja, het bespaarde veel ruimte en dat was fijn en de voornaamste reden waarom ik er een had. Dat was op zich wel heel praktisch. Maar beddengoed verwisselen was een gezeik, je kan niet even snel in/uit bed. Ruimte was echt het enige praktische aspect en voor de rest is er imo werkelijk niks handigs aan. Ik zou het niet snel weer doen.

Tink89

Re: Als volwassene in een hoogslaper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 18:14

Ik in m'n studententijd, maar dat was echt uit nood. Niks is handig, rechtop zitten niet, seks niet, in en uit bed niet, opmaken niet...

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 18:23

Het gaat idd voornamelijk voor een praktische inrichting van mijn slaapkamer/meer ruimte creëren... ik ben alleen, dus sex is totaal niet aan de orde :P

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 18:26

Mijn vriend woonde in een studentenloft. (Lees: veel te veel betalen voor veel te weinig ruimte:= )
Hij had een houten twee persoons hoog slaper. Na de seks wat onhandig om even schoon te worden en het is warmer omdat je bovenin de ruimte slaapt. Het sliep verder echt heerlijk en had ook wel wat zo knus. Nu we samen wonen hem opgeslagen in de kelder. Als we ooit een huis hebben gaan we deze zeker weer gebruiken voor logés of eventueel mocht ons kindje groot genoeg zijn ervoor. Tweedehands kregen we er niks voor en het was echt een top kwaliteit bed. Voor de ruimte toen was het echt een uitkomst. Bank kon er precies onder. Heel gezellig.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 18:27

DJZ schreef:
Het gaat idd voornamelijk voor een praktische inrichting van mijn slaapkamer/meer ruimte creëren... ik ben alleen, dus sex is totaal niet aan de orde :P

Maar misschien krijg je ooit weer iemand of een scharrel, volgens mij heeft Ikea ook een niet hele hoge hoogslaapkamer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 18:29

Nadeel vind ik het opmaken
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-22 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 18:31

Anderhalf jaar in een tweepersoons hoogslaper geslapen, omdat mijn toenmalige slaapkamer erg klein was. Er zat een groot werkblad onder waar ik mijn computer etc. kwijt kon.

Vooral het opmaken was nogal poedersuiker. En met je dronken hoofd het trapje op was ook niet altijd succesvol :+

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 18:33

Wij slapen in onze vrachtwagen boven de cabine, dus ook een soort hoogslaper. Met seks geen problemen, maar als je ‘s nachts moet plassen is het trapje wel echt vervelend, en de ene moet over de ander klauteren. Ook bed opmaken is een hel. Ben altijd blij als we weer thuis zijn.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 18:34

Ik heb in mijn studentenkamer een 2 persoons hoogslaper gehad. Mijn plafond was ruim 3 meter hoog, onder mijn bed kon ik staan en ik kon zitten in bed. Anders had ik het echt 3x niks gevonden. Hij was trouwens ingebouwd in de muur en ontzettend stevig. Maar bed verschonen was niet handig, als je ziek bent en je moet over je nek is niet handig, plassen snachts is niet handig, dronken de trap op is nier handig. Maar wel te doen, ik was er in mijn kamer wel heel blij mee

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 18:52

Hier ook de studententijd met hoogslaper doorgekomen. De meeste ongemakken zijn wel beschreven haha. Ik vond het heerlijk wat extra ruimte te hebben op de kamer.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 18:54

Een vriend van mij had een extra brede en lange hoogslaper en dan een twee persoonsmatras. Maar doordat de hoogslaper zo groot was had je naast het matras nog genoeg ruimte om je laptop neer te zetten of te zitten terwijl je je bed opmaakt. Een stuk handiger dan zo'n normale hoogslaper dus.

Het nadeel is wel dat je hoog in je kamer slaapt waar het nog warmer wordt dan laag op de grond :')

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 18:59

Dank allen voor jullie reacties :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 19:46

Jaren terug in het buitenland had ik zo'n bed, net wat te meeste zeggen: In ze zomer erg warm, je stapt er niet 1 2 3 in/uit en inderdaad de sex is euhm anders. Nu hing mijn bed ook nog eens aan het plafond, dat gaf een extra dimensie :')

Hier wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 22:59

Aan het plafond hangen wordt hem denk ik niet... Ik vrees dat de bovenbuur dan ineens een etage lager ligt :=

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 23:06

In mijn studenten tijd dit dus:
Citaat:
Een vriend van mij had een extra brede en lange hoogslaper en dan een twee persoonsmatras. Maar doordat de hoogslaper zo groot was had je naast het matras nog genoeg ruimte om je laptop neer te zetten of te zitten terwijl je je bed opmaakt.

En ik vond het echt heerlijk. Vond het vooral fijn ook omdat ik toch het gevoel had dat mijn bed echt een andere ruimte was dan de ruimte waar ik de hele dag in leefde.

Maar de hoogslaper in kwestie was dus eigenlijk meer een royaal verlaagd plafond, waar een matras op lag als het ware... Met ruimte om het matras heen, kon er royaal zitten / gebukt lopen zelfs..

Vond het gezellig.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 23:38

Ik zou eerder kijken naar een half hoog slaper. Die hebben ook vaak nog veel ruimte eronder.

Onze zoon had in het appartement een hoogslaper. Het was daar te doen, hoge plafonds en koel. Maar verschonen moest hij me echt helpen en toen hij een keer een flinke bloedneus had, was het wel een ramp met schoonmaken even.

Daarna naar een "gewoon" huis en daar was het boven in de slaapkamers veel lager en paste het bed niet eens echt meer. Was ook echt veel te warm geweest.

Heel vroeger ook een slaapbank gehad toen we klein woonden en dat kan ook ideaal zijn. Hadden we ook grote opbergruimte onderin de bank.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 00:04

DJZ schreef:
Aan het plafond hangen wordt hem denk ik niet... Ik vrees dat de bovenbuur dan ineens een etage lager ligt :=

Ook een oplossing voor het seks probleem :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 09:21

Seks in een hoogslaper is eng :') Echt niet te doen gewoon :')

Verder slaapt het wel fijn en voelt het lekker knus. Maar liever een gewoon bed hoor.

Je kan een bed ook ophogen en daar kastruimte onder?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 09:39

Winged schreef:
Seks in een hoogslaper is eng :') Echt niet te doen gewoon :')

Verder slaapt het wel fijn en voelt het lekker knus. Maar liever een gewoon bed hoor.

Je kan een bed ook ophogen en daar kastruimte onder?

_O-
Dit was ook mijn argument tegen de hoogslaper die mijn man wilde :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 09:51

Ailill schreef:
Jaren terug in het buitenland had ik zo'n bed, net wat te meeste zeggen: In ze zomer erg warm, je stapt er niet 1 2 3 in/uit en inderdaad de sex is euhm anders. Nu hing mijn bed ook nog eens aan het plafond, dat gaf een extra dimensie :')

Hier wat foto's:

[ [url=m/ojJgnF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/EmvAjR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MqAAbE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Schommelde deze ook? :')

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 10:13

Ik heb lang een middenslaper gehad. (ik heb hem nog steeds, alleen dan als logeerbed)
Reden was de opbergruimte die ik onder het bed had.

verschillende laatjes, kastjes en dan als je de lattenbodem eraf haalde kon je er ook nog veel onder kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 10:19

Oppassen dat je de term "wipsteiger" niet te letterlijk neemt. :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 19:40

Als ruimtegebrek het probleem is dan heb je ook andere oplossing als alleen een hoogslaper :)
Als kind moest ik bovenin het stapelbed omdat mijn zus slaapwandelde en ze viel dan van zo hoog :D
Alle nadelen zijn al genoemd... alleen de sex had ik geen last van :)