Ik zit erover te denken om een smartwatch aan te schaffen. Momente heb ik een goedkope versie van de fitbit van Ali en dit bevalt me wel. Waar het niet dat ik graag meer functies erbij wil.
Zo zou ik het handig vinden om bv endomondo te kunnen gebruiken vanaf mijn horloge, als ook Spotify. Om ook het zwemmen bij te houden wil ik graag eentje die waterdicht is.
Hij moet goed kunnen communiceren met mijn telefoon (Samsung Galaxy S8) en ik zou het prettig vinden dat hij niet na een dag al leeg is.
Nu is mijn oog gevallen op de Samsung Galaxy active. Die ziet er qua design ook nog mooi uit wat ook niet geheel onbelangrijk is aangezien ik hem dagelijks zal gebruiken.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met een smartwatch. Voegt het echt wat toe? Is het een vervanger voor je telefoon of een fijne toevoeging? Waar gebruik je hem het meeste voor en wat zijn de grote voor en nadelen?
Ik hoor het graag!
Judass
Geplaatst: 23-07-19 10:21
Ik heb zelf de Samsung Galaxy Active, en hij kan alles wat je er in zoekt . Alleen, de batterij is niet mega goed. Ze gaan ongeveer anderhalve dag mee, ik laad die van mij iedere ochtend even op.
Voor mij geen probleem, maar in de toekomst zou ik misschien voor een Garmin oid gaan, met betere batterij.
Verder qua sport is het een prima horloge, ook met indoor zwemmen en Spotify!
Ik heb een Garmin 735 forerunner en gebruik die met een samsung A3.
Via bluetooth werkt ie prima met mijn mobiel samen, kan berichtjes erop ontvangen en lezen, kijken wie me belt etc. Verder ook activitytracker als in stappenteller, hartslagmeter etc. Heeft een GPS erop zitten waarmee ik mijn buitenritten/wandeltochten kan tracken en dan achteraf kan omzetten in Endomondo. Normaal kan ik ook routes uittekenen in endomondo/strava en mijn garmin dan gebruiken als GPS: hij zou moeten gaan trillen wanneer ik naar links of rechts moet, of rechtdoor bij kruisingen, maar die optie heb ik nog niet uitgetest. Het is een uurwerk wat ook aangeraden wordt voor triatleten: je hebt verschillende opties zoals hardlopen binnen/buiten, zwemmen binnen of in open water, fietsen binnen/buiten en dan nog een resem sporten om U tegen te zeggen. Ik kan er ook workouts mee uploaden en dan gaan trainen. Ook intervaltraining kan geprogrammeerd worden.
Batterij gaat bij gewoon gebruik zeker 5-6 dagen mee. Gebruik ik de GPS en bluetooth, dan is dat wat beperkter maar in mijn geval nog steeds een dag of 3.
Ik gebruik hem vooral als GPS tijdens wandelingen en buitenritten, dan hoef ik niet steeds mijn mobiel daarvoor te belasten en blijft die batterij gespaard voor noodgevallen. Voordeel is ook dat je een soort live-functie eraan kan toevoegen via strava geloof ik, zodat mensen die jij aanduid je kunnen volgen. Handig als je wat overkomt, dan kunnen ze op zijn minst je locatie terugvinden.
Nadeel: het prijskaartje...
BoydS
Geplaatst: 23-07-19 11:40
Ik heb de Fitbit versa. Ik doe er zo'n 4 dagen mee voordat ik hem oplaad. Ik heb hem nu bijna een jaar en hij bevalt nog erg goed. Je kan er appjes etc mee ontvangen en hij is waterdicht (ik zwem er ook mee). De apple watch is ook mooi, maar daar zit weer een heel andere prijskaartje aan...
Edit: ik gebruik hem voornamelijk voor het tellen van mijn stappen / calorieën per dag. Mijn eten bijhouden via myfitnesspal zit gekoppeld. Ik gebruik hem ook voor het bijhouden van mijn workouts. Ik heb alle meldingen etc uit staan, omdat ik daar geen afgeleid van raakt. Je hebt dan namelijk dat je telefoon trilt en je watch tegelijk. 1 keer is wel genoeg voor mij.
Bedankt voor jullie reacties. Prijskaartje is wel een dingetje. Die van Samsung is 200 euro en dat is goed te doen. 300 zou ik ook wel beschikbaar hebben als dit het echt waard is.
Apple wil ik sowieso niet. Ik heb alles met Android of Windows dus een Apple vind ik dan onhandig.
Anoniem
Geplaatst: 23-07-19 12:38
Mijn Garmin staat nu op decathlon voor 289€, maar ik heb 'm iets goedkoper via een duitse site gekocht. Ben alleen kwijt dewelke dat was. In ieder geval een betrouwbare, familie van me besteld er constant fietsmateriaal
De Fossil Sport is dan even duur als Samsung. Ook 200 euro. Ik wilde eigenlijk geen Samsung, omdat er ander besturingssysteem op draait, maar werk wel naadloze met jouw S8.
De Fossil Sport heeft gewoon Android Wear als besturingsysteem.
Mss kun je een review/vergelijking vinden tussen de Samsung Active en Fossil Sport?
Merk wel dat accu 1 dag meegaat en als je Endomondo los draait op je horloge hij wel veel stroom eet. Buitenrit van 2 a 3 uur moet hij wel aan kunnen denk ik.
Endomondo gaat vooral om het wandelen dus mocht er een andere app zijn die dat mooi bijhoudt is dat ook dikke prima. Alleen heb ik tot nu toe alles in Endomondo vastgelegd dus daarin heeft die app wel enigszins voorkeur.
Ik ga eens kijken! Donderdag sowieso even naar de stad en dan wellicht wat winkels af (BCC/MediaMarkt/Samsung) en daarop mijn keuze uiteindelijk baseren
Fitbit versa is gewoon een heel leuk model met meerdere toepassingen en waterdicht. Fitbit ace 3 is ook waterdicht kleiner model dus eigenlijk extra apps erop zoals de versa. Dus dat is eigenlijk waar je eigen keuzen naar uit gaat. Met de versa kan je met Android ook standaard berichten instellen. Wat je kan terug sturen op een sms of een appje. Qua batterij zit je eigenlijk aan een 4 dagen dat ze mee gaan. 5 kan ook nog wel eens gaan maar dan is op het einde van de dag zijn lampje wel uit.
Ook is het zo dat fitbit makkelijk aan andere apps te koppelen is.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 26-07-19 14:23
Ik heb de fitibit charge 3. Vooral omdat hij een slank bandje heeft en niet zo'n mega groot scherm. Hij is waterdicht en meet ook zwemmen. Geen idee of je er ook muziek mee kan luisteren, daar gebruik ik mijn telefoon voor. Ik gebruik hem vooral als stappenteller en om trainingen bij te houden. Accu gaat zeker 5 dagen mee. Is compatibel met Samsung.
Anoniem
Geplaatst: 27-07-19 23:50
Mijn garmin slaat routes op in strava. Via bluetooth kan je je telefoon en endomundo linken aan je uurwerk. Elke keer als je een route hebt gedaan zet je bluetooth even op, opent endomundo op je mobiel en dan zet je garmin dat gelijk over in de app.
Maar je kan ook gewoon strava blijven gebruiken. Via de garmin-app "connect" kan je dan je routes nakijken/aanpassen/online delen als je wil.