Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jolien87 schreef:Ik ben 2 juli verhuisd en sta ook per die datum op mijn nieuwe adres ingeschreven.
We hebben over het algemeen prima contact. Ik moet sowieso volgende week nog voor hem naar Lelystad voor de overdracht van zijn nieuwe huis. Hier moet ik ook voor tekenen ivm zijn overbruggingslening. En ik verwacht dat we 16 september allebei aanwezig moeten zijn bij de overdracht van ons gezamenlijke huis.
We hebben een samenlevingscontract in gemeenschap van goederen maar ik weet dus niet in hoeverre dat betrekking heeft op deze situatie.
We weten ook nog niet wat het zal gaan kosten om het zonnescherm te repareren maar dit zal vast niet over een paar tientjes gaan.
De nieuwe sluitkom kost €175.
Roadracer schreef:Het huis is toch nog van jullie samen? Het geld dat bij verkoop vrijkomt wordt neem ik aan ook over jullie beiden verdeeld. Dan zijn deze kosten ook voor jullie beiden. Neem aan dat je ex het zonnescherm niet expres heeft stuk gemaakt. Als de kopende partij geëist had dat er een lek raam vervangen zou worden (ik noem maar iets), dan waren die kosten ook voor jullie beiden geweest.
Je hebt nu een goede verstandshouding met hem, dat is ook wat waard. Zou dat niet om zeep helpen door te gaan weigeren te betalen.
Fitzroy schreef:Zolang jij nog eigenaar bent van het huis ben je ook aansprakelijk. M.a.w. kosten samen delen. Het had jou ook kunnen gebeuren, alleen woon je er toevallig niet meer.
Roadracer schreef:Het huis is toch nog van jullie samen? Het geld dat bij verkoop vrijkomt wordt neem ik aan ook over jullie beiden verdeeld. Dan zijn deze kosten ook voor jullie beiden. Neem aan dat je ex het zonnescherm niet expres heeft stuk gemaakt. Als de kopende partij geëist had dat er een lek raam vervangen zou worden (ik noem maar iets), dan waren die kosten ook voor jullie beiden geweest.
Je hebt nu een goede verstandshouding met hem, dat is ook wat waard. Zou dat niet om zeep helpen door te gaan weigeren te betalen.
Janine1990 schreef:Aangezien het een koophuis is, heeft hij ook nog een WA verzekering toch?