Brievenbuspakketje: hoe goedkoop verzenden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Brievenbuspakketje: hoe goedkoop verzenden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-19 11:21

Mijn dochter heeft wat van haar schleichspullen (o.a. paardjes) op marktplaats staan om te verkopen. Nou had ik laatst ook iets kleins dat verkocht was en door de brievenbus paste, maar daar moest ik 3,90 voor het verzenden betalen. Dat leek mij zo ontzettend veel, hoe doen jullie dat?

manonutjuh

Re: Brievenbuspakketje: hoe goedkoop verzenden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:23

Even wegen en postzegels plakken?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:24

Ik ben heel simpel daar in, altijd €3,90 want daar krijg je een track&trace code bij. Kun jij in elk geval altijd aantonen dat het pakket netjes is verzonden.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:24

De verzendkosten zijn afhankelijk van het gewicht van het pakketje. Dus ik denk niet dat je daar iets aan kan doen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:25

Ik verzend ook bijna alles dat door de brievenbus past als brievenbuspakket. Grote voordeel is dat je er een volgcode bij krijgt, veiliger dus. Je kan dat zelfde pakje ook gewoon met normale postzegels versturen, dan is het goedkoper en worden de kosten berekend naar gewicht. Maar dan wel zonder volgcode.

Spullen die niet door de brievenbus passen moeten altijd als normaal pakket, dat is echt een flink stuk duurder. Ik ben juist erg blij met de brievenbuspakketjes! Heeft me veel verzendkosten gescheeld!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:34

€3,90 is toch niet ontzettend veel? Daar kun je het niet zelf voor brengen/halen.

Je kan het ook in een envelop stoppen en als het dan minder weegt dan 350gr is het goedkoper dan een brievenbuspakketje.

Maar zelf verstuur ik alles met brievenbuspakket, dan krijg je een verzendbewijs en track en trace.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-19 11:41

verootjoo schreef:
€3,90 is toch niet ontzettend veel? Daar kun je het niet zelf voor brengen/halen.

Je kan het ook in een envelop stoppen en als het dan minder weegt dan 350gr is het goedkoper dan een brievenbuspakketje.

Maar zelf verstuur ik alles met brievenbuspakket, dan krijg je een verzendbewijs en track en trace.

Nou als je spulletjes voor bv 5 euro verkoopt (laatst bv een turnpakje en dan nu die paardjes, dat weegt volgens mij echt niet zo heel veel) vind ik het altijd zoveel lijken, maar idd je kan het er zelf niet voor brengen, dat is zo.

Ik ga even kijken hoeveel het dan scheelt als ik het zonder verzendbewijs doe. Maar als jullie dan op marktplaats kleine spulletjes verkopen, dan doen jullie dus ook standaard 3,90 verzendkosten?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:47

Ja, ik wel. Anders kunnen ze het of ophalen of volledig op eigen risico verzenden. Dan wil ik ook niets horen van kwijt zijn etc.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:48

ik wel.
ben er vroeger toch wel mee bedonderd dat mensen zeiden geen pakje te hebben gekregen en geld terug wilden.
met code heb je bewijs dat het verzonden is :j

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:51

Bij mij ligt het er aan wat de koper wil, als zij het zonder code willen vind ik het prima.
Ik maak altijd een filmpje als ik iets in de brievenbus deponeer zonder code, dan heb je iig bewijs dat het op de post is gegaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:52

Ik verzend alleen als brievenbuspakje met track and trace, met postzegels begin ik niet aan. 'Toevallig' raken die pakketjes kwijt en komen ze nooit aan.. Met T&T heb ik altijd bewijs dat ik het netjes verstuurd heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:55

Verschilt het ook of je met PostNL, DPD of andere aanbieders verzend? Dat geef ik in mijn advertentie altijd aan.

'In overleg zijn bedrijf x en y ook mogelijk.'

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:58

WowAmigo schreef:
verootjoo schreef:

Nou als je spulletjes voor bv 5 euro verkoopt (laatst bv een turnpakje en dan nu die paardjes, dat weegt volgens mij echt niet zo heel veel) vind ik het altijd zoveel lijken, maar idd je kan het er zelf niet voor brengen, dat is zo.

Ik ga even kijken hoeveel het dan scheelt als ik het zonder verzendbewijs doe. Maar als jullie dan op marktplaats kleine spulletjes verkopen, dan doen jullie dus ook standaard 3,90 verzendkosten?

Ja, anders komen ze het maar halen. Als je het in een winkel moet halen ben je alsnog meer kwijt :)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:12

magda_90 schreef:
Ik ben heel simpel daar in, altijd €3,90 want daar krijg je een track&trace code bij. Kun jij in elk geval altijd aantonen dat het pakket netjes is verzonden.

Dit! Altijd met track&trace!

Bovendien bereken ik de verzendkosten gewoon door aan degene die iets van mij koopt op MP. Dus als ik iets van 15 euro verkoop dan mag de koper 18,90 overmaken indien het door de brievenbus past.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-19 12:13

Oh dan is het gewoon standaard dus, nou dan hou ik dat ook gewoon aan in het vervolg. Had laatst rekening gehouden met ruim 2 euro dus dat viel ff tegen zeg maar, maar dan weet ik dat :j

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:16

WowAmigo schreef:
Oh dan is het gewoon standaard dus, nou dan hou ik dat ook gewoon aan in het vervolg. Had laatst rekening gehouden met ruim 2 euro dus dat viel ff tegen zeg maar, maar dan weet ik dat :j

maar je kan de verzendkosten toch ook door de koper laten betalen? dat doe ik altijd, ze mogen het ophalen, verzenden kan ook maar dan betaald de koper dat.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-19 12:21

Ja dat is natuurlijk wel standaard, maar ik had wat onderhandeld met inclusief verzendkosten ;-)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:59

Als je zelf de postzegel of label via de app van PostNL koopt, is ook goedkoper dan wanneer je naar het postkantoor gaat.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 13:01

Lithya schreef:
Als je zelf de postzegel of label via de app van PostNL koopt, is ook goedkoper dan wanneer je naar het postkantoor gaat.

Ja dat klopt trouwens, je kan beter eerst online zo’n label kopen. Bij t postkantoor is t nog duurder.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-19 13:21

Ow da's ook een goeie tip!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:35

xJitskee schreef:
Ik verzend alleen als brievenbuspakje met track and trace, met postzegels begin ik niet aan. 'Toevallig' raken die pakketjes kwijt en komen ze nooit aan.. Met T&T heb ik altijd bewijs dat ik het netjes verstuurd heb.

T&t is nietszeggend. Ik verstuurde eind vorig jaar een boek met een t&t-code en dat kwam niet aan. Volgens postnl wel afgeleverd, volgens ontvanger niet. Nou is die ontvanger een goede vriend van me, dus geen leugentje. Ik kon op mijn kop gaan staan bij postnl, ze lieten me gewoon stikken ‘het is bezorgd, volgende keer maar verzekerd verzenden’. 8)7
Op mijn vraag wat dan de toegevoegde waarde van t&t is, kreeg ik geen antwoord. :O
En toen lag het boek na zeven weken ineens toch in de brievenbus bij mijn vriend... %)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:37

Ja maar dan kan je iig wel aantonen dat je het verzonden hebt ;)

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 22:38

Liselot schreef:
Ja maar dan kan je iig wel aantonen dat je het verzonden hebt ;)

Daar had ik in mijn voorbeeld niks aan. Pakje was zoek en ik voelde me kl*te tegenover mijn vriend.
Bij handel met een vreemde zou ik het ook rot vinden. Ik zie het niet zo zwart/wit dat het dan alleen pech zou zijn voor de koper, ik zou me toch verantwoordelijk voelen...

Ik vind het schandalig dat postnl net doet of je meer zekerheid hebt, terwijl dat dus niet klopt.