Mijn vriend en ik zijn in ons nieuwe huis een inloopkast/kamer aan het maken, waarbij we er om de ruimte optimaal te benutten voor hebben gekozen om een deel van de kasten voor een raam te zetten.
De zijkanten en bovenkanten van de kasten gaan we afwerken met mdf, zodat het straks oogt alsof de kasten helemaal zijn ingebouwd en er geen loze ruimte meer aan de zijkanten en bovenkant van de kasten is.
Het enige probleem is: we weten niet hoe we het raam wat we ‘afsluiten’ het beste kunnen afwerken. Voor ons zicht maakt het natuurlijk niet uit, maar vanaf straat kijk je nu tegen de achterkant van de kasten aan.
We hebben het met plakplastic geprobeerd maar daar zat je de kasten nog te goed doorheen en zat er echt niet uit, we hebben nagedacht over witte mdf-platen, maar dan oogt het denk ik alsnog alsof je tegen kasten aankijkt, maar dan wit ipv bruin. We denken nu aan het plaatsen van jaloezieën (die komen ook in de rest van de kamer), wel een duur geintje voor een raam wat je niet meer ziet maar als dat van buitenaf de mooiste oplossing is dan soit. Maar dan vraag ik me weer af, gaat dat er op gegeven moment niet heel lelijk uitzien als er stof op komt?
Wie wil met ons meedenken of wie heeft er een idee/tips hoe we dit het beste kunnen aanpakken?

De nog onafgemaakte en onafgewerkte kasten met daarachter het raam in kwestie. Hier komt dus een op maat gemaakte plaat tegenaan die op het kozijn wordt aangepast om de zijkant af te werken/een ‘ingebouwde look’ te geven.

Het raam waar we iets op moeten verzinnen.

.
de kasten staan er namelijk al en gaan niet weg. Het is overigens ook geen slaapkamer dus het bed daar neerzetten is ook geen optie. Maargoed.