Onderhoud opblaaszwembad

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vevina

Onderhoud opblaaszwembad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-19 18:17

Wij hebben van bestway een opblaaszwembad gekocht van circa 3 meter bij 1.80. Hier zit geen pomp bij! Wij willen ons zwembad een beetje onderhouden zodat het de komende 2 weken kan blijven staan. Op internet lees ik vanalles maar eigenlijk hebben wij geen idee meer wat nodig is en niet. Wij hebben geen pomp en willen deze ook niet kopen. Chloortabletten etc is uiteraard geen probleem, maar weten niet of dit zomaar kan zonder filter in je zwembad.

Dus mijn vraag is aan alle bokkers met een opblaaszwembad: hoe houden jullie je water en de bodem van het zwembad redelijk schoon? Wij hebben al wel een afdekzeil gekocht.

Anna79

Re: Onderhoud opblaaszwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 18:21

Wij gebruiken chloor en teststrips om de ph waarde e.d. te testen. Indien nodig moet er dan een extra chloortablet bij. Water blijft zo een hele tijd goed. Verder inderdaad een afdekzeil. Af en toe even met een zeefje erdoor.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 18:25

Handig topic

Wij hebben een zwembad gekregen waar wel een pomp op kan maar we willen hem niet extreem lang laten staan. Dus zocht idd ook iets voor 2 tot 4 weken.

Gloor tablet moet met zo'n drijver in het water of niet?

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-19 18:28

Anna79 schreef:
Wij gebruiken chloor en teststrips om de ph waarde e.d. te testen. Indien nodig moet er dan een extra chloortablet bij. Water blijft zo een hele tijd goed. Verder inderdaad een afdekzeil. Af en toe even met een zeefje erdoor.

Maar gebruik je dan ook ph verlagers/verhogers of alleen chloortabletten?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 18:29

Zo'n klein bad zou ik gewoon als ie troebel wordt leeg laten lopen en opnieuw vullen. Als je met chloor gaat werken is een pomp toch wel enigszins essentieel. Alleen tabletten is niet voldoende om alg tegen te gaan en bij een chloorshock moet je de pomp een aantal uur laten pompen.

Mijn bad is wat groter (4,57 rond en 1,07 diep) en ik vind het best een uitdaging om de alg voor te blijven. Inmiddels gebruik ik zowel chloor als anti-alg en dat lijkt te werken. Maar wederom heb je daarvoor wel weer 'n pomp nodig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 18:44

Gewoon af en toe een zooi water er uit en nieuwe erin... Chloortabletten gebruik ik wel als het bad staat :j

En ik heb er een aquariumfilter in hangen als hij straks weer staat... Helpt een klein beetje :')

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 19:16

Let op met chloortabletten dat je deze niet rechtstreeks op de grond/bodem doet, dit tast namelijk het zwembad aan. Wij hebben een zwembad mét pomp maar onze indruk is dat de pomp zelf niet echt veel nut heeft. Een chloortablet + een afdekzeil houden het zwembad het meest proper.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 19:23

Chloortablet in een drijver ( die ik eerst in een aantal stukken mep omdat anders het chloorgehalte erg langzaam stijgt in een 4x2 meter bad) en afdekzeil erop. Zo gaat het een flinke tijd goed.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 23:07

vevina schreef:
Anna79 schreef:

Maar gebruik je dan ook ph verlagers/verhogers of alleen chloortabletten?

Heb het even aan mijn man gevraagd want die houdt het altijd bij; voor de ph waarde heb je inderdaad een soort vloeistof om deze te verhogen of verlagen maar dit hebben we nog niet nodig gehad. Wij kunnen het water ongeveer 3 weken met alleen
chloor goed houden. Zwembad is ongeveer 3m bij 180 en 80 cm diep.